„Iki tol, nereikia tų detalių, vaikui užtenka to bendro plano – mama, tėtis, šeima – bet nedetalizuojant. O detalizavimas pasidaro aktualus, kada aktualus pačiam vaikui, tai yra, kai atsiranda problema“, - laidoje „Atviras pokalbis“ teigė psichologas.
E. Šidlauskas mano, kad įvesti privalomą lytinio švietimo pamoką yra utopinė idėja, ir yra labiau linkęs palaikyti Skandinavijos švietimo modelį.
„Būčiau daugiau prie Skandinavijoje dabar atsirandančio modelio, kada yra pamoka teminė ir galima pasikviesti psichologą, biologą ar matematiką. Iš esmės jie nagrinėja kažkokią temą ir toje temoje, pavyzdžiui, mes tiriame kažkokio gyvūno gyvenimą, tada galime pakviesti veterinarą <...>. Tada turi asmeninį santykį su vaiku, jame kažkas lieka, tai daug stipriau emociniame lygmenyje, negu visos tos informacinės šiukšlės, kurios ten plaukioja. <...> Asmeninis santykis, žmogiškas santykis ir visuomenės vaizdas yra geriausia prevencija, mano supratimu“, - kalbėjo psichologas.
O štai Seimo narė, socialdemokratė Giedrė Purvaneckienė mano, kad privalomas lytinis švietimas mokyklose padėtų sumažinti nepilnamečių nėštumo atvejus.
„Europos Sąjungoje turime 28 valstybes, 20 iš jų yra privalomas lytinis švietimas, 8 – ne. Tarp tų 8 yra ir Lietuva. <...> Neseniai atliktas tyrimas: palyginimas tų šalių, kaip skiriasi sveikatos rodikliai. Tai pats pagrindinis dalykas, kad ten, kur yra privalomas lytinis švietimas, ten yra mažiau nepilnamečių gimdymų ir tas gimdymų skaičius sparčiau mažėja. Pliusas, kad nepilnamečiai daugiau naudoja kontraceptinių priemonių ir jos būna kokybiškesnės. <...> Tokie yra rezultatai, manau, kad jie kalba „už“ lytinį švietimą“, - laidoje teigė Seimo narė.
Visą laidos „Atviras pokalbis“ įrašą galite išgirsti ČIA.