Portalas tv3.lt pasidomėjo, su kokiais pacientų srautais šiuo metu susiduria odontologai Vilniaus miesto savivaldybėje. Aiškėja, kad situacija ne ką geresnė nei karantino metu, kai pakliūti pas specialistus buvo išties sunku.
Eilės driekiasi į kitus metus
Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinikos direktorė Vytautė Pečiulienė pastebi, kad įstaiga kasdien sulaukia daugybės pacientų ir matyti jų antplūdis.
„Matome pacientų antplūdį. Jis labai buvo matomas rugsėjo mėnesį, o šiuo metu kažkur apie 10 proc. mažėjimas yra. Galbūt žmonės patys kai kurie atsiskiria, neateina. Galbūt bijodami esamos situacijos. Šito negalime identifikuoti.
Bet šiaip kol kas visas planines paslaugas teikiame tokiu pat ritmu, kaip nebūtų esamos aplinkos, tokios, kokia ji dabar yra, lyginant su praėjusių metų rugsėju arba spaliu. Paslaugų mastai nėra sumažėję nė kiek“, – tv3.lt kalbėjo V. Pečiulienė.
Įstaigos direktorė svarsto, kad pacientų antplūdį galėjo iššaukti šalyje tvyrantis neaiškumas dėl Covid-19. Žmonės paprasčiausiai skuba gauti paslaugas, kol dar ne per vėlu.
„Manau, dėl to buvo noras didesnis patekti rugsėjo mėnesį, kad pavyktų pasibaigti tai, ko nespėjo per karantiną, po karantino. Nes paslaugų atnaujinimas po karantino buvo laipsniškas. Žmonės, bijodami rudens, žiemos, jeigu kartais ta banga didėtų, ką mes dabar akivaizdžiai matome, tiesiog, matyt, norėjo gydymo paslaugas gauti greičiau“, – sakė V. Pečiulienė.
Ir panašu, kad stipraus skausmo kamuojamiems pacientams valstybinėse įstaigose nepadės net savi pinigai, mat pagalbos prašančiųjų eilė rikiuojasi į kitus metus.
„Atvirai pasakius, mes tikrai eiles formuojame po Naujųjų metų, mes esame pilnai užsipildę. Aišku, mes tas eiles bandome reguliuoti. Ta prasme, jeigu žinome, kas atsiskiria ar suserga žmogus, tai mes kviečiame žmones anksčiau. Bet, žinote, visų resursai yra riboti. Tiek, kiek galime, tiek teikiame tų paslaugų“, – teigė V. Pečiulienė.
Prioritetas – registruoti pacientai
Jai antrina ir Centro poliklinikos direktorius Kęstutis Štaras, pripažįstantis, kad poliklinikoje neregistruotiems pacientams dantis taisytis vietos praktiškai nėra.
„Pirmiausiai turime suteikti paslaugas saviems pacientams ir tiems, kurie yra drausti“, – tv3.lt kalbėjo K. Štaras.
Jo teigimu, Centro poliklinika šiuo metu įstaigoje neregistruotiems asmenims pagalbą už pinigus teikia itin retai, išskyrus, žinoma, skubiąją pagalbą, kuri yra nemokama.
„Labai retai, pavieniai atvejai, nes labai didelės eilės yra norinčių, kurie yra drausti privalomuoju sveikatos draudimu. Bet mes ir karantino metu teikėme būtinąją pagalbą, ir dabar teikiame“, – pridūrė K. Štaras.
Poliklinikos vadovas tvirtina, kad pacientų srautai išaugo ir dėl to, kad sveikatos priežiūros įstaigos privalo laikytis aukščiausių higienos reikalavimų.
„Reikalinga dezinfekcija, reikia vėdinti patalpas. Pralaida pacientų tikrai pablogėjo, tai dėl to daug pacientų. Bet mes turime apsaugoti ir savo darbuotojus, nes, jei jų nebus, bus dar blogiau“, – kalbėjo K. Štaras.
Koją kiša ne tik Covid-19
O štai Šeškinės poliklinikoje, nors po karantino ir atnaujintos odontologinės paslaugos, vietų vis tiek liko mažiau nei iki tol.
„Pas mus dar vyksta Odontologijos skyriaus remontas, tai europinis projektas ir nuo Covid-19 tai nepriklauso. Su remontu mes einame jau visiškai į pabaigą ir planuojame baigti lapkričio pabaigoje ar gruodžio pradžioje.
Bet, aišku, nesustabdytos paslaugos. Iki Covid-19 turėjome 14 odontologinių lovų, tai dabar iš paskutinių jėgų turime aštuonias kėdes“, – tv3.lt sakė Šeškinės poliklinikos direktorė Daiva Kanopienė.
Vis dėlto, net ir atnaujinus paslaugas, situacija poliklinikoje įtempta – vietos ten užtenka ne visiems norintiems susitaisyti dantis. Šiuo metu poliklinikoje taip pat driekiasi ilga registruotų pacientų eilė, bet kasdien keliems pacientams suteikiama ir būtinoji pagalba.
„Covid-19 metu mes tik netiesiogiai teikėme paslaugas. Tiesiogines atnaujinant, aišku, mums prioritetas yra mūsų pačių priregistruoti pacientai. Natūralu, kad dėl remonto ir visko, mes iki minimumo esame sumažinę [mokamas paslaugas]. Bet teikiame ir mokamas paslaugas. Bet, natūralu, kad registruotiems pacientams yra pirmumo teisė“, – sakė D. Kanopienė.
„Slaugytojos konsultuoja visus skambučius, kurie skambina dėl odontologinės paslaugos, kad būtų išgryninta, kam ta paslauga labiau reikalinga, kad kuo labiau sumažintume eiles. Stengiamės iš paskutinių jėgų“, – pridūrė poliklinikos vadovė.