Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Jau penkis dešimtmečius „911“ modelis yra „Porsche“ gamintojo širdis. Vos keli kiti automobiliai pasaulyje gali pasigirti taip ilgai išlaikyta gamybos tradicija. Ši mašina nuo pat jos pristatymo 1963 metais yra etalonas visiems konkurentams. Taip pat „911“ yra centrinis taškas visoje „Porsche“ modelių gamoje ir kiekvienas kitas gaminys, nesvarbu, ar tai būtų „Cayenne“ ar „Panamera“ atkartoja legendinio kupė sportiškumą bei filosofiją.
Yra pagaminta daugiau nei 800 tūkstančių „911“ automobilių, o tai jį daro sėkmingiausia visų laikų sportine mašina. Per visas septynias kartas inžinieriai iš naujo sukurdavo puikų automobilį, taip parodydami „Porsche“ gamintojo galią.
O šiemet yra švenčiamas gražus, penkiasdešimties metų, jubiliejus. Ta proga, vokiečiai surengs keletą renginių, kurie supažindins su „911“ istorija. Jau kovo mėnesį „Porsche“ muziejuje bus parodyti nauji eksponatai: pirmos kartos „911 Turbo“, 1981 metų „911 Cabriolet“ studija ir 1997 metų gatvei skirta „911 GT1“ bolido versija. Taip pat kompanija siunčia 1967 metų „911“ sudalyvauti visame pasaulyje vyksiančiuose renginiuose, kurie vyks nuo JAV iki Kinijos. O mes norime trumpai apžvelgti visą „Porsche 911“ istoriją.
Pirmoji „911“ karta buvo parodyta 1963 metų Frankfurto automobilių parodoje ir iškart susilaukė didžiulio teigiamo dėmesio. 1964 metais rinkoje pasirodęs naujas žaidėjas turėjo oru aušinamą „Boxer“ tipo šešių cilindrų variklį, išvystantį 130 arklio galių. 160 arklio galių turinti „911 S“ versija buvo pristatyta 1966 metais ir iki pat 1971 metų pasirodė nemažai įvairiausių modifikacijų, kol galiausiai pasaulį išvydo „Carrera RS 2.7“ versija, turinti net 210 arklio galių. Šis automobilis yra laikomas geriausiu pirmos „911“ kartos vaisiumi.
Praėjus dešimčiai metų po „911“ premjeros, modelis susilaukė pamainos. Antroji karta gamykloje gavo „G“ serijos pavadinimą ir buvo gaminama ilgiausiai iš visų – nuo 1973 iki 1989 metų. Viena svarbiausių inovacijų buvo 1974 metais pristatyta „911 Turbo“ versija, turėjusi trijų litrų darbo tūrio, 260 arklio galių agregatą. Kitas galios šuolis atėjo 1977 metais, kuomet „911“ peržengė 300 arklio galių ribą su „Turbo 3.3“ modifikacija. Praėjus dar penkeriems metams, šviežio oro mėgėjai galėjo užsisakyti savąją „911“ su kabrioleto kėbulu. Na, o viską vainikavo 1989 metais pasirodžiusi „Carrera Speedster“ versija, sukurta atkartoti legendinį „Porsche 356“ automobilį.
Ekspertai prognozavo, kad „911“ modeliui ateina galas ir tuomet „Porsche“ visus nustebino, pristatydami naujos kartos automobilį. Kėbulas turėjo „964“ kodą, nors ir būdamas panašus į savo pirmtaką, naujasis „911“ turėjo 85 procentus naujai suprojektuotų dalių, o bazinė versija išvystydavo net 250 arklio galių. Taip pat šiame modelyje pasirodė nemažai inovacijų, be kurių neįsivaizduojame šiuolaikinių automobilių: oro pagalvės, ABS, „Tiptronic“ automatinė greičių dėžė. Taip pat tai buvo pirmoji karta, gavusi visų varančiųjų ratų pavarą.
Sekančio „911“ nereikėjo ilgai laukti – 1993 metais buvo pristatyta naujoji karta, turinti „993“ kėbulo numerį. Šis švelnias kėbulo linijas turintis automobilis iki šiol daugeliui yra gražiausias visų laikų „Porsche“. Taip pat modelis išgarsėjo kaip ypač patikimas, kas nebuvo būdinga tokio tipo mašinoms. 1995 metais pristatyta „Turbo“ versija turėjo pirmąjį pasaulyje variklį su dvejomis turbinomis, o „Targa“ versija pagaliau gavo elektra valdomą stiklinį stogą.
Su penktosios kartos pasirodymų 1997 metais, „Porsche“ žengė naują žingsnį „911“ istorijoje. Iki šio modelio pasirodymo, visi pirmtakai turėjo oru aušinamus variklius. Naujasis agregatas 300 arklio galių išvystantis agregatas buvo aušinamas skysčiu bei buvo efektyvesnis ir ekonomiškesnis. Taip pat su šiuo modeliu vokiečiai agresyviai žengė gamos išplėtimo keliu, pristatydami jau legendinėmis tapusias „GT2“ ir „GT3“ versijas. Beje, 2000 metais pasirodžiusi „GT2“ modifikacija turėjo standartinius keramikinius stabdžius, kurie buvo pirmą kartą sumontuoti serijiniame automobilyje.
2004 metais buvo pristatyta dar viena „911“ karta, kuri stilistiniu požiūriu grįžo prie ištakų. Priekinės lempos vėl tapo ovalios, taip primindamos pirmąjį modelį. Varikliu darbiniai tūriai išaugo, o tuo pačiu ir galia, todėl bazinis modelis turėjo 325 arklius. Taip pat šeštoji karta gavo kompiuterio valdomą važiuoklę, dviejų sankabų greičių dėžę, o „Turbo“ versijoje pristatytos kintamos geometrijos turbinos. Versijų skaičius išaugo net iki 24 galimų pasirinkimų, o pati ekstremaliausia iš jų, „GT2 RS“ perkopė 600 arklio galių ribą.
Na ir pagaliau, tik 2012 metais pristatyta paskutinioji ir geriausia „911“ karta. Automobilis neturi nieko bendro su „997" serijos modeliu. Sumažėjus darbiniam tūriui, galia atvirkščiai padidėjo, dėka tiesioginio kuro įpurškimo. Taip pat su šiuo modelių į rinką ateina pirmoji pasaulyje septynių bėgių mechaninė greičių dėžė, užtikrinanti dar geresnes kuro sąnaudas. Taigi, šis „911“ bus geriausias iš visų kartų tol, kol nepasirodys nauja karta.
Jau penkis dešimtmečius „911“ modelis yra „Porsche“ gamintojo širdis. Vos keli kiti automobiliai pasaulyje gali pasigirti taip ilgai išlaikyta gamybos tradicija. Ši mašina nuo pat jos pristatymo 1963 metais yra etalonas visiems konkurentams. Taip pat „911“ yra centrinis taškas visoje „Porsche“ modelių gamoje ir kiekvienas kitas gaminys, nesvarbu, ar tai būtų „Cayenne“ ar „Panamera“ atkartoja legendinio kupė sportiškumą bei filosofiją.
Yra pagaminta daugiau nei 800 tūkstančių „911“ automobilių, o tai jį daro sėkmingiausia visų laikų sportine mašina. Per visas septynias kartas inžinieriai iš naujo sukurdavo puikų automobilį, taip parodydami „Porsche“ gamintojo galią.
O šiemet yra švenčiamas gražus, penkiasdešimties metų, jubiliejus. Ta proga, vokiečiai surengs keletą renginių, kurie supažindins su „911“ istorija. Jau kovo mėnesį „Porsche“ muziejuje bus parodyti nauji eksponatai: pirmos kartos „911 Turbo“, 1981 metų „911 Cabriolet“ studija ir 1997 metų gatvei skirta „911 GT1“ bolido versija. Taip pat kompanija siunčia 1967 metų „911“ sudalyvauti visame pasaulyje vyksiančiuose renginiuose, kurie vyks nuo JAV iki Kinijos. O mes norime trumpai apžvelgti visą „Porsche 911“ istoriją.
Pirmoji „911“ karta buvo parodyta 1963 metų Frankfurto automobilių parodoje ir iškart susilaukė didžiulio teigiamo dėmesio. 1964 metais rinkoje pasirodęs naujas žaidėjas turėjo oru aušinamą „Boxer“ tipo šešių cilindrų variklį, išvystantį 130 arklio galių. 160 arklio galių turinti „911 S“ versija buvo pristatyta 1966 metais ir iki pat 1971 metų pasirodė nemažai įvairiausių modifikacijų, kol galiausiai pasaulį išvydo „Carrera RS 2.7“ versija, turinti net 210 arklio galių. Šis automobilis yra laikomas geriausiu pirmos „911“ kartos vaisiumi.
Praėjus dešimčiai metų po „911“ premjeros, modelis susilaukė pamainos. Antroji karta gamykloje gavo „G“ serijos pavadinimą ir buvo gaminama ilgiausiai iš visų – nuo 1973 iki 1989 metų. Viena svarbiausių inovacijų buvo 1974 metais pristatyta „911 Turbo“ versija, turėjusi trijų litrų darbo tūrio, 260 arklio galių agregatą. Kitas galios šuolis atėjo 1977 metais, kuomet „911“ peržengė 300 arklio galių ribą su „Turbo 3.3“ modifikacija. Praėjus dar penkeriems metams, šviežio oro mėgėjai galėjo užsisakyti savąją „911“ su kabrioleto kėbulu. Na, o viską vainikavo 1989 metais pasirodžiusi „Carrera Speedster“ versija, sukurta atkartoti legendinį „Porsche 356“ automobilį.
Ekspertai prognozavo, kad „911“ modeliui ateina galas ir tuomet „Porsche“ visus nustebino, pristatydami naujos kartos automobilį. Kėbulas turėjo „964“ kodą, nors ir būdamas panašus į savo pirmtaką, naujasis „911“ turėjo 85 procentus naujai suprojektuotų dalių, o bazinė versija išvystydavo net 250 arklio galių. Taip pat šiame modelyje pasirodė nemažai inovacijų, be kurių neįsivaizduojame šiuolaikinių automobilių: oro pagalvės, ABS, „Tiptronic“ automatinė greičių dėžė. Taip pat tai buvo pirmoji karta, gavusi visų varančiųjų ratų pavarą.
Sekančio „911“ nereikėjo ilgai laukti – 1993 metais buvo pristatyta naujoji karta, turinti „993“ kėbulo numerį. Šis švelnias kėbulo linijas turintis automobilis iki šiol daugeliui yra gražiausias visų laikų „Porsche“. Taip pat modelis išgarsėjo kaip ypač patikimas, kas nebuvo būdinga tokio tipo mašinoms. 1995 metais pristatyta „Turbo“ versija turėjo pirmąjį pasaulyje variklį su dvejomis turbinomis, o „Targa“ versija pagaliau gavo elektra valdomą stiklinį stogą.
Su penktosios kartos pasirodymų 1997 metais, „Porsche“ žengė naują žingsnį „911“ istorijoje. Iki šio modelio pasirodymo, visi pirmtakai turėjo oru aušinamus variklius. Naujasis agregatas 300 arklio galių išvystantis agregatas buvo aušinamas skysčiu bei buvo efektyvesnis ir ekonomiškesnis. Taip pat su šiuo modeliu vokiečiai agresyviai žengė gamos išplėtimo keliu, pristatydami jau legendinėmis tapusias „GT2“ ir „GT3“ versijas. Beje, 2000 metais pasirodžiusi „GT2“ modifikacija turėjo standartinius keramikinius stabdžius, kurie buvo pirmą kartą sumontuoti serijiniame automobilyje.
2004 metais buvo pristatyta dar viena „911“ karta, kuri stilistiniu požiūriu grįžo prie ištakų. Priekinės lempos vėl tapo ovalios, taip primindamos pirmąjį modelį. Varikliu darbiniai tūriai išaugo, o tuo pačiu ir galia, todėl bazinis modelis turėjo 325 arklius. Taip pat šeštoji karta gavo kompiuterio valdomą važiuoklę, dviejų sankabų greičių dėžę, o „Turbo“ versijoje pristatytos kintamos geometrijos turbinos. Versijų skaičius išaugo net iki 24 galimų pasirinkimų, o pati ekstremaliausia iš jų, „GT2 RS“ perkopė 600 arklio galių ribą.
Na ir pagaliau, tik 2012 metais pristatyta paskutinioji ir geriausia „911“ karta. Automobilis neturi nieko bendro su „997" serijos modeliu. Sumažėjus darbiniam tūriui, galia atvirkščiai padidėjo, dėka tiesioginio kuro įpurškimo. Taip pat su šiuo modelių į rinką ateina pirmoji pasaulyje septynių bėgių mechaninė greičių dėžė, užtikrinanti dar geresnes kuro sąnaudas. Taigi, šis „911“ bus geriausias iš visų kartų tol, kol nepasirodys nauja karta.