„Porsche“ šiemet turi daugiau negu pakankamai progų švęsti. Iš Štutgarto kilusi kompanija 2023-aisiais mini jau 75-ąjį bendrovės veiklos gimtadienį, tačiau šis jubiliejus, tiesą sakant, labai greitai liko nuošalyje. Šiemet „Porsche“ mini dar vieną svarbią sukaktį – 60-ąjį legendinio „Porsche 911“ automobilio gimtadienį.
Kad ir kokie sėkmingi ir populiarūs būtų „Macan“ ar „Cayenne“ modeliai, nei vienas iš jų niekada netaps tokia ikona kaip „911“. Visgi, nors jis ir buvo sukurtas siekiant pakeisti pasenusią „356“ modelių šeimą, tačiau net 60 metų trunkanti automobilio gamyba tik dar kartą patvirtina, jog „911“ yra ir bus neatsiejama „Porsche“ bendrovės dalis.
Gimtadienio šventė – Prancūzijos kalnuose
Automobilių gamintojai tokias progas pamini labai įvairiai. Kai kuriems užtenka išplatinti keletą šauniai skambančių spaudos pranešimų, kiti aplanko didžiausius automobilistų renginius pasaulyje, o štai „Porsche“, regis, panoro 60-ąjį „911“ modelio gimtadienį paminėti ten, kur šis automobilis jaučiasi geriausiai – vingiuotuose, lygiu it stiklas asfaltu padengtuose keliuose, kuriuos supa atviruko verti vaizdai.
Tokį apibūdinimą atitinkančių vietovių pasaulyje ir Europoje tikrai netrūksta. Su pirštu galima besti į Austriją, Slovėniją, Čekiją, Vokietiją ar Italiją, ir vargu ar pavyks apsirikti, tačiau šį kartą žiniasklaidos atstovams „Porsche 911“ gimtadienis buvo surengtas Klermono-Ferono apylinkėse, kurias supa aukščiausias kalnų masyvas pietryčių Prancūzijoje. Be to, vos 35 kilometrus nuo Klermono-Ferono stūkso daugiau kaip prieš 220 000 metų užgesęs ugnikalnis, kuris šiandien, neabejotinai yra vienas didžiausių regiono traukos objektų.
Vis dėlto, jeigu į šį Prancūzijos kampelį turistai keliauja pasigėrėti nepamirštamais kraštovaizdžiais ir pasimėgauti kaip niekada vasarišku oru, mūsų viešnagės epicentre – kaip ir teko minėti anksčiau – buvo „Porsche“ markės numylėtinis – „911“.
Įspūdingiausia „911“ gama – prieinama akimirksniu
Skirtingai nei kituose automobilių gamintojų surengtuose bandymuose, šis iškart sugebėjo išskirti neeiline pasirinkimų gausa. „Porsche“ bandymams pateikė daugiau nei 10 skirtingų „911“ modelio versijų, kurių siūlomos savybės ir charakteristikos leidžia surasti sau labiausiai patinkantį modelį arba geriau suprasti, kodėl „Porsche 911“ modelių gama yra tokia plati. Pavyzdžiui, jeigu kada nors ir buvo abejonių dėl, pavyzdžiui „911 Carrera T“ ir „Carrera GTS“ skirtumų – tai buvo kone ideali proga šias ir kitas abejones išsklaidyti visiems laikams.
Priklausomai nuo asmeninių poreikių, savo kelionę „Porsche“ automobiliais buvo galima pradėti nuo, pavyzdžiui, nuosaikios „Carrera S“ versijos ir tuomet pamažu lipti sudėtingumo ir galios laipteliais, kol pasieksi „911 GT3 RS“, tačiau mūsiškė diena prasidėjo nuo „911 Targa 4S Heritage Design Edition“ – ribotos laidos versijos, kurių „Porsche“ pagamino tik 992 vienetus.
Atsižvelgiant į vietovę, šalį ir bandymų dieną buvusį klimatą, ši „911“ modifikacija pasirodė kaip kone idealiausias pasirinkimas. Vieno mygtuko paspaudimu sulanksčius „Targa“ stogą, atidarius išmetimo sistemos vožtuvus, netrukus pasineri į nuostabias 6 cilindrų variklio skleidžiamas melodijas bei į vis labiau nuo civilizacijos tolstančius kelius, kurių vingiai pradžiugintų ne vieną „Carbonara“ gerbėją.
Skirtingai nei kitos „911“ versijos, kurias pavyko išbandyti vėliau, „911 Targa 4S Heritage Design Edition“ nebuvo tas automobilis, su kuriuo norėjosi kiekvieną akimirką maksimaliu efektyvumu išbandyti „Sport Plus“ režimą. Ne dėl to, jog šiai modifikacijai trūksta atitinkamų ingredientų, o dėl to, ką ši versija simbolizuoja.
Matote, ji buvo sukurta semiantis įkvėpimo iš 1950-aisiais ir 1960-aisiais gamintų, bendro naudojimo keliams ir lenktynių trasoms skirtų ratuočių, kurių savininkai juos papuošdavo dabar jau išskirtinio dizaino aksesuarais.
Jeigu šiandien kiekvienas „911 Targa 4S Heritage Design Edition“ papuošimas leidžia sukurti dėmesį traukiančią išvaizdą, šie atributai 1950-aisiais buvo naudojami galvoje turint visiškai kitus tikslus. Kuomet automobiliai grįždavo iš autosporto varžybų, gamintojas kiekvieną kovos randą slėpdavo juos išsiųsdamas į kėbulo remonto dirbtuves, kuriose jie būdavo paslepiami į pagalbą pasitelkiant dažus.
Vėliau, siekiant paspartinti automobilio paruošimo laiką, kovos lenktynių trasoje žymės buvo maskuojamos įvairios stilistikos lipdukais, kurie, vėlgi, vėliau evoliucionavo į visiškai naują automobilių individualizavimo kryptį. Ir štai ši, ribotos laidos „Targa 4S Heritage Design Edition“ būtent tai ir simbolizuoja – „Porsche“ automobilių sporto padalinio išradingumą ir sumanumą, bei naujos automobilių puošybos pradžią.
Lenktynių trasos grobuonis – „GT3 RS“
Tuziną rekordų savo sąskaitoje turintis „Porsche 911“ modelių gamos pasididžiavimas gali būti apibūdinimas įvairiausiais epitetais, o ir socialinių tinklų naudotojų reakcijos pamačius kiekvieną „GT3 RS“ nuotrauką byloja, jog šios versijos skleidžiami kerai yra be galo stiprūs.
„Porsche“ yra išplatinusi ne vieną išsamų spaudos pranešimą, kuriame galima sužinoti, kas tai per žvėris, „Youtube“ surasti šimtus vaizdo įrašų, kuriuose matyti kaip „GT3 RS“ sugeba susidoroti su kiekvienu posūkiu ir priešininku, tačiau niekas tavęs negali paruošti pojūčiams jį vairuojant.
Kad ir kaip stipriai bandytumėte pateisinti šio automobilio naudojimą kasdieniniuose keliuose, tai visapusiškai grubus, agresyvus, boksininko pirštines dėvintis atletas su valstybinių numerių lentele ir, bent jau Prancūzijoje, daugiau nei 30 tūkst. eurų siekiančia sąskaita, kurią reikės sumokėti norint automobiliu naudotis bendro naudojimo keliuose.
Kaip ir bet kuris kitas „911“ modelis, „GT3 RS“ turi elementarius modernaus automobilio atributus – oro kondicionierių, eismo ženklų atpažinimo sistemą ir netgi galinio vaizdo kamerą su pagalbine automobilio pastatymo sistema, tačiau nereikia būti naiviems – net ir pačiu įprasčiausiu važiavimo režimu „GT3 RS“ gali bet kurią akimirką nukąsti galvą, kol įkaitę turbokompresoriai deguonį siurbia it iš mažo sulčių pakelio.
Tikroji „Porsche 911 GT3 RS“ paskirtis – galimybė laisvai siautėti lenktynių trasose, nepaliaujamai gerinti trasos įveikimo laikus ir tuo pačiu kiekvieno pernelyg savimi pasitikinčio vairuotojo ego sudaužyti į šipuliukus.
Kad ir kaip aštrūs ir staigūs posūkiai bei ilgos tiesiosios mus džiugino Prancūzijos kalnuose, „GT3 RS“ čia jautėsi it koks svetimšalis. Jo įspūdingos galimybės kelyje vienu metu kelia juoką ir baimę, nes bet kokie bandymai reikalauti 100% pajėgumo gali transformuotis į naktinę viešnagę žandarmerijos „kajutėje“.
Lyg iš vaizdingo sapno – „GT3 Touring“
Po milžiniškos adrenalino injekcijos vairuojant „GT3 RS“ buvo būtina surasti gerokai nuosaikesnę ir labiau atpalaiduojančią alternatyvą. Vadovaujantis racionalumu, didžiausias dėmesys turėjo būti nukreiptas į „Carrera S“, „Carrera T“ ar netgi „911 GTS“, tačiau juos visus užgožė puikiai su Prancūzijos kraštovaizdžiu deranti „911 GT3 Touring“.
Sukurta išpildyti pačius vaizdingiausius automobilių entuziastų troškimus, skirtingai nei „911 Turbo“, „GT3 Touring“ yra civilizuotesnė fizikos dėsnius trasoje paminančios „GT3 RS“ modifikacija. Tai reiškia, jog už maždaug 50 tūkst. eurų mažesnę sumą gaunate patogesnius krėslus, saloną, kuriame nėra saugos lankų, bei ištisą taurų kolekciją talpinančio spoilerio. Kita vertus, vietoje to gaunate patį geriausią priedą pasaulyje – 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę ir tris pedalus, su kuriais valdote įspūdingai subalansuotą automobilį.
Nepamirštamą patirtį vairuojant „GT3 Touring“ sukuria ir galinius ratus sukantis 4,0 litrų, 510 arklio galių generuojantis variklis, kuris sulig kiekviena pavara leidžia baritonišką variklio dainavimo amplitudę spausti iki pat 9000 sūkių per minutę. Ir tai jis daro be didžiulį efektyvumą suteikiančių turbokompresorių, ir tai jis daro užburiančiai.
Geriausia yra tai, jog svaiginanti dinamika ir variklio skleidžiamas garsas gali būti išgaunamas ne tik tvirtai įsikibus į vairą ir skrupulingai pirštu galiukais tyrinėjant automobilio sukibimą. „GT3 Touring“ išlieka toks pats patrauklus, kai išnaudojama tik 50% variklio sūkių ir galimybių.
Didžiausią potencialą atskleis ateityje
Automobilių bandymams skirtas pusdienis, kaip ir turėjote suprasti, sugebėjo prabėgti akimirksniu. Kita vertus, tai buvo kone geriausia jubiliejų pamininčio vakarėlio programa, su kokia tik teko susidurti, o ir „Porsche“ atstovai vėliau netiesiogiai leido suprasti, jog patys įspūdingiausi fejerverkai mūsų laukia ateityje. Leiskite paaiškinti.
Pažvelgus į bet kurios „Porsche 911“ modelio kartos raidą galima įžvelgti Vokietijoje įsikūrusios bendrovės norą laikytis tęstinumo. Nuo pat 996 kartos pasirodymo, „911“ modelio gamyba visada buvo skirstoma į dvi dalis: pirmąją ir antrąją.
Šiuo metu gaminama 992 modelio karta juda link pirmosios gamybos fazės pabaigos, o tai reiškia, jog netolimoje ateityje pasirodysiantis, liaudiškai tariant, faceliftas, turėtų pademonstruoti visapusišką dabartinės platformos ir technologinių pajėgumų demonstraciją.
Šią užuominą buvo galima įžvelgti elementariame 991 ir 992 kartos modelių palyginime. Pavyzdžiui, iki šiol, 992 kartos modelių gamoje nebuvo versijos, kuri sugebėtų savo galia ir greičiu pranokti 991 kartos šeimą. Teoriškai, tai turėtų reikšti, jog netolimoje ateityje turėtume išvysti naują „911“ modifikaciją, kuri ne tik viršys 340 km/val. maksimalaus greičio, bet ir 700 arklio galių ribą.