Indija – viena didžiausių automobilių rinkų pasaulyje, tačiau elektromobiliai šioje šalyje dar nespėjo prigyti. Pagrindinė kliūtis – milžiniški importo mokesčiai, siekiantys net 100 proc.
Tai reiškia, kad „Tesla“ modeliai vietiniams pirkėjams tampa neprieinami, o vietiniai gamintojai, tokie kaip „Tata Motors“, gali laisvai dominuoti rinkoje.
Indijos vyriausybė automobilių gamintojas pasiūlė planą, kuriuo užsienio gamintojai gali tikėtis gerokai mažesnių mokesčių (iki 15 proc.), jei investuos bent 500 mln. dolerių ir šalyje pastatys gamyklą.
Natūralu, kad šiuo pasiūlymu susidomėjo E. Muskas. Skelbiama, kad jis jau dabar ieško vietos būsimiems „Tesla“ salonams Naí Dilyje ir Mumbajuje, taip pat pradėjo darbuotojų atranką.
Tačiau JAV prezidentas pradėjo kritikuoti ne tik savo bendražygį, bet ir Indijos muitų politiką ir teigia, kad vietos automobilių gamintojai turi nesąžiningą pranašumą.
Jo nuomone, „Tesla“ fabrikas Indijoje yra smūgis JAV pramonei – esą vietoje to E. Muskas turėtų stiprinti gamybą Jungtinėse Valstijose.
Kol kas, „Tesla“ planai dar tik ankstyvoje stadijoje, tačiau aišku viena – šis projektas gali ne tik išjudinti Indijos elektromobilių rinką, bet ir tapti karštų diskusijų objektu tarp JAV prezidento ir E.Musko.