Elonas Muskas ažiotažą visame pasaulyje sukėlė tada, kai JAV prezidento Donaldo Trumpo inauguracijos metu atliko gestą, itin panašų į Vokietijos nacių pasisveikinimą – saliutavimą. Negana to, pats E. Muskas viešai išreiškė simpatijas Vokietijos kraštutinių dešiniųjų partijai AfD ir nurodė, kad ši šalis „per daug koncentruojasi į praeities klaidas“.
Jungtinėse Valstijose ir kai kuriose Europos šalyse ėmė siautėti „antiteslinio“ judėjimo šalininkai. Įvairūs aktyvistai ryškiais dažais išpurškė „Tesla“ salono pastatą, sprogdino, degino ir kitaip niokojo „Tesla Cyber Truck“ automobilius, organizavo protestus.
Taip jau sutapo, kad nacių pasisveikinimą E. Muskas pademonstravo tuo metu, kai pirkėjai laukė „Tesla“ modelių pasikeitimo ir natūraliai pirko mažiau šių mašinų, o dėl sumažėjusių pardavimų ir dalinai dėl skandalų „Teslos“ akcijų vertė staigiai ėmė kristi: vos per keletą savaičių JAV bendrovės vertė sumažėjo 700 milijardų JAV dolerių.
E. Musko kritikai akcijų kritimą nurašė tik ant jo skandalų, visgi yra sakančių, kad tokie pokyčiai paties Elono Musko smarkiai nepaveiks, o akcijomis jis moka žongliruoti taip, kad vėliau pats iš to išlošia. Bendrovės „Deals On Wheels“ direktorius Rokas Abloževičius sako, kad paties Musko reputacija krito, tačiau jis turi savo kryptį ir gali sau tai leisti, todėl tą ir daro.
„Kai „Teslos“ akcijos į apačią „crash'ino“ (krito žemyn – aut. past.) drastiškai, aš manau, kad dalį akcijų jis atpirko atgal, tų išleistų į rinką. Nes jis šitoj vietoj pakankamai gerai sužaidžia visada su akcijom“, – pasakoja R. Abloževičius.
„Tesla“ išlieka populiariu prekės ženklu
Visame pasaulyje aptarinėjama prieš „Teslas“ besiritanti banga. Tačiau pats E. Muskas ir „Teslos“ bendrovė, panašu, kad nukenčia ne tiek daug, kiek kalbama ir dar mažiau nei kiti niekuo su politika nesusiję „Teslos“ akcininkai, pensijų ir investiciniai fondai.
Žiniasklaidoje pasirodė apklausa, kurioje net 94 proc. vokiečių nurodė, kad nepirktų „Tesla“ automobilio. Antraštėse pasipylė frazės, kad „Tesla“ dėl žmonių pykčio krypsta bankroto link ir Elonas Muskas yra ant žlugimo slenksčio. Visgi skaičiai rodo visai kitą tendenciją. „Tesla“ automobiliai Vokietijoje iki D. Trumpo išrinkimo ir skandalų sudarė apie 10 proc. visų elektromobilių, tai yra maždaug 230 tūkstančių „Teslų“. Toks skaičius sudaro apie 0,5 proc. nuo bendro automobilių skaičiaus šalyje, vadinasi, kad virš 99 proc. gyventojų „Teslos“ nepirko ir pernai.
„Lietuviai mėgsta pirkti garsaus ženklo automobilius, kiniečių jie bijo, mėgsta remontuotis patys“, – komentuoja energetikos agentūros analitikas Mamertas Kulakauskas.
„Neslėpsiu, populiariausias vis tiek yra „Tesla“ prekės ženklas. Realiai dėl jo technologinių ir nuvažiavimo galimybių. Ir kaina pakankamai konkurencinga“, – pasakoja R. Abloževičius.
Atsisako pirkti „Tesla“ automobilius
„Regitros“ duomenimis, naujų „Tesla“ automobilių sausio mėnesį Lietuvoje registruota 20, vasario – 11, o kovo mėnesį – 17.
Naudotų „Tesla“ elektromobilių sausį lietuviai registravo 78, vasarį – 77, o kovą – 42.
Skaičiai rodo, kad po vadinamojo „nacio automobilio“ skandalo, lietuviai naujų automobilių įsigijo daugiau ir Musko kišenę papildė labiau. O labiausiai nukrito dėvėtų automobilių pardavimai, dėl ko mažiau pinigų uždirbo su Musku nieko bendro neturintys jų pardavėjai.
„Pardavimų sumažėjimą būtent galima sieti su tuo, kad naujo dar nepristatinėja, o senų modelių žmonės jau nebepirko, laukia naujo“, – teigia „Deals On Wheels“ direktorius.
„Dabar neišleidžia naujų modelių, o antras dalykas, tai jų pakankamai siaura segmentacija yra. Tai yra pakankamai brangūs modeliai ir nėra tų mažiukų, kurie būtų populiarūs mieste“, – prideda M. Kulakauskas.
Visgi „Deals On Wheels“ direktorius pastebi, kad pasitaikė keli „Tesla“ užsakymų atšaukimai, tačiau tokie skaičiai, jo teigimu, nėra reikšmingi žvelgiant į bendrą rinką.
„Kažkas atsisakė būtent dėl šitų pažiūrų, siedamas Muską su „Tesla“. Kitu atveju atsisakė, nes žmona pareiškė, kad nevažinės su nacių automobiliu“, – pasakoja R. Abloževičius.
Nors per Europą ritasi protestų banga, kovo mėnesį Norvegijoje žmonės nupirko tūkstantį naujų „Tesla“ automobilių – daugiausiai iš visų elektromobilių.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.
VISAS TV3 ŽINIAS ŽIŪRĖKITE ČIA:



















































































































































































































































