Anot Nikkei šaltinių, pagrindinė derybų žlugimo priežastis – nesuderinami abiejų bendrovių požiūriai. Vizijų skirtumai tapo tokie reikšmingi, kad tolimesnės derybos buvo neįmanomos.
Viena iš pagrindinių kliūčių – „Honda“ noras, kad „Nissan“ taptų jos dukterine įmone, tuo tarpu „Nissan“ siekė lygiaverčio susijungimo.
„Nissan“ iki vasario vidurio turi priimti sprendimą ir paskelbti, kokių veiksmų imsis toliau. Bendrovė susiduria su rimtais finansiniais sunkumais – kalbama net apie galimą bankrotą.
Šiuo metu „Nissan“ vykdo didelio masto restruktūrizaciją: mažina gamybos apimtis ir atleidžia darbuotojus. Nikkei šaltiniai teigia, kad „Honda“ abejoja, ar „Nissan“ sugebės atsigauti, todėl norėjo turėti daugiau kontrolės šioje partnerystėje.
Papildomų iššūkių „Nissan“ kelia JAV prezidento Donaldo Trumpo politika dėl importo muitų, ypač dėl stiprios gamybos bazės Meksikoje.
Iš pradžių, derybose dalyvavo ir „Mitsubishi“, tačiau ši bendrovė anksčiau paskelbė, kad atsisako susijungimo planų. Tokį sprendimą „Mitsubishi“ priėmė norėdama išlikti nepriklausomu automobilių gamintoju.
Ieškos kito partnerio
Vos tik paaiškėjo, kad derybos su „Honda“ žlugo, „Nissan“ nelaukė ilgai ir ėmė ieškoti naujų partnerių. Naujienų agentūros „Bloomberg“ šaltinių duomenimis, japonų automobilių gamintojas šį kartą siekia bendradarbiauti su neįvardinta JAV technologijų kompanija.
Verta pabrėžti, kad dar prieš prasidedant deryboms su „Honda“, viešumoje buvo kalbama apie galimą Taivano technologijų milžinės „Foxconn“ ketinimus įsigyti dalį „Renault“ priklausančių „Nissan“ akcijų.
Šios derybos sustojo, kai „Nissan“ nusprendė koncentruotis į galimą susijungimą su „Honda“. Nepaisant to, „Bloomberg“ skelbia, jog „Foxconn“ dar nėra visiškai atsisakiusi idėjos įsigyti „Nissan“.