Visi puikiai žino, kad gamintojų deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas nėra tikslus. Ši parametras užfiksuojamas vadovaujantis tam tikrais parametrais, todėl nenuostabu, jog gamintojų ir realus nuvažiuojamas atstumas dažniausiai skiriasi nuo 10 iki 30 proc.
Vienas populiariausių automobilių žurnalų Vokietijoje „Autobild“ nusprendė patikrinti praktiškai visų rinkoje esančių elektromobilių nuvažiuojamą atstumą ir tokiu būdu parodyti kokį atstumą skirtingi modeliai gali nuvažiuoti iš tikrųjų.
Baterijos talpa – dar ne viskas
Įprasta manyti, kad kuo didesnė baterijos talpa, tuo didesnis elektromobilių nuvažiuojamas atstumas. Teoriškai – tai tiesa, mat gamintojų deklaruojami duomenys rodo, kad didelės talpos bateriją turintis elektromobilis gali nuvažiuoti 500 ar 600 kilometrų, tačiau „Autobild“ bandymai parodė, jog nuvažiuojamas atstumas labiausiai priklauso nuo elektromobilio efektyvumo, o ne nuo baterijos talpos.
„Autobild“ elektromobilių bandymų metodika yra labai paprasta. Kiekvienas modelis turi įveikti 115 kilometrų ilgio maršrutą. Trečdalį jo sudaro važiavimas miesto gatvėmis, trečdalį – užmiesčio keliai, o likusią maršruto dalį automobiliai važiuoja greitkeliu.
„AutoBild“ patirtis rodo, kad nuvažiuojamą atstumą labiausiai įtakoja energijos sąnaudos, o jos priklauso nuo daugelio veiksnių: svorio, aerodinamikos, galios, oro temperatūros, baterijos aušinimo sistemos efektyvumo ar netgi elektromobilis turi šilumos siurblį.
Kiek iš tikro nuvažiuoja elektromobiliai?
„Autobild“ elektromobilių bandymų rezultatai – stebina. Nuvažiuojamo atstumo skirtumai yra dideli net tarp giminingų vieno gamintojo modelių ar net tų pačių automobilių, kurie turi skirtingos talpos bateriją ar kėbulo tipą.
Atsižvelgiant į „Autobild“ ekspertų pateiktas išvadas, būkite pasiruošę, kad vasarą elektromobilis vidutiniškai suvartos 17 kWh/100 km. Tačiau kai oro temperatūra nukris žemiau nulio, energijos sąnaudos gali išaugti 30-40 proc.
Realus (vidutinis) elektromobilių nuvažiuojamas atstumas (km):
- Dacia Spring Extreme – 174 km
- Renault Twingo Electric – 130 km
- DS3 E-Tense – 360 km
- Fiat 500e – 284 km
- Opel Astra Electric – 321 km
- Škoda Enyaq Coupé iV80 – 452 km
- MG4 Electric 64 kWh – 385 km
- VW ID.3 Pro 58 kWh – 358 km
- Škoda Enyaq iV60 – 367 km
- Mercedes EQT 200 – 264 km
- Citroen C4X – 280 km
- Peugeot 2008 – 325 km
- Fiat 500e – 197 km
- Hyundai Kona EV – 330 km
- Toyota bZ4X – 270 km
- BMW iX1 xDrive 30 – 369 km
- Smart#1 Brabus – 335 km
- Smart#3 Premium – 348 km
- Aiways U6 SUV-Coupé – 370 km
- Cupra Born VZ – 438 km
- Hyundai Kona – 357 km
- Jeep Avenger – 285 km
- VW ID.7 Tourer Pro – 411 km
- Tesla Model 3 Performance – 410 km
- Opel Combo Electric – 239 km
- Peugeot E-308 – 250 km
- Audi Q4 e-tron 40 – 360 km
- Genesis G80 AWD Luxury – 410 km
- VW ID.3 Pro S 150 kW – 272 km
- Genesis GV60 Dual Motor AWD Sport – 390 km
- Kia EV6 AWD – 390 km
- VW ID.7 – 356 km
- BYD Seal AWD – 451 km
- MG4 Electric Standard – 268 km
- Opel Mokka-e Ultimate – 210 km
- Škoda Enyaq iV 80 – 350 km
- VW ID.4 Pro 4Motion – 350 km
- Fiat 500e Icon – 193 km
- Volvo XC40 Recharge Twin Motor – 374 km
- Mazda MX-30 – 158 km
- Ora Funky Cat GT – 304 km
- Xpeng G9 AWD – 435 km
- Mercedes EQB 300 4Matic – 330 km
- Genesis GV70 – 365 km
- Škoda Enyaq Coupé iV RS – 330 km
- BMW i5 eDrive40 Touring – 388 km
- Polestar 2 Long Range Dual Motor – 335 km
- Renault Megane E-Tech EV60 – 300 km
- Mustang Mach-e AWD – 376 km
- Mercedes EQA 250 – 280 km
- Honda e:NY1 – 315 km
- Škoda Enyaq 85 – 368 km
- Volvo XC40 Recharge Pure – 320 km
- BMW i4 M50 – 358 km
- Hyundai Ioniq5 – 300 km
- Citroen C4 Electric – 200 km
- Nio ET5 – 448 km
- Audi Q4 50 e-tron quattro – 395 km
- BMW iX3 – 300 km
- Nissan Ariya E-4ORCE – 388 km
- Nio ET5 Touring – 431 km
- Opel Zafira e-Life – 309 km
- Cupra Born – 237 km
- Mercedes EQE 500 4Matic SUV – 393 km
- Abarth 500e – 170 km
- Hyundai Ioniq6 – 368 km
- VW ID.4 GTX – 319 km
- Nissan Ariya 2WD – 422 km
- Kia Niro EV – 310 km
- Ford Mustang Mach-E RWD Extended Range – 379 km
- Mercedes EQB 350 4Matic – 300 km
- Volvo EX30 Single Motor Extended Range – 274 km
- BMW i5 eDrive 40 – 380 km
- Mercedes EQE 350 – 400 km
- BMW iX50 xDrive 50 – 415 km
- VW ID.Buzz – 364 km
- SsangYong Korando E-Motion – 260 km
- VW ID.5 GTX – 365 km
- MG ZS EV – 290 km
- Mercedes EQE 350 4Matic SUV – 372 km
- Nio EL7 – 290 km
- Audi e-tron GT Quattro – 310 km
- Porsche Taycan 4S Sport Turismo – 409 km
- Audi Q8 e-tron 55 Quattro – 447 km
- Ora 07 GT – 448 km
- Tesla Model Y Maximum Range – 385 km
- Mercedes EQS 580 4Matic – 401 km
- Nissan Ariya E-4ORCE – 365 km
- BMW i5 M60 xDrive – 335 km
- VW ID.4 Pro 4Motion – 334 km
- Peugeot e-Rifter – 181 km
- MG5 – 190 km
- Nio ET7 – 373 km
- BMW iX M60 – 410 km
- MG Marvel R Performance – 292 km
- Škoda Enyaq 85 – 315 km
- Audi RS e-tron GT – 290 km
- Ford Mustang Mach-e GT – 350 km
- Nio EL6 – 395 km
- Porsche Taycan Turbo – 318 km
- Nissan Ariya 2WD 63 kWh Evolve Pack – 249 km
- Mercedes EQV 300 Avantgarde Line – 306 km
- Hyundai Ioniq5 Allrad – 300 km
- Škoda Enyaq RS iV – 305 km
- BMW i7 M70 xDrive – 372 km
- Volvo C40 Recharge Twin – 241 km
- Toyota bZ4X 4WD – 240 km
- Subaru Solterra 4WD – 250 km
- Airways U5 – 239 km
- Audi SQ8 e-tron – 349 km
- Mercedes EQS 580 4Matic SUV – 385 km
- BMW i4 M50 – 250 km
- Kia EV9 AWD – 347 km
- Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ – 383 km
- Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ –288 km
- BMW i7 xDrive60 – 310 km