Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
Vienoje Raguvos gimnazijos Panevėžio rajone klasėje yra 18 mokinių, iš kurių – 2 vaikai su dideliais specialiaisiais poreikiais. Mokytoja pasakoja nepagražintą kasdienybę, kas iš tiesų kartais vyksta pamokose.
„Vaikai buvo smaugiami, badomi adatomis, per būrelį nudeginta berniuko ranka karabinu. Aš jau nekalbu apie „spjovė, trenkė“ – tai kartojosi per spalio mėnesį apie 10–12 kartų“, – teigia mokyklos mokytoja Reda Janonė.
Nebetylėti nusprendė ir mokinių tėvai.
„Paleidžia gėlių vazoną į mokytojos galvą, kurie per pamokas bėgioja, lipa sienom“, – sako mokinio tėtis Valdas Vaičiulis.
„Neturi specialistų, kurie dirbtų su tais vaikais, net ir psichologų. Kai aš direktorės klausiu, ar turim psichologą, taip turim, atvažiuoja ketvirtadieniais, bet to neužtenka, su jais dirbti reikia“, – tikina mokinių tėtis Ramūnas Pivoras.
Vaikai bijo eiti į mokyklą
Kaip tikina susirinkę mokinių tėvai, vaikai jau bijo eiti į mokyklą.
„Verkia, nenorim į mokyklą, nes yra tas, yra kitas vaikas, kurių mes bijom“, – teigia V. Vaičiulis.
„Mano dukra mokosi ir yra su spec. poreikiais mergaitė. Jai patinka mokytis, nori mokytis, bet jai sunku yra triukšme būti, visada nuolatinis klasėje triukšmas“, – sako mokinės mama Lina Petrikonienė.
Tiek apie problemas prabilę tėvai, tiek mokytojai supranta, kad įtraukusis ugdymas turi būti įgyvendinamas visose šalies mokyklose, tačiau klausia, ar tikrai visos tai geba padaryti. Tėvai tikina, kad kreipėsi į vaiko teisių sergėtojus, problemas ne kartą išsakė ne tik mokyklos, bet ir savivaldybės administracijai.
„Mokykla, kaip matėt, yra puiki, mokyklos administracija yra padariusi daug, kad išliktų gimnazija, nes reikėjo tam tikro skaičiaus vaikų“, – teigia Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Algirdas Kęstutis Rimkus.
„Šiai dienai visą specialistų komandą gimnazija turi ir esant poreikiui teikia visą reikiamą pagalbą“, – sako gimnazijos direktorė Inesa Vietienė.
Įtaria, kad mokytojai patiria mobingą
„Aš manau, kad įtraukusis ugdymas gali vykti tik tose mokyklose, kurios yra pasiruošusios. Šita mokykla, ką aš pamačiau, yra tikrai nepakankamai pasirengusi, pasiruošusi priimti specialiųjų poreikių vaikučius ir užtikrinti jiems kokybišką ugdymą“, – tikina R. Janonė.
Tad ši iš sostinės atvykusi, ilgametę patirtį turinti mokytoja nusprendė palikti mokyklą.
„Buvo sakoma, tai ką, jūs nesugebate, jūs negalit, o ką, jūs nedirbot su specialiųjų poreikių vaikais“, – pasakoja R. Janonė.
Ir tą klasę palieka jau antra mokytoja. Dėl to ypač sunerimę mokinių tėvai, net prabyla apie mobingą.
„Švietimo skyriaus vedėjas net nepaklausė, kaip jums sekasi dirbti su vaikais, bet sakė, ar išeinat, ar ne, mes jau turim pamainą. Tokį spaudimą daro, jeigu tau nepatinka, tu išeik“, – tikina mama L. Petrikonienė.
Tėvai viliasi, kad tiek jų vaikai, tiek mokiniai, kuriems reikalinga didesnė pagalba, mokykloje jausis taip pat gerai ir saugiai.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.