• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kinijos elektromobilių rinkoje tvyro sumaištis. Gamybos pajėgumai priartėjo prie kritinės ribos, o konkurencija pasiekė aukščiausią tašką. Prasidėję kainų karai situaciją dar labiau pablogino, ir dabar šio chaoso aukomis tampa vis daugiau ambicingų įmonių. Viena iš jų – Europoje mažiau žinomas prekės ženklas „Neta“, kuris dar visai neseniai puoselėjo didelius planus plėstis į Europą.

Kinijos elektromobilių rinkoje tvyro sumaištis. Gamybos pajėgumai priartėjo prie kritinės ribos, o konkurencija pasiekė aukščiausią tašką. Prasidėję kainų karai situaciją dar labiau pablogino, ir dabar šio chaoso aukomis tampa vis daugiau ambicingų įmonių. Viena iš jų – Europoje mažiau žinomas prekės ženklas „Neta“, kuris dar visai neseniai puoselėjo didelius planus plėstis į Europą.

REKLAMA

„Hozon Auto“ – vienas iš daugybės Kinijos elektromobilių startuolių. Skirtingai nei daugelis konkurentų, ši bendrovė sugebėjo išleisti keletą elektrinių modelių su „Neta“ prekės ženklu: mažą hečbeką „Neta N01“, sportišką kupė „Neta GT“ ir elegantišką sedaną „Neta S“. Bendrovė taip pat gamino modelius su papildomai integruotu benzininio variklio generatoriumi, kuris kritiniais momentais galėjo įkrauti elektromobilio bateriją ir taip prailginti nuvažiuojamą atstumą.

2020 metais bendrovė pasiekė pirmąją reikšmingą pergalę – Kinijoje pardavė 10 451 automobilį. Vos po metų pardavimai išaugo iki 60 060 vienetų, o 2022 metais net 146 093 automobilius.

REKLAMA
REKLAMA

Greitas pardavimų augimas leido „Neta“ išplėsti savo veiklą už Kinijos ribų. Didžiausias proveržis įvyko Tailande, kur buvo atidaryta gamykla, o 2024 metais šis prekės ženklas tapo 12-a pagal populiarumą marke šalyje.

REKLAMA

Tačiau sėkmė truko neilgai. Jau 2023 metais pardavimai Kinijoje sumažėjo iki 105 138 automobilių, o 2024-aisiais smuko dar labiau – iki 44 153 vienetų. 2025 metų pradžioje situacija dar labiau pablogėjo – per pirmuosius du mėnesius buvo parduota vos keli šimtai automobilių.

Pardavimų smukimą lėmė keli esminiai veiksniai. Visų pirma – pernelyg stipri orientacija į verslo klientus, visiškai ignoruojant privačių pirkėjų poreikius. Antra – besitęsiantys kainų karai Kinijos rinkoje dar labiau pablogino padėtį, todėl gamintojo pajamos smarkiai sumažėjo.

REKLAMA
REKLAMA

Tai, kas ilgą laiką buvo tik kalbos užkulisiuose, tapo akivaizdu 2024 metų rudenį – bendrovė pradėjo grimzti į finansinę krizę. „Neta“ skolos perkopė 1,27 mlrd. eurų, o tiekėjai ėmė reikalauti atsiskaitymo, organizuodami protestus prie bendrovės būstinės Šanchajuje. Kai kurie darbuotojai net naktimis likdavo įmonės patalpose, kad išreikštų nepasitenkinimą ir reikalautų neišmokėtų atlyginimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2024 metų lapkritį darbuotojams buvo sumažintos algos 50 proc., o vėliau pasigirdo kalbos apie dar vieną ženklų mažinimą. Prasidėjo ir masiniai atleidimai. Neseniai darbo neteko 200 darbuotojų, o dar 1 700 laukia toks pat likimas.

Nepaisant didžiulių sunkumų, „Neta“ dar nepasiduoda. Įmonė tikisi išsigelbėti orientuodamasi į eksporto rinkas. Po sėkmingos plėtros Tailande, „Neta“ pradėjo veiklą Indonezijoje ir planuoja šiemet pradėti gamyklos statybas Brazilijoje. Ši gamykla būtų skirta aptarnauti visą Pietų Amerikos regioną.

REKLAMA

Be to, „Neta“ aktyviai ieško būdų įžengti į Europos rinką. Šiam tikslui gamintojas jau buvo paruošęs net naują modelį – sportišką universalą „Neta S Hunting Edition“. Automobilis turėjo būti siūlomas tiek su galine, tiek su visų varančiųjų ratų pavara, o baterijos talpa, priklausomai nuo versijos, turėjo svyruoti nuo 65 iki 91 kWh.

Vis dėlto, atsižvelgiant į sparčiai blogėjančią finansinę padėtį, mažai tikėtina, kad šis modelis pasieks Europos rinką. Didžiuliai finansiniai nuostoliai ir mažėjantys pardavimai kelia grėsmę ne tik plėtros planams, bet ir pačiam prekės ženklo išlikimui.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų