• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ruošdamiesi birželio 6 dieną vyksiančioms elektromobilių varžyboms „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“, organizatoriai jau dabar įveikė tūkstančius kilometrų. Ir ne tik Lietuvoje, Latvijoje ar Estijoje – keliai nuvedė net į Lenkiją bei Čekiją. Tai leido ne tik įvertinti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą keliose šalyse, bet ir palyginti vairavimo kultūrą, greičio pasirinkimus bei realią kelionių elektromobiliais patirtį.

27

Ruošdamiesi birželio 6 dieną vyksiančioms elektromobilių varžyboms „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“, organizatoriai jau dabar įveikė tūkstančius kilometrų. Ir ne tik Lietuvoje, Latvijoje ar Estijoje – keliai nuvedė net į Lenkiją bei Čekiją. Tai leido ne tik įvertinti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą keliose šalyse, bet ir palyginti vairavimo kultūrą, greičio pasirinkimus bei realią kelionių elektromobiliais patirtį.

REKLAMA

„Stengiamės visur važiuoti elektromobiliais, bet kartais baimė, kad užtruksime ilgiau, vis dar išlenda. Ir kartais – visai be pagrindo“, – sako varžybų organizatorius Darius Grinbergas. 

Jis prisimena, kaip važiuojant iš Palangos į Pernu elektromobilio net nereikėjo papildomai įkrauti. O pasirinkus kelionę iš Vilniaus, nusprendė rinktis „Rafale“ hibridą – bijojo, kad greitkelis „suvalgys“ per daug energijos. Tačiau vėliau paaiškėjo – vis tiek buvo sustota poilsiui ir pietums, taigi, laiko būtų užtekę ir elektromobilio įkrovimui.

„Važiuojant elektromobiliu, tiesiog nesinori viršyti greičio. Kuo greičiau važiuoji – tuo greičiau senka baterija. Tada dažniau reikia stoti, gaišti laiką“, – pastebi jis. Baltijos šalyse, kur greitkelių beveik nėra, tai netampa problema – važiuojant leistinu greičiu, deklaruotas nuvažiuojamas atstumas dažniausiai atitinka realybę. Lietuvoje, kur leistinas greitis didesnis, baterija senka greičiau. O Lenkijoje ir Čekijoje, kur keliai veda vien greitkeliais, pasirinkti tempą dar sudėtingiau: važiuoti 100 km/val. nesaugu, kai eismas juda 140 km/val. Vidurio variantas – 120 km/val. – tampa kompromisu.

Prastesni orai – minusinė temperatūra, sniegas, priešpriešinis vėjas – ženkliai trumpina nuvažiuojamą atstumą. Pvz., „Renault Scenic“ Lenkijos autostradoje sudėtingomis sąlygomis įveikė vos 270 km, o saulėtą dieną – beveik 400 km. FIA „ecoRally Cup“ etapo Čekijoje metu, kelionė iki Česky Krumlovo dėl blogo oro užtruko trimis valandomis ilgiau nei planuota.

REKLAMA
REKLAMA

Įkrovimo infrastruktūra: kur įkrauti paprasta, o kur – galvos skausmas

Didžiausias kelionių iššūkis – galingų įkrovimo stotelių prieinamumas. „Renault Scenic“ palaiko iki 150 kW galią, tačiau tokių stotelių labai trūksta Estijoje ir Latvijoje. Estija pirmoji sukūrė nacionalinį 50 kW įkrovimo tinklą, kuris šiandien – jau pasenęs. Kas norės stovėti pusvalandį prie 50 kW stotelės, kai galėtų įsikrauti trigubai greičiau?

REKLAMA

Latvijoje situacija po truputį gerėja, o Lietuva – lyderė tarp Baltijos šalių. Lenkijoje padėtis dar geresnė – ten veikia daugybė skirtingų operatorių, tačiau dauguma jų stotelių vis dar 50 kW. „Greenway“ – geriausias pasirinkimas dėl lankstaus atsiskaitymo. Čekijoje – sudėtingiausia: Baltijos šalių gyventojai negali iš anksto registruotis stotelių sistemose, kiekvienas įkrovimas reikalauja rankinio duomenų įvedimo. Be to, dauguma operatorių rezervuoja dideles pinigų sumas kortelėje – kelionės metu buvo rezervuota net 700 eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvoje ir Latvijoje padeda RFID raktas iš „Ignitis ON“ – viena sąskaita mėnesio pabaigoje. Čekijoje tai kol kas – tik svajonė.

„Taip, kelionė gali užtrukti ilgiau, bet su elektromobiliu – mažiau nuovargio. Jokio variklio triukšmo, vibracijų. Įkrovimo metu – ilgesnis poilsis, o tai reiškia ir saugesnį važiavimą“, – sako D. Grinbergas.

Žinoma, lieka rizika nepasiekti veikiamos įkrovimo stotelės. Ką tada daryti? „Jei baterija išsikrauna nepasiekus tikslo, padeda specialus elektromobilių kasko draudimas. Tokių atvejų pasitaiko – turėjome situaciją, kai po susidūrimo su gyvūnu, vos mėnesį naudotas elektromobilis buvo pripažintas neremontuotinu. Žala – 27 tūkst. eurų“, – sako „If“ draudimo ekspertė Guoda Jasaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar vairavimo kultūra skiriasi? Labai

Lietuvoje ir Estijoje – nedaug agresijos. Latvijoje dažnesni rizikingi lenkimai. Lietuvoje vairuotojai dažnai „pamiršta“ grįžti į dešinę juostą po lenkimo – priešingai nei Čekijoje, kur tvarka pavyzdinė. Čekijoje dėl intensyvaus eismo net sunku išlaikyti 120 km/val. greitį, o Lenkijoje – dar sunkiau.

Pavasarį – dar vienas pavojus: laukiniai gyvūnai. Nors elektromobiliai tylūs, susidūrimų rizika niekur nedingsta. Ekspertai primena – tylumas negarantuoja saugumo.

Kaip sako D. Grinbergas: „Nereikia stebuklų – reikia pasiruošimo. Tada net ir 2000 kilometrų elektromobiliu – ne iššūkis, o malonumas.“

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų