• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kintančios oro sąlygos gali būti negailestinga jūsų transporto priemonei: drėgmė, druska ir purvas sukuria idealias sąlygas formuotis rūdims. Rūdys atsiranda, kai geležis ar plienas reaguoja su drėgme ir deguonimi, ypač drėgname klimate. Kelių druska žiemą dar labiau pagreitina šį procesą, prilipdama prie automobilio apačios ir didindama vandens laidumą, taip skatindama rūdžių atsiradimą.

Kintančios oro sąlygos gali būti negailestinga jūsų transporto priemonei: drėgmė, druska ir purvas sukuria idealias sąlygas formuotis rūdims. Rūdys atsiranda, kai geležis ar plienas reaguoja su drėgme ir deguonimi, ypač drėgname klimate. Kelių druska žiemą dar labiau pagreitina šį procesą, prilipdama prie automobilio apačios ir didindama vandens laidumą, taip skatindama rūdžių atsiradimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nematomas” rūdžių susidarymas yra itin pavojingas, nes ilgainiui gali pažeisti tiek estetinius, tiek konstrukcinius automobilio elementus.

REKLAMA

Rūdys ardo metalą ir silpnina svarbias kėbulo bei važiuoklės dalis, tai gali sukelti rimtą pavojų saugumui – automobilis praranda savo tvirtumą, ypač avarijos metu. Rūdys gali paveikti ir svarbius pakabos, ir stabdžių komponentus: jos silpnina varžtus, šarnyrus, spyruokles ir stabdžių vamzdelius – tai kelyje gali sukelti pavojingus gedimus. Rūdžių atsiradimas taip pat „atsakingas” ir už elektros instaliacijos sutrikimus, nes gadina laidų jungtis ir kontaktus. Tai gali lemti netikėtus elektros sistemų gedimus, pavyzdžiui, neveikiančias šviesas ar signalizaciją. Be to, rūdys gadina automobilio išvaizdą – atsiranda dėmės, pleišėja ir lupasi dažai, o tai galiausiai įtakoja brangius kėbulo remonto darbus. Norėdami išsaugoti automobilio vertę, ilgaamžiškumą ir saugumą, svarbu tinkamai juo rūpintis visus metus.

REKLAMA
REKLAMA

Reguliariai plaukite automobilį

Nešvarumai ir purvas kaupiasi ant automobilio paviršiaus, ypač apačioje ir ratų arkose, ir gali pagreitinti rūdžių susidarymą. Rekomenduojama plauti automobilį bent du kartus per mėnesį, o žiemą – dar dažniau.

„Krown” atlikti tyrimai, naudojant neoninę šviesą, parodė, kad net ir reguliariai plaunant automobilį įprastose automobilių plovyklose, keliuose barstomos druskos nuo paviršiaus nėra tinkamai pašalinamos. Siekiant apsaugoti automobilį ne tik išorėje, bet ir vidiniuose konstrukcijos sluoksniuose, rekomenduojama plovimo metu naudoti specialius druskų tirpiklius, kurie tirpdo druskas ir kitus kelio reagentus esančius automobilio dugne ir ant kėbulo paviršiaus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rūpinkitės automobilio salonu

Drėgmė, prasiskverbianti per kilimėlius ir sėdynes, gali sukelti grindų koroziją. Pašalinkite drėgmės šaltinius, tokius kaip šlapi drabužiai ar skėčiai, ir reguliariai vėdinkite saloną.

Laikykite automobilį garaže

Jei turite galimybę, laikykite automobilį garaže, kad apsaugotumėte jį nuo drėgmės poveikio ir ekstremalių oro sąlygų. Svarbu, kad garažas būtų gerai izoliuotas ir sausas, o prieš pastatydami automobilį į vidų, įsitikinkite, kad ir jis yra visiškai sausas.

REKLAMA

Reguliariai tikrinkite automobilį

Atkreipkite dėmesį į dažų pūslėjimą, spalvos pakitimus ar šiurkščius plotus, ypač ratų arkose, automobilio apačioje ir durų kraštuose. Laiku uždažykite įbrėžimus ar naudokite apsaugines plėveles, kad išvengtumėte tolimesnio rūdžių plitimo.

Antikorozinis padengimas

Taip pat patariama reguliariai atlikti automobilio dugno antikorozinį padengimą. Kėbulo apsaugojimui galima naudoti specialų vašką arba keramikinę dangą, kuri sukuria hidrofobinį sluoksnį. Tai apsaugo nuo drėgmės ir druskų poveikio, palengvina purvo pašalinimą bei prailgina automobilio eksploatacijos laiką.

Pasak UAB „Krown” atstovo Juliaus Paukščio, rūdys yra klastingos, nes jų poveikis gali pasireikšti ne iškart – daugelis vairuotojų apie problemą sužino tik tada, kai ji jau tampa rimta. „Patariame – tarsi žaidžiant šachmatais – numatyti kelis žingsnius į priekį ir imtis gedimų prevencijos, kurią užtikrina antikorozinis automobilio padengimas pagal Kanadiečių sukurtą ir išbandytą technologiją naudojant alyvinio pagrindo antikorzinę dangą“, - pabrėžia Julius Paukštys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų