Pagrindinė priežastis, dėl kurios nauji automobiliai privalės turėti juodąsias dėžes – aiškiau nustatyti kas nutiko eismo įvykyje bei išvengti eismo įvykį sukėlusių vairuotojų interpretacijų.
Juodoji dėžė įrašys ir saugos kokiu greičiu automobilis važiavo, stabdymo jėgą, kaip konkrečioje situacijoje veikė ir reagavo saugumo sistemos. Be to, sistema fiksuos ar avarijos metu suveiks automatinė pagalbos iškvietimo sistema, kuri naujuose automobiliuose diegiama nuo 2018 m.
Pagal numatytą reglamentą, šios sistemos išjungti nepavyks, mat ji bus integruota su oro pagalvių valdymo sistema. Juodoji dėžė įsijungs, kai suveiks oro pagalvės ir saugos diržų įtempikliai.
Sistema taip pat suveiks, kai suveiks pėsčiuosius apsaugantis pasikeliantis variklio dangtis arba kai pasikeičia automobilio kėbulo posvyrio kampas. Pavyzdžiui, verčiantis.
Įrenginys veiks uždaro ciklo sistema, duomenys jame bus renkami anonimiškai, kad jais nebūtų galima manipuliuoti, jei jie patektų į netinkamas rankas.
Dėl tos pačios priežasties paskutiniai keturi transporto priemonės identifikacinio numerio (VIN) skaitmenys nėra saugomi. Taip pat neįrašoma jokia kita informacija, kuri galėtų atskleisti savininko tapatybę.
Prie šių duomenų galės prieiti tik atitinkamos institucijos, kad galėtų atkurti eismo įvykio aplinkybes.
Informaciją bus galima gauti per OBD sąsaja, tačiau jeigu avarijos metu ši jungtis pažeidžiama, prie įrašytos informacijos bus galima prieiti prisijungiant tiesiogiai prie juodosios dėžės.