• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

JAV prezidento Donaldo Trumpo prekybos politika vėl įnešė sumaišties į automobilių pramonę. Gamintojai, dar visai neseniai planavę plėtrą Šiaurės Amerikoje, dabar priversti peržiūrėti savo planus ir laukti aiškumo dėl muitų politikos, praneša naujienų agentūra „Bloomberg“.

JAV prezidento Donaldo Trumpo prekybos politika vėl įnešė sumaišties į automobilių pramonę. Gamintojai, dar visai neseniai planavę plėtrą Šiaurės Amerikoje, dabar priversti peržiūrėti savo planus ir laukti aiškumo dėl muitų politikos, praneša naujienų agentūra „Bloomberg“.

REKLAMA

Vienas tokių gamintojų – „Volkswagen“, kuris jau kurį laiką svarsto gamybos plėtrą šiame regione. Iki šiol Vokietijos automobilių koncernas vertino kelias galimas strategijas: investicijas į gamyklą Tenesyje, naujos gamyklos Pietų Karolinoje plėtrą arba gamybos pajėgumų didinimą Meksikoje. Tačiau, augant tarifų grėsmei, šių planų įgyvendinimas tampa vis sudėtingesnis.

„Volkswagen Group“ generalinis direktorius Oliveris Blume pripažino, kad koncernas nesiims papildomų investicinių sprendimų JAV rinkoje, kol situacija dėl Trumpo tarifų politikos nebus aiškesnė.

REKLAMA
REKLAMA

„Mums reikia konkretaus plano – kol jo nėra, negalime priimti sprendimų dėl investicijų JAV“, – sakė O. Blume per metinę bendrovės spaudos konferenciją.

REKLAMA

Pramonė – laukime

„Volkswagen“ nėra vienintelė bendrovė, kuri dėl protekcionistinių prekybos politikos pokyčių priversta laukti. Neapibrėžtumas dėl galimų muitų didinimo jau daro tiesioginę įtaką visai automobilių pramonei – tiek gamintojai, tiek tiekėjai susiduria su didėjančiomis sąnaudomis ir sudėtingu gamybos planavimu.

Vienas iš pavyzdžių – „Paslin“, automobilių surinkimo linijas gaminanti Detroito įmonė. Ji peržiūri savo gamyklos Meksikoje veiklos strategiją. Anksčiau šis padalinys buvo skirtas automobilių detalių eksportui į JAV, tačiau dabar bendrovė svarsto alternatyvius veiklos scenarijus, siekdama apsisaugoti nuo galimų tarifų poveikio.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu „Ford“ skuba pagaminti ir eksportuoti kuo daugiau Kanadoje surinktų variklių į JAV dar prieš įsigaliojant naujiems muitams. Gamintojas samdo papildomus logistikos partnerius ir rezervuoja sandėliavimo vietas Mičigano bei Ohajo valstijose, siekdamas išvengti brangstančių importo mokesčių.

Jei tarifai būtų taikomi jau dabar, kiekviena variklių siunta iš Kanados būtų apmokestinta papildomais 75 tūkst. JAV dolerių. Kadangi šie varikliai yra būtini „Ford“ gamykloms Kentukyje, Mičigane ir Ohajuje, kuriose dirba beveik 20 000 darbuotojų, bet koks tiekimo grandinės sutrikimas gali turėti rimtų pasekmių ne tik gamybos procesams, bet ir darbo rinkai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iš tiesų, šie tarifai ne tik daro žalą Kanados automobilių pramonei, bet ir tiesiogiai kenkia JAV darbo vietoms“, – teigė Johnas D’Agnolo, „Ford“ darbuotojus atstovaujančios profsąjungos atstovas Kanadoje.

Neapibrėžtumas dėl muitų kelia nerimą ir kitiems tiekėjams. „Clips & Clamps Industries“, specializuota metalinių tvirtinimo detalių gamintoja, ruošiasi sudėtingoms deryboms su klientais dėl išaugusių plieno kainų. Bendrovės vadovas Jeffas Aznavorianas atkreipia dėmesį, kad plieno kainos ėmė kilti dar prieš paskelbiant tarifus, tačiau dabar padėtis tapo visiškai neprognozuojama.

REKLAMA

„Automobilių pramonė yra visiškame sąstingyje“, – situaciją apibendrino S&P Global Mobility analitikas Michaelis Robinetas. „Niekas nežino, kur investuoti ir kaip tai daryti. Tai blogiau nei pandemija, nes nėra jokio stabilaus planavimo pagrindo.“

Kovo mėnesį prezidentas Donaldas Trumpas paskelbė apie 25 proc. importo muitus prekėms iš Kanados ir Meksikos, tačiau netrukus šie tarifai buvo atšaukti, paliekant gamintojus nežinioje dėl tolimesnių sprendimų.

REKLAMA

Tokia pat chaotiška situacija susiklostė ir su plieno bei aliuminio muitais. Jie iš pradžių siekė 25 proc., vėliau buvo padidinti iki 50 proc., o galiausiai vėl sumažinti iki pirminio lygio.

Automobilių gamintojai, susidūrę su nuolat besikeičiančiomis taisyklėmis, ruošiasi dar didesniems iššūkiams. Trumpas suteikė pramonės atstovams vos mėnesį laiko, per kurį jie turi pateikti planus dėl didesnių investicijų JAV.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų