Pirmiausia – saugumas
Stresą keliančiame intensyviame eisme Jums padėti gali ir pats Jūsų automobilis! Prancūzų automobilių gamintojas „Renault“ naujuosiuose modeliuose „Scenic“, „Grand Scenic“, „Talisman“, „Megane“, „Espace“, „Captur“, „Kadjar“ ir „Koleos“ diegia pažangias pagalbines vairavimo sistemas (angl. Advanced driver-assistance systems arba ADAS), kurios sukurtos palengvinti kasdienį vairavimą ir pasirūpinti vairuotojo, keleivių bei kitų eismo dalyvių saugumu.
Pavyzdžiui, aktyvioji avarinio stabdymo sistema (AEBS) su pėsčiųjų aptikimo funkcija, veikianti važiuojant iki 50-60 km/val. greičiu, analizuoja automobilio aplinką, stebėdama stovinčius ir judančius pėsčiuosius ir prognozuodama tolimesnę jų judėjimo kryptį. Ši sistema vairuotoją perspėja apie automobilio susidūrimo su pėsčiuoju riziką ir automatiškai įjungia stabdžius ar visiškai sustabdo automobilį, kai nustatoma neišvengiamo susidūrimo rizika, o vairuotojas nereaguoja į ankstesnius perspėjimus. Taip pat ši sistema fiksuoja staigų priešais važiuojančių automobilių stabdymą, atitinkamai sumažindama greitį arba sustabdydama Jūsų vairuojamą „Renault“.
Prie saugaus vairavimo prisideda ir adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema (ACC), veikianti važiuojant 50-160 km/val. greičiu, bei apie išvažiavimą iš eismo juostos perspėjanti sistema (LDW), kuri vairuotoją perspėja juntamais signalais pavyzdžiui, vietoj garso signalo ji priverčia vibruoti vairą. Eismo juostos palaikymo funkcija (LKA), veikianti važiuojant 70-160 km/h greičiu. Vos nevalingai automobiliui nukrypus iš eismo juostos, ši įranga automatiškai perima vairo kontrolę, išlaikydama automobilį eismo juostoje.
Geriausias aplinkos žvalgas
Pasak „Vilniaus sportinio vairavimo centro“ komandos narės, intensyviame eisme dažnai kyla keblumų persirikiuojant į gretimą eismo juostą, o tokiu atveju didžiule pagalba vairuotojams tampa automobilių gamintojų pasitelkiamos specialiosios sistemos.
Aklosios zonos stebėjimo sistema (BWS) keturių jutiklių pagalba aptinka aklosiose vairuotojo regos lauko zonose esančias transporto priemones, įskaitant motociklus ir dviračius. Jei aptikta transporto priemonė aklojoje zonoje užtrunka ilgiau nei sekundę, šoniniame veidrodėlyje kaip mat užsidega perspėjanti lemputė. Ši sistema veikia, važiuojant nuo 30 iki 140 km/h greičiu ir įneša savo indėlį į visiems saugesnį eismą. Automatiškai perjungiamos tolimosios ir artimosios priekinių žibintų šviesos (AHL) reaguoja į priešpriešais atvažiuojančių automobilių šviesas, taip padedant išvengti kitų eismo dalyvių akinimo, tuo pačiu leidžiant vairuotojui nesukti galvos dėl šviesų valdymo.
Stebėdamos aplinką, ADAS sistemos užtikrina, kad nepražiopsosite eismo ženklų ir įspėja apie greičio ribojimus bei viršytą greitį – už tai atsakinga eismo ženklų atpažinimo sistema (TSR). Priekiniai, galiniai ir šoniniai atstumo jutikliai bei galinio vaizdo kamera palengvina manevravimą ir leidžia išvengti nedidelių susidūrimų bei įbrėžimų, kiekvieną dieną sukiojantis ankštose teritorijose.
Lengvai pasistatyti automobilį padeda funkcija „Easy Park Assist“. Vairuotojas pradžioje nurodo, kokio tipo stovėjimo vietos (statant lygiagrečiai, statmenai ar įstrižai) jis ieško. Važiuodamas mažesniu, nei 30 km/h greičiu, automobilis matuoja visas galimas vietas. Suradusi tinkamą vietą, sistema apskaičiuoja reikiamą trajektoriją ir perima automobilio vairavimą, vairuotojui palikdama valdyti tik automobilio pedalus bei perjungti pavaras.
Galiausiai, Jūsų „Renault“ automobilis pasirūpins, kad nepamirštumėte pailsėti. Dėl nuovargio nustatymo funkcijos (TDW), automobilio judėjimo trajektorija nuolat stebima, vadovaujantis „Bosch“ sukurtu algoritmu. Nustačius vairuotojo nuovargį, jis perspėjamas tiek vaizdo, tiek garso signalais – tokiu būdu automobilis ragina sustoti, mažumėlę pailsėti ar išgerti kavos, ir tik tuomet saugiai tęsti kelionę toliau.
Pažangiosios pagalbinės vairavimo sistemos už vairo leidžia jaustis ramiau ir saugiau, ypač – vadovaujantis kelių eismo taisyklėmis. „Truputis kultūros kelyje, situacijos prognozavimo bei racionalumo, mažiau dairymosi į mobilųjį telefoną vairuojant – ir rugsėjis Jums nebebus baisus“, – trumpai patarimus apibendrina O. Židovlenkova bei palinki saugaus ir gero kelio.