Statistika rodo, kad lietuviai pernai spalio - gruodžio mėnesiais pirko net dvidešimt procentų daugiau daržovių ir vaisių, nei užpernai tuo pačiu metu. Kai kas iš kalintų pirkėjų sako perkantis daugiau bulvių, morkų ar burokėlių todėl, kad jie pigesni nei, pavyzdžiui, mėsa ar žuvis. Ir čia pirkėjų nuomonės išsiskiria.
Išsiskiria ir pačių, rankas trinančių, prekybininkų nuomonės. Vieni sako, kad ne akcijos lemia pirkėjų apsisprendimą daugiau valgyti vaisių ir daržovių.
Žmonės žengia koją kojon su mada ir stengiasi gyventi kuo sveikiau. Be to, tai, kad kasmet parduotuvėse daugėja egzotiškesnių vaisių ar daržovių, taip pat žmones vilioja visą tai išragauti.
„Pavyzdžiui violetinės morkos, arba senieji tradiciniai burokėliai. Mūsų supratimu tradicinis raudonas burokėlis, bet mūsų seneliai augino šviesiuosius burokėlius, mes pasiūlėmė savo prekybos centre ir pirkėjai mielai renkasi“, - teigia „IKI“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.
Kitų prekybos centrų atstovai mano, kad visgi kainos turi įtakos pirkėjų apsisprendimui. Jeigu rengiama daugiau akcijų vaisiams ir daržovėms, reiškia daugiau jų ir nuperkama.
„Yra įvairių pavyzdžių, kai pavyzdžiui granatai auga devyniasdešimt procentų. Arba ananasai auga keturiasdešimt septyniais procentais. Tai dažnai koreliuoja su tuo kokios yra daromos akcijos, kokios tuo metu yra kainos parduotuvėse“, - sako „Maximos“ komercijos vadovas Paulius Dambrauskas.
Specialistai sako, kad keisti daržovėmis ar vaisiais mėsos ar pieno produktų nereikėtų. Mat jie niekada neatstos žmogui būtinų medžiagų. Taip pat pernelyg daug vartojant vaisių galima susirgti cukralige, o štai daržovės sukelia ir kitas ligas, jeigu vartosime jų be saiko.
Išsamiau žiūrėkite TV3 žinių reportaže.