• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Institucijoms toliau ieškant sprendimų, kaip mažinti pacientų eiles gydymo įstaigose, sveikatos apsaugos viceministras Edgaras Diržius pripažįsta, kad ministerija svarstytų galimybę apie neatvykimą nepranešusiems pacientams taikyti baudas. Vis dėlto, tai būtų kraštutinis sprendimas, pažymi viceministras.

Institucijoms toliau ieškant sprendimų, kaip mažinti pacientų eiles gydymo įstaigose, sveikatos apsaugos viceministras Edgaras Diržius pripažįsta, kad ministerija svarstytų galimybę apie neatvykimą nepranešusiems pacientams taikyti baudas. Vis dėlto, tai būtų kraštutinis sprendimas, pažymi viceministras.

REKLAMA

Baudos variantas visąlaik sklando mūsų galvose ir tai yra vienas iš variantų, kurį galima būtų taikyti. (...) Bet tai yra kraštutinis variantas, mūsų supratimu“, – Seimo Sveikatos reikalų komiteto (SRK) posėdyje trečiadienį kalbėjo E. Diržius.

Anot jo, šiuo metu ministerija viliasi, kad pas gydytoją neatvykusių ir apie tai neinformavusių pacientų skaičių įmanoma sumažinti taikant pirmiausia minkštąsias priemones.

„Gydymo įstaigas skatiname įsidiegti informavimo sistemas, skambučių centrus, kurie aktyviai primena žmonėms, kad yra konsultacija. Matome, kad priminimas dieną prieš paskatina žmones pasižiūrėti, ar jie gali kitą dieną atvykti. Tai kol kas daugiau tikimės iš minkštųjų priemonių“, – teigė E. Diržius.

REKLAMA
REKLAMA

Kitas SRK narys, konservatorius Linas Slušnys, pasiūlė pacientų neatvykimo sutartu laiku problemą leisti spręsi savivaldos lygmeniu.

REKLAMA

„Gal galime leisti savivaldai, nebūtinai ministerijai, pakeisti teisės aktus, kad savivalda turėtų kažkokius svertus, ką daryti, jei pacientas neatėjo? Gal tai greitai išsispręstų?“ – klausimą kėlė konservatorius.

Kaip komiteto posėdyje pabrėžė SAM Asmens sveikatos departamento direktorė Odeta Vitkūnienė, informuoti apie neatvykimą pas gydytoją likus parai iki vizito – įstatymuose nustatyta pilietinė paciento pareiga.

„Yra įstatyminiu pagrindu įtvirtinta, kad paciento pareiga yra informuoti apie neatvykimą prieš 24 val. Bet ta pareiga iš paciento pusės yra ne visada atliekama. Tai reikia tokios pilietinės atsakomybės ir prieš save, ir prieš kitus – gal kažkas kitas tuo metu galėtų gauti tą paslaugą, bet jis lieka be paslaugos. Taip pralaimi ir pacientas, ir gydytojas“, – kalbėjo O. Vitkūnienė.

REKLAMA
REKLAMA

SAM duomenimis, šiemet apie 78 proc. pacientų pas gydytoją pavyksta patekti per 30 dienų. Tai – rekordiškai didelis skaičius nuo 2019 m., sako O. Vitkūnienė.

ELTA primena, kad, SAM duomenimis, sveikatos priežiūros įstaigose praėjusių metų pabaigoje iš viso trūko 652 sveikatos priežiūros specialistų – 524 gydytojų ir 128 kitų sveikatos priežiūros specialistų, iš jų 79 slaugytojų. Valstybės kontrolės pernai atliktos apklausos duomenimis, kiek daugiau nei trečdalis gydymo įstaigų nurodė, kad joms trūksta slaugytojų arba slaugytojo padėjėjų.

Paviesinkit pavarde sito pasiulymo autoriaus.Tauta turi zinot savus "DIDVYRIUS"
Kvaikas, biurokratinis sprendimas gal zmogus jau nebeturi orentacijos , jei dar nenumire? Baudos turi but laiku nesuteikus medicinos pagalbos kencianciam zmogui.
Ta -nuotrauka su SKUBIA PAGALBA?? Dar nebuvo kad į skubios pagalbos skyrių neatvyko pacientas nebent vežaant mirė, neklaidinkite
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų