Šių betonvežių gamintojas „Putzmeister“ jas sukomplektavo ant sunkvežimio „Sany“ bazės. Gamintojo skaičiavimu – lyginant su standartiniu dyzeliniu betonvežiu – šio automobilio eksploatavimo išlaidos gali būti iki 45 proc. mažesnės. „Heidelberg Materials Lietuva“ – vieninteliai Baltijos šalyse turintys tokius elektromobilius.
Mažiau taršos, triukšmo ir išlaidų
„Šiuo įsigijimu pradedame savo sunkiojo transporto parko elektrifikavimą. Tai bus ilgas procesas, todėl jį pradedam anksti – anksčiau nei kiti betono gamintojai. Tikslingai judėdami tapome ne tik didžiausiu, bet ir labiausiai skaitmenizuotu betono gamintoju, lygiai taip dabar imamės tvarumo sprendimų.
Kartu mums svarbu, kad elektrifikacija nevyktų efektyvumo sąskaita ir kad klientams ji neštų papildomą naudą“, – sako Povilas Bradulskis, „Heidelberg Materials Lietuva Betonas“ vadovas.
Elektrinis betonvežis suprojektuotas taip, kad baterijos užtektų darbo dienai, o įkraunama ji būtų per naktį. Elektra varomas ne tik automobilio variklis, bet ir 9 kub. m betono būgnas. Šie elektromobiliai mažina tiek oro, tiek ir akustinę taršą – statybvietėse mažėja triukšmo lygis, o tai ypač svarbu kai statybos vyksta šalia gyvenamųjų pastatų ar pristatant betoną į miesto zonas.
Patvarumą derina su tvarumu
Kartu su elektriniais betonvežiais, „Heidelberg Materials“ elektrifikuoja ir mobilias betono tyrimų laboratorijas, kuriomis tapo „Volkswagen“ gaminami elektromobiliai. Transporto elektrifikacija iliustruoja įmonei svarbias skaitmenizacijos ir draugiškumo aplinkai kryptis:
„Padedam partneriams užtikrinti, kad namai, tiltai ir kiti statiniai bus ne tik patvarūs, bet ir kiek įmanoma tvarūs. Patvarumą užtikrina skaitmeniniai sprendimai, kurie leidžia nuotoliu stebėti betono pristatymo ir kokybės parametrus, apskaičiuoti bei modeliuoti betono temperatūros ir įtrūkimų rizikos parametrus bei realiu laiku išmaniais sensoriais stebėti jo temperatūrą.
O tvarumą palaipsniui auginame visoje grandinėje – nuo cemento gamybos iki betono paruošimo ir pristatymo – mažindami susidarančias emisijas“, – sako P. Bradulskis.
„Heidelberg Materials“ – pirmoji bendrovė pasaulyje pirkėjams pasiūlysianti cementą, kuris gamintas naudojant anglies dioksido surinkimo ir saugojimo technologiją, kuomet gamybos metų išsiskiriantis CO2 sugaunamas, skystinamas, o vėliau transportuojamas ir laidojamas po žeme jūros dugne.