Pirmasis naujos eros „Moskvič“ automobilis pro buvusios „Renault“ gamyklos duris išriedėjo dar 2022 m. lapkritį, tačiau tai įvyko ne pačiomis geriausiomis aplinkybėmis.
Po to, kai Rusija įsiveržė į Ukrainą, „Renault“ reaguodama į rusų agresiją Ukrainoje nusprendė pasitraukti iš šios pelningos rinkos ir maždaug 2,2 mlrd. eurų įvertintą turtą perleido ne bet kam, o Rusijos vyriausybės kontroliuojamai įmonei vos už vieną rublį.
Šalies pareigūnai siekdami atnaujinti automobilių gamybą, suvienijo jėgas su Kinijos „JAC“. Pagal susitarimą, „JAC“ į Rusiją atveža „JAC JS4“ ir „JAC iEVS4“, o štai buvusioje „Renault“ gamykloje plušantys darbuotojai ant jų uždės „Moskvič“ emblemas.
Vėliau „Moskvič“ modelių gamą papildė ir kiti „JAC“ gaminiai. Vienas iš jų – „Sehol A5 Plus“, kuris Rusijoje tapo „Moskvič 3“.
Vis dėlto, kiniškų automobilių gamybą nuo pat pradžių lydėjo problemos. Rusams šie automobiliai nebuvo įdomūs ir vietoj, neva autentiškų, „Moskvič“ modelių jie rinkosi kitų gamintojų alternatyvas.
Pardavimų apimtys buvo kaip niekada mažos. „Moskvič“ ne vieną kartą mažino jų kainas, bandė sudominti įvairiausiais papildomais priedais. Nepadėjo ir Vladimiro Putino sprendimas įpareigoti taksi paslaugas teikiančias įmones naudoti „Moskvič“ automobilius. Toks pats reikalavimas buvo taikomas ir Valstybės Dūmos deputatams.
Naujausi duomenys rodo, kad per maždaug 16 mėnesių trukusią gamybą, „Moskvič“ surinko tik 31 000 automobilių. Vis dėlto, iš visų šalyje surinktų mašinų, bendrovei pavyko parduoti tik maždaug puse – 15 300 vnt.
„Moskvič“ pripažino, jog praėjusiais metais bendrovė patyrė 8,6 mlrd. rublių nuostolį, tačiau įmonė taip pat persekioja „Renault“ palikti įsiskolinimai.
Naujienų agentūra „Interfax“ skelbia, jog Honkonge įsikūrusi „Silver Basis Investment Development Company“ kreipėsi į Maskvos arbitražo teismą su prašymu paskelbti „Moskvič“ bankrotą. To priežastis – 2,5 mln. eurų siekianti skola ir 124 tūkst. eurų siekianti bauda už 2020 m. sudaryto susitarimo nesilaikymą.
Ieškovė pagamino ir perdavė atsakovei įrangą, skirtą masinei „Renault“ automobilių komponentų gamybai, tačiau iki šiol negavo visos sutartos sumos.
Teismas, iš pradžių pakoregavęs išieškomą sumą, ieškovės ieškinį iš dalies patenkino, tačiau „Moskvič“ netrukus pateikė apeliacinį skundą, kuriame paaiškino neturinti reikalingų lėšų padengti įsiskolinimus. Nepaisant to, apeliacinis teismas šį skundą atmetė.
„Kamaz“ bendrovės vadovas Sergejus Kogoginas, kuris kartu su Maskvos miestu valdo „Moskvič“, pareiškė, jog automobilių gamintoja ir šiemet dirbs nepelningai.
„Per metus turime pagaminti 40 000 automobilių. Šiais metais tikimės pasiekti ne daugiau kaip 30 000 - 35 000 automobilių“, – sakė jis.