Mokiniai su dirbtiniu intelektu pasilengvina gyvenimą ruošdamiesi įvairioms pamokoms, ne tik literatūrai, bet ir, pavyzdžiui, istorijai.
„Kadangi neišleisti dvyliktos klasės istorijos vadovėliai, mes paimam tam tikras programos iškarpas, paprašom, kad dirbtinis intelektas mums apdorotų, pateiktų platesnės informacijos apie tą sritį ir mes, galima sakyti, sukuriam savo vadovėlį, kurio dar nėra padaryta žmonių“, – pasakoja VGTU Inžinerijos licėjaus abiturientas Adomas.
Dirbtinį intelektą naudoja beveik pusė moksleivių – 45 proc., tačiau daliai jis yra kone tabu.
„Integracija dirbtinio intelekto į mokslą ne tik gera idėja, bet tai yra privaloma ir tai yra neišvengiama. Nes dirbtinis intelektas – mokslo ateitis“, – teigia Adomas.
Ekspertai Adomui pritaria – ignoruoti dirbtinį intelektą nėra pats geriausias pasirinkimas.
„Privalom išmokyti naudotis ir ši karta, kuri negauna šių žinių, ji bus tam tikra prasme prarastoji, turėsim kažkuriuo metu taisyti“, – teigia dirbtinio intelekto asociacijos valdybos narys Paulius Pakutinskas.
„Esame pirmykštėje bendruomeninėje santvarkoje, kalbant apie mokytojų rengimą, kaip reikėtų pasitelkti dirbtinį intelektą, kad mokytojai bent nujaustų, kaip galima ne piktintis dirbtinio intelekto įrankiais vaikams ruošiant namų darbus, ar mokantis, bet kad išnaudoti jo privalumus“, – komentuoja žurnalo „Reitingai“ vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas.
Dirbtinis intelektas – tabu
„Samsung Electronics Baltics” užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad du iš trijų apklausų vyresnių klasių moksleivių norėtų, jog dirbtinio intelekto naudojimo įgūdžių būtų mokoma mokykloje. Tačiau, kai pasakoja moksleiviai, ne visi mokytojai pritaria dirbtinio intelekto naudojimui.
„Kai kurie yra labai priešiški dirbtiniam intelektui ir jo naudojimui, ypač mokyklos darbam, kai kurie yra tam atviri ir skatina naudoti laiko taupymui“, – pasakoja Adomas.
„Patarimų mes daug nesulaukiame, tačiau tie įrankiai yra naudojami iš tos pusės, kad mes apie juos kalbame pamokose“, – sako VGTU Inžinerijos licėjaus abiturientė Miglė.
Istorijos mokytojas Dalius Vinciūnas dirbtinį intelektą sako naudojantis kasdien, bet ne prieš apie jį sužinoti daugiau.
„Mūsų informatikos mokytojas Pavelas jau prieš kelerius metus visai nemažai pasakojo ir daug dalykų padėjo, bet, aš manau, dar truputėlį trūksta iš ties tos informacijos“, – pasakoja VGTU Inžinerijos licėjaus istorijos mokytojas Dalius Vinciūnas.
Estų praktika
Estai nuo kitų metų mokyklose mokys, kaip išnaudoti dirbtinį intelektą ir iš vartotojo tapti kūrėju. Lietuva, anot ekspertų, dar trypčioja vietoje.
„Dar plačiai tas dalykas nėra taikomas, vienas kitas mokytojas jau pasinaudoja dirbtinio intelekto galimybėmis, bet kol nėra plačių mokymų, dauguma mokytojų dar yra nenaudoje savo veikloje dirbtinio intelekto.“, – komentuoja švietimo, mokslo ir sporto viceministras Jonas Petkevičius.
Viceministras apie rimtesnę mokinių ir mokytojų pažintį su dirbtiniu intelektu vis dar kalba būsimuoju laiku.
„Dar nedidele apimtimi eina į kursus, tikslaus skaičiaus dabar negaliu pasakyti, dar nedidelė dalis, bet planuojame, kad tai mūsų viena veiklos sričių ateities“, – tikina J. Petkevičius.
„Mes dažnai juokiamės, kokie tie estai lėti, bet jie kaip tas vėžlys ima ir aplenkia staigiuosius zuikius, mes ir vėl liekame gale kažkur, nes estai mato perspektyvas, mes nelabai matome“, – sako G. Sarafinas.
Vis dėlto, anot ekspertų, mokytojai ne tik turi išmokyti vaikus naudotis dirbtiniu intelektu, juo kurti, bet jis neturi naikinti gebėjimo mąstyti.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.
VISAS TV3 ŽINIAS ŽIŪRĖKITE ČIA:































































































































































































































































