Sovietmečiu „Moskvič“ buvo vienas didžiausių vietinių gamintojų, tačiau vėliau, dėl investicijų trūkumo, atsainaus valdymo, prastos kokybės bei kitų priežasčių, turėjo nutraukti bet koką veiklą, susijusią su automobilių gamyba. O ir dabar atrodo, jog neseniai atgaivinta markė vėl stovi ant bedugnės krašto.
Nors „Moskvič“ atgaivinimo planą iniciavo Rusijos vyriausybė, tačiau šiame projekte taip pat dalyvauja „Kamaz“ bei Kinijos automobilių gamintojas „JAC“.
Jungtinių pajėgų dėka, Rusijos vyriausybei iš tiesų pavyko užkurti „Moskvič 3“ modelio surinkimo liniją. Kaip ir kokiais būdais? Kinijoje gimę „JAC JS4“ ir „iEVS4“ į Rusiją atvykdavo kaip didžiulis atskirų detalių kratinys, kurį vėliau surinkdavo Rusijoje esančioje gamykloje dirbantys žmonės.
Šių automobilių prekyba šalyje buvo pradėta 2022 m. gruodžio 21-ą dieną. Iš pradžių buvo tikimasi, jog šie kiniški automobiliai padės užimti vakarietiškų analogų vietą, tačiau pardavimų statistika rodo kitką.
Iš 600 surinktų automobilių, iš kurių 200 turėjo elektrinę pavarą, tik 35 automobiliai surado pirkėją. Šeši automobiliai buvo parduoti 2022 m. gruodį, o 2023 m. sausį – 29 vnt. Galiausiai, vieną iš jų nusipirko Maksimas Liksutovas, kuris yra Maskvos miesto transporto departamento vadovas.
Liūdniausia yra tai, jog surinktų automobilių apimtys jau perkopė 2500 vienetų ribą, tad jeigu „Moskvič“ pardavimų apimtys neišaugs, ir labai greitai, yra didžiulė tikimybė, jog pompastiškai pristatytas projektas sulauks Rusijos vyriausybei nepriimtino likimo.
„Moskvič“ savo atstovybių turi 11-koje didžiųjų miestų. Vien Maskvoje yra daugiau nei 10 „Moskvič“ markės atstovybių.
Pigiausias „Moskvič 3“ kainuoja 1 770 000 rublių (maždaug 15 tūkst. eurų).