Mokyklos vadovė sako, kad peržiūrėjus įvykio vaizdo įrašą, matosi, kad mokytojas elgėsi pagal švietimo ministerijos nustatytą algoritmą. Kviesti medikus reikia tik tuomet, jei vaiko gyvybei gresia pavojus, jis yra be sąmonės, o šiuo atveju aiškių požymių, kad berniukui lūžo abi rankos – nebuvo.
Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
Baisi nelaimė atsitiko kūno kultūros pamokoje, kai vaikas bėgdamas užkliuvo už draugo kojos ir nukritęs susilaužė abi rankas.
„Tiesiog buvau pritrenktas, vaikas patyrė mokykloje dideles traumas, lūžo abi rankos – vienai abu kaulai, kitai – vienas, buvo sumušta baisiai galva. Buvo operuotas sūnus, viena ranka sutvirtinta vielomis“, – pasakoja šiaulietis Martynas Rešeliauskas.
Tačiau tėtį suglumino ne pati trauma, pasak jo, visko atsitinka, tačiau mokytojo ir mokyklos administracijos elgesys po nelaimės.
„Esmė tame, kad vaikui, lūžus abiem rankom ir sutinusia galva, nebuvo kviečiama greitoji medicinos pagalba. Vaikas maldavo, šaukė, bandė visokiais būdais atkreipti dėmesį. Tai jam buvo pasiūlyta pasėdėti ant suolelio, nors rankos buvo iškreiptos, persikreipusios ir sutinusios“, – dalijasi vaiko tėtis Martynas.
Direktorė gina mokytoją
Vyras sako, kad vaikas po operacijos jau atsigavo, tačiau vis dar su siaubu prisimena patį įvykį.
„Šiandien ir man baisiau viskas atrodo, ir sūnus blogiau jaučiasi, nes šiandien pergyvena dėl to. Ir vakar kartojo, jam užsiakcentavo tai, kaip tėtį aš šaukiau, kad kviestų greitąją ir jam nekvietė greitosios“, – kalba šiaulietis Martynas Rešeliauskas.
„Mes video peržiūrėjome, ne tik iš mokytojo ar vaikų pasakojimo, bet dar ir iš video pasižiūrėjome – keletą minučių mokytojas kalbasi su vaiku ant grindų gulinčiu, o paskui, kai jis gali atsistoti, padeda jam nueiti ant suoliuko atsisėsti ir atneša ledo“, – sako mokyklos direktorė Natalija Kaunickienė.
Mokyklos direktorė sako, kad mokytojas elgėsi teisingai, pagal Švietimo ministerijos numatytą algoritmą. Kadangi vaiko gyvybei pavojus negrėsė, jis nebuvo praradęs sąmonės, nekraujavo, tokiu atveju pagal reglamentą esą reikia nedelsiant skambinti vaiko tėvams.
„To pavojaus nebuvo, todėl buvo pakviesta mama, ji atėjo, pasikalbėjo su mokytoju, sakė, gal ir nereiks tos greitosios. Padėkojo, kad mokytojas iškvietė ir ramiai išsivedė vaiką“, – teigia mokyklos direktorė.
Paaiškino, kada kviesti greitąją
Mama atvažiavo ir išsivedė sūnų maždaug per pusvalandį, mokytojas ir kiti mokyklos darbuotojai nustatyti, ar tai buvo sumušimas ar lūžis galimybės esą neturėjo, diagnozė paaiškėjo tik vėliau – nuvežus vaiką į ligoninės priimamąjį. Šiaulių švietimo skyriaus vedėja paaiškino, kokių atveju būtina kviesti greitąją pagalbą susižalojusiam vaikui.
„Priklausomai nuo situacijos, kaip ta trauma įvyko, ar vaikas turi sąmonę, ar jam svaigsta galva, ar jį pykina, ar yra kraujas, ar matomi išoriškai galimi lūžio variantai, tai yra pirminis vaizdinys, kurį įvertina pedagogas ir suteikia tą vadinamą pirmąją pagalbą“, – aiškina švietimo skyriaus vedėja Edita Minkuvienė.
„Čia buvo klabamasi, jis šaukė, sakė – man skauda, ir kai mama atvyko, kalbėjosi, reagavo, tai nebuvo nieko panašaus, todėl ir nekviesta greitoji“, – teigia direktorė Natalija Kaunickienė.
Mokykloje sudaryta komisija, kuri aiškinsis įvykio aplinkybes ir mokyklos darbuotojų veiksmai po nelaimės buvo tinkami. Berniuko tėtis dėl nesuteiktos pagalbos žada kreiptis į policiją.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.