Naujausiame „Amnesty International“ tyrime „Recharge for Rights“, kuriame buvo vertinama automobilių gamintojų atsakomybė tiekimo grandinėse, „BYD“ užėmė paskutinę vietą.
Tyrimas aiškinosi, kaip automobilių gamintojai organizuoja ir prižiūri baterijoms skirtų mineralų tiekimo grandines.
„BYD“ surinko tik 11 taškų iš 90 galimų. Nors geriausiai įvertintos bendrovės, tokios kaip „Tesla“ ir „Mercedes-Benz“, surinko atitinkamai 49 ir 51 tašką, net ir jų pastangos nebuvo laikomos pakankamomis.
„BYD“ kritikuota už neskaidrumą, nes bendrovė neatskleidė informacijos apie mineralų tiekėjus, perdirbėjus ir kokiais būdais gamintojas gauna reikiamus komponentus ir medžiagas.
„Amnesty International“ pabrėžia, kad kobalto gavybos pramonė ypač jautri žmogaus teisių pažeidimams. Pavyzdžiui, Kongo Demokratinėje Respublikoje, kur išgaunama ketvirtadalis pasaulinės kobalto pasiūlos, kasybos darbai dažnai atliekami pavojingomis sąlygomis, o juos dažnai atlieka vaikai.
Didesnį skaidrumą tiekimo grandinėse skatina nauji teisės aktai, tokie kaip Europos įmonių tvarumo atitikties direktyva, įsigaliojusi šią vasarą.
Ji numato dideles baudas ir rinkos prieigos apribojimus įmonėms, nesilaikančioms žmogaus teisių apsaugos taisyklių.
Tačiau „Amnesty International“ generalinė sekretorė Agnès Callamard pažymi, kad daugelis gamintojų turi imtis greitesnių ir rimtesnių veiksmų.
„Tie, kurie atsilieka, turi greičiau įrodyti, kad žmogaus teisės yra jų prioritetas, o ne tik gražūs žodžiai,“ – sakė A. Callamard, ragindama automobilių pramonę siekti teisingos ir tvarios energetikos ateities, kurioje nebūtų pamirštos nei žmogaus teisės, nei socialinė atsakomybė.