Brazilijos darbo inspekcija apkaltino abi įmones 163 Kinijos darbininkų išnaudojimu statybvietėje, kurioje vyksta naujos „BYD“ gamyklos statybos Bahia valstijoje.
Darbo sąlygų kritika ir tyrimai
Brazilijos darbo institucijos darbininkų sąlygas apibūdino kaip „vergiją primenančias“, nurodydamos per ilgas darbo valandas, netinkamas gyvenimo sąlygas, pavyzdžiui, lovas be čiužinių, ir kitas žmogaus orumą pažeidžiančias praktikas.
Nors „BYD“ ir „Jinjiang“ neigia kaltinimus, Brazilijos prokurorai tiria šį atvejį ir planuoja sausio 7 d. surengti papildomą susitikimą su abiem įmonėmis, siekdami susitarimo. Nepaisant to, federaliniai prokurorai gali inicijuoti baudžiamąją bylą, jei bus surinkta pakankamai įrodymų.
Diplomatinės ir ekonominės pasekmės
Šis incidentas gali pakenkti Kinijos-Brazilijos santykiams, ypač atsižvelgiant į tai, kad „BYD“ Bahia gamykla yra svarbus simbolis stiprėjančiam ekonominiam bendradarbiavimui tarp abiejų šalių.
Į gamyklą investuota 620 mln. JAV dolerių, o planuojama, kad ji per metus pagamins 150 000 automobilių. Tačiau kritika dėl darbininkų sąlygų kelia klausimų dėl „BYD“ ir kitų Kinijos įmonių darbo praktikų užsienyje.
Brazilijos prezidentas Luiz Inácio Lula da Silva ilgą laiką skatino užsienio investicijas, tačiau šis atvejis atkreipia dėmesį į Kinijos įpročius vežtis savo darbininkus į kitų šalių projektus, užuot kūrus vietines darbo vietas – tai itin jautrus klausimas Brazilijoje.
„BYD“ plėtra
„BYD“ šiuo metu aktyviai plečiasi už Kinijos ribų, kur jau užima daugiau nei trečdalį elektromobilių rinkos. Bendrovė stato gamyklas ne tik Brazilijoje, bet ir Vengrijoje, Meksikoje, Tailande bei Uzbekistane, siekdama aptarnauti pagrindines eksporto rinkas.
Brazilija yra itin svarbi „BYD“ užsienio rinka – beveik penktadalis visų už Kinijos ribų parduotų „BYD“ automobilių 2024 m. buvo nupirkta būtent šioje šalyje.
Tačiau šis incidentas Bahia gamykloje gali ne tik pakenkti „BYD“ reputacijai, bet ir sukelti ilgalaikių iššūkių bendrovei, kurios tikslas – tapti globaliu elektromobilių rinkos lyderiu.
Įdomu tai, kad šis atvejis sukėlė netikėtą reakciją pačioje Kinijoje. Kai kurie interneto vartotojai kritikavo „BYD“ ir „Jinjiang“, teigdami, kad darbininkų sąlygos Brazilijoje atspindi tipines praktikas Kinijos statybvietėse. Žinomas komentatorius Hu Xijin paragino Kinijos įmones gerinti darbo sąlygas tiek namuose, tiek užsienyje.
Hu taip pat pažymėjo, kad tokie skandalai taps neišvengiami, kai „BYD“ ir kiti Kinijos prekių ženklai taps globalios rinkos lyderiais.
„BYD“ privalo kelti savo standartus ir prisitaikyti prie augančios įtakos pasaulyje, jei nori išlaikyti patikimą įvaizdį,“ sakė jis.