Šiuo metu Komisija organizuoja „strateginį dialogą“ su automobilių gamintojais, tiekėjais ir kitais suinteresuotaisiais asmenimis. Kovo 5 d. planuojama pristatyti veiksmų planą, kuris numatys būdus, kaip paspartinti elektromobilių integraciją į įmonių automobilių parkus. Įmonių transportas sudaro apie 60 proc. visų naujų automobilių pardavimų ES, todėl ši priemonė galėtų turėti didelį poveikį elektromobilių rinkos augimui.
Komisija taip pat bendradarbiaus su ES valstybėmis, siekdama išsiaiškinti efektyviausius būdus paskatinti elektromobilių įsigijimą bei išplėsti jų finansavimo galimybes. Viena iš siūlomų priemonių – nulinės emisijos sunkiasvorėms transporto priemonėms netaikyti kelių mokesčių.
ES automobilių gamintojams kyla grėsmė prarasti rinkos dalį
Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, 2024 metais elektromobilių pardavimai ES sumažėjo 5,9 proc. Šį nuosmukį lėmė ribota įkrovimo infrastruktūra, Vokietijos vyriausybės sprendimas 2023 m. pabaigoje nutraukti subsidijas ir nepakankamas nebrangių elektromobilių pasirinkimas rinkoje.
Komisijos dokumento projekte pripažįstama, kad Europos automobilių pramonė susiduria su vis didesniais iššūkiais, nes jos gamybos sąnaudos yra gerokai didesnės nei konkurentų. Vienas pagrindinių veiksnių – baterijų gamyba, kuri sudaro 30–40 proc. elektromobilio vertės.
Siekdama sumažinti priklausomybę nuo importuojamų komponentų, Komisija planuoja palaipsniui įvesti vietinės kilmės reikalavimus baterijų celėms ir jų komponentams. Taip pat svarstoma galimybė teikti finansinę paramą įmonėms, gaminančioms baterijas ES teritorijoje. Ši parama galėtų būti prieinama ne tik ES įmonėms, bet ir užsienio bendrovėms, jei jos bendradarbiautų su Europos partneriais, dalydamosi technologijomis ir gamybos patirtimi.
Be to, Komisija ketina nustatyti investicijų sąlygas užsienio kapitalui automobilių sektoriuje ir svarstyti finansinę paramą baterijų perdirbimo infrastruktūros plėtrai.

Automobilių gamintojai ragina ES suteikti finansines lengvatas
ES automobilių gamintojai, jau susidūrę su gamyklų uždarymais ir besiruošiantys galimiems JAV muitams, ragina Europos Komisiją sumažinti sankcijas už CO₂ emisijų normų nesilaikymą. Gamintojai perspėja, kad jei nepavyks pasiekti 2025 m. nustatytų taršos reikalavimų, jų baudos gali išaugti iki 15 mlrd. eurų.
Komisijos dokumento projekte neatskleidžiama, kokių konkrečių finansinių lengvatų gali būti pasiūlyta gamintojams.
„Transport & Environment“ organizacijos vyresnioji e. mobilumo ekspertė Julia Poliscanova teigia, kad finansinių nuolaidų klausimas yra „svarbiausias aspektas“ visame plane.
„Vietoj to, kad būtų kuriama nežinomybė, planas turėtų koncentruotis į realias priemones – elektrifikuoti įmonių automobilių parkus ir skatinti vietinę baterijų gamybą“, – sakė ji.