• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektromobilių savininkai ilgą laiką galėjo džiaugtis mažesnėmis eksploatacijos išlaidomis ir įvairiomis lengvatomis, tačiau Austrija tapo pirmąja šalimi Europoje, įvedusia specialų mokestį elektromobiliams. Nuo 2025 m. balandžio 1 d. įsigalios nauja apmokestinimo sistema, kurios pagrindas – automobilio galia ir svoris.

Elektromobilių savininkai ilgą laiką galėjo džiaugtis mažesnėmis eksploatacijos išlaidomis ir įvairiomis lengvatomis, tačiau Austrija tapo pirmąja šalimi Europoje, įvedusia specialų mokestį elektromobiliams. Nuo 2025 m. balandžio 1 d. įsigalios nauja apmokestinimo sistema, kurios pagrindas – automobilio galia ir svoris.

REKLAMA

Iki šiol elektromobiliai daugelyje šalių buvo atleisti nuo daugelio mokesčių, kurie paprastai įskaičiuojami į degalų kainą. Tačiau kol augantis elektromobilių skaičius padeda sumažinti taršą miestuose, jie taip pat atveria skylę Austrijos vyriausybės biudžete.

Atsižvelgiant į susiklosčiusią padėtį, Austrija tapo pirmąja šalimi, kuri nusprendė tai išspręsti, įvesdama naują apmokestinimo modelį elektromobilių savininkams.

Naujas elektromobilių mokestis labiausiai palies didelės galios, sunkius elektromobilius. Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz EQS“, „Porsche Taycan“ ar „Tesla Model X“. Tuo tarpu kompaktiškų arba mažų elektromobilių savininkai bus apmokestinami minimaliai arba visai nebus apmokestinami.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip bus skaičiuojamas mokestis?

Naujasis Austrijos elektromobilių mokestis susideda iš dviejų pagrindinių komponentų: variklio galios ir automobilio masės. Pagal šiuos kriterijus bus apskaičiuojama galutinė metinė suma, kurią elektromobilių savininkai turės sumokėti.

REKLAMA

Mokesčio apskaičiavimas pagal galią:

  • Iki 45 kW – neapmokestinama galia
  • Nuo 46 iki 80 kW – 0,25 eur už kiekvieną papildomą kW 
  • Nuo 81 iki 105 kW – 0,35 eur už kiekvieną papildomą kW
  • Nuo 106 kW ir daugiau – 0,45 eur už kiekvieną papildomą kW

Mokesčio apskaičiavimas pagal masę:

  • Iki 900 kg – neapmokestinamas svoris
  • 901–1400 kg – 0,015 eur už kiekvieną papildomą kg
  • 1401–2100 kg – 0,03 eur už kiekvieną papildomą kg
  • 2101–3500 kg – 0,045 eur už kiekvieną papildomą kg

Kiek tai kainuos elektromobilių savininkams?

Kad būtų aiškiau, kaip šis mokestis veikia, į pagalbą pasitelkime elementarų pavyzdį. Tarkime jūsų vairuojamas elektromobilis generuoja 200 kW (272 AG) ir sveria 2 200 kilogramų.

REKLAMA
REKLAMA

Mokesčio dydis už automobilio galią:

  • Iki 45 kW – neapmokestinama galia
  • 46–80 kW (35 kW) – 0,25 eur/kW → 35 × 0,25 eur = 8,75 eur
  • 81–105 kW (25 kW) – 0,35 eur/kW → 25 × 0,35 eur = 8,75 eur
  • 106–200 kW (95 kW) – 0,45 eur/kW → 95 × 0,45 eur = 42,75 eur

Bendra suma už galią – 60,25 eur per mėnesį arba 723 eur per metus.

Mokesčio dydis už automobilio svorį:

  • Iki 900 kg – neapmokestinamas svoris
  • 901–1400 kg (500 kg) – po 0,015 eur/kg → 500 × 0,015 eur = 7,50 eur
  • 1401–2100 kg (700 kg) – po 0,03 eur/kg → 700 × 0,03 eur = 21,00 eur
  • 2101–2200 kg (100 kg) – po 0,045 eur/kg → 100 × 0,045 eur = 4,50 eur

Bendra suma už svorį: 33 eur per mėnesį arba 396 eur per metus. Apskritai, pavyzdyje panaudoto elektromobilio savininkas kasmet turės sumokėti 1 119 eur.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar kitos šalys paseks Austrijos pavyzdžiu?

Austrijos vyriausybė tikisi, kad šis mokestis per pirmus dvejus metus į šalies biudžetą atneš 195 mln. eurų – 65 mln. eurų 2025 m. ir 130 mln. eurų 2026 m..

Atsižvelgiant į tai, kad daugelis valstybių ieško būdų, kaip kompensuoti mažėjančias pajamų iš degalų akcizų, tikėtina, kad Austrijos pavyzdžiu paseks ir kitos šalys. Viskas priklausys nuo to, kaip šis modelis veiks praktikoje ir kokį poveikį jis turės elektromobilių rinkai.

 

REKLAMAAutobilis.lt
Baigėsi žalioji pasaka...;-D
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų