Atkarpa Gedimino gatvėje tokiam bandomajam projektui miesto centre pasirinkta neatsitiktinai – mat ji yra Kauno klinikinės ligoninės Priėmimo, skubios pagalbos ir traumų skyriaus pašonėje. Čia nuolat skuba susižaloję kauniečiai, kuriems labai svarbu sugaišti kuo mažiau laiko ieškant vietos automobiliui.
„Pasirinkta pakankamai neilga vieta, bet tuo pačiu tokia gatvės atkarpa, kurioje neradus stovėjimo vietos vairuotojams reikia apsisukti, nepatogiai išvažiuoti ar judėti atbuline eiga“, - sakė Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Šveicarijoje pagaminti magnetiniai jutikliai yra atsparūs drėgmei ir druskoms, jie gali tarnauti beveik dešimtmetį. Grindinyje įrengti 22 davikliai, o LED švieslentė, kurioje žiba laisvų stovėjimo vietų skaičius, pritvirtinta virš šviesoforo, įvažiuojant į gatvę.
Automobilį pastačius į vietą, jutiklis reaguoja ir švieslentėje skaičiai pasikeičia. Tiesa, kad visa sistema veiktų, vairuotojams yra vienas reikalavimas – važiuoti kultūringai ir automobilius laisvose vietose statyti tvarkingai.
Ateityje panašias sistemas žadama įrengti ir kitose labiausiai automobiliais užgrūstose Kauno gatvėse. O apie laisvas stovėjimo vietas praneš ne tik švieslentės, bet ir mobiliųjų telefonų aplikacijos.
Išsamiau - TV3 reportaže