Remiantis „Credit24“ užsakymu atlikta apklausa, net 10 proc. gyventojų yra skolinęsi būtent dėl automobilio remonto. Ši priežastis – trečia pagal dažnumą po būsto remonto (17 proc.) ir sveikatos išlaidų (12 proc.).
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Tyrimo metu taip pat paaiškėjo, kad automobilio gedimai dažnai sukelia impulsyvų poreikį skolintis, ypač kai žmonės neturi sukaupę finansinės pagalvės. Ši išvada atskleidžia bendrą problemą – nepakankamą biudžeto planavimą, kai lėšos automobilio priežiūrai neįtraukiamos į mėnesines išlaidas.
Techninės priežiūros klaidos kainuoja brangiai
Transporto inžinerijos, automobilių techninės priežiūros ir eksploatacijos srityse besispecializuojantis dr. Ramūnas Skvireckas, Lietuvos inžinerijos kolegijos (LIK) ir Kauno technologijos universiteto (KTU) docentas, atkreipia dėmesį, kad automobilio priežiūros klaidos gali turėti rimtų pasekmių – ir ne tik finansinių.
Anot jo, ignoruojant aiškius techninius netvarkos požymius, nežinant eksploatacinių detalių keitimo svarbos ar jų įtakos automobilio sistemų veikimui, taip pat nesilaikant rekomenduojamų priežiūros intervalų galima sulaukti rimtų, net nebetaisomų gedimų. Tokie atvejai gali ne tik gerokai paploninti savininko piniginę, bet ir kelti realią grėsmę tiek vairuotojo, tiek keleivių saugumui.
„Pavyzdžiui, laiku neatliekant eksploatacinių skysčių ar jų filtrų, skirstymo diržų, žvakių keitimo procedūrų gali sutrikti automobilių vidaus degimo variklių tepimo, aušinimo, maitinimo sistemų ar alkūninio švaistiklinio bei skirstymo mechanizmų darbas. Kai kuriais atvejais automobilių gali neapsimokėti remontuoti“, – dėsto R. Skvireckas.
Automobilių priežiūros specialistas atkreipia dėmesį, kad techninė priežiūra užtikrina automobilių eksploatacijos patikimumą, ilgaamžiškumą. Net eilinių priežiūrų metu nesant akivaizdžių gedimų gali būti keičiamos detalės ar jų junginiai, jei tai numatyta automobilio eksploatacijos instrukcijoje.
Specialistas sako, kad, pavyzdžiui, laiku nepakeitus stabdžių skysčių, kaip rekomenduoja gamintojai, gali sumažėti stabdymo efektyvumas arba atsirasti gedimų. Pavyzdžiui, į stabdžių sistemą gali patekti oro, pradėti rūdyti ar deformuotis dalys, perkaisti stabdžiai ar greitai susidėvėti trinkelės, būgnai ar diskai. Taip pat gali atsirasti vibracija ir greičiau dėvėtis važiuoklės dalys.
Tuo tarpu nekreipiant dėmesio į ratų padėtį ar padangų slėgį, galima sugadinti padangas ir pabloginti važiavimo stabilumą bei saugumą.
„Tokių priežastinių ryšių dėl ne laiku atliekamos techninės priežiūros ar ignoruojamų netvarkingumo požymių gali atsirasti įvairiose automobilių sistemose ar įvairiuose mechanizmuose.
Taigi posakis, kad „reguliarūs profilaktiniai patikrinimai – tai tarsi investicija į ramybę ir finansinį saugumą“, tikrai yra teisingas. Reguliariai atliekant techninę priežiūrą, automobilį galima naudoti patikimiau, saugiau ir jis rečiau reikalaus brangaus remonto“, – teigia R. Skvireckas.