• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Sąjunga yra įsitikinusi, jog visoms bendrijos narėms iki 2050 metų pavyks pasiekti labai kilnų tikslą – užtikrinti neutralų poveikį klimatui.
Nors 2050-ieji dar nėra pasiekiami ranka, tačiau Europos Sąjunga jau dabar pradeda imtis priemonių, kurios sumažintų oro taršą. Kaip žinote, vienas efektyviausių būdų sumažinti CO2 emisijas – užtikrinti, jog keliuose riedančios transporto priemonės pasižymėtų mažesne tarša ir mažesne CO2 emisija.
CO2 emisijų ribojimas Europos Sąjungoje nėra ką tik iš stalčiaus ištraukta naujovė. Emisijų ribojimas Europos Sąjungoje atsirado dar su „Euro 1“ taršos reikalavimu, tačiau automobilių gamintojams didžiausią galvos skausmą kelią 2020 metais įsigaliojęs reikalavimas neviršyti nustatytos CO2 emisijos ribos.

Europos Sąjunga yra įsitikinusi, jog visoms bendrijos narėms iki 2050 metų pavyks pasiekti labai kilnų tikslą – užtikrinti neutralų poveikį klimatui.
Nors 2050-ieji dar nėra pasiekiami ranka, tačiau Europos Sąjunga jau dabar pradeda imtis priemonių, kurios sumažintų oro taršą. Kaip žinote, vienas efektyviausių būdų sumažinti CO2 emisijas – užtikrinti, jog keliuose riedančios transporto priemonės pasižymėtų mažesne tarša ir mažesne CO2 emisija.
CO2 emisijų ribojimas Europos Sąjungoje nėra ką tik iš stalčiaus ištraukta naujovė. Emisijų ribojimas Europos Sąjungoje atsirado dar su „Euro 1“ taršos reikalavimu, tačiau automobilių gamintojams didžiausią galvos skausmą kelią 2020 metais įsigaliojęs reikalavimas neviršyti nustatytos CO2 emisijos ribos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW modelių gama


Pagal dabar galiojančius reikalavimus, Europos Sąjunga yra nustačiusi, jog visų gamintojo parduotų mašinų CO2 vidurkis negali viršyti 95 g/km CO2. Visgi, CO2 emisijos yra tiesiogiai proporcingos sudeginto kuro kiekiui: 1 litras benzino sudegina 2,64 kilogramo CO2, tad 95 g/km CO2 atitinka vidutines 3,6 litro dyzelino arba 4,1 litro benzino sąnaudas 100 kilometrų.
Tad jeigu automobilių gamintojas peržengia nustatytą vidurkį – Europos Sąjunga privers sumokėti labai dideles baudas. Pagal nustatytą tvarką, už kiekvieną viršytą gramą reikės sumokėti 95 eurus bei šią sumą padauginti iš transporto priemonių kiekio parduoto Europos Sąjungos teritorijoje.

REKLAMA

Peugeot modelių gama


Pavyzdžiui, „Volkswagen“ yra vienas didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje. 2019 metais „Volkswagen“ visame pasaulyje pardavė maždaug 11 mln. automobilių, o Vakarų Europoje – apie 3,75 mln. automobilių, tad galite patys įsivaizduoti kokio dydžio baudą gali gauti gamintojas, jeigu metų pabaigoje „Volkswagen“ CO2 vidurkis sieks, pavyzdžiui, 101 g/km CO2.
Gamintojai siekdami drastiškai sumažinti CO2 vidurkį, kaip reikiant praplėtė elektra varomų automobilių gretas. Būtent jie efektyviausiai padeda sumažinti parduotų automobilių CO2 emisijų vidurkį, nes kiekvieno parduoto elektromobilio emisija dvigubinasi, tad, pavyzdžiui, vienas parduotas elektromobilis CO2 emisijų vidurkį sumažina, lyg gamintojas būtų pardavęs du elektromobilius. Tą patį galima pasakyti ir apie kiekvieną „Plug-In Hybrid“ jėgainę turinčius, bet ne daugiau nei 50 g/km CO2 išmetančius automobilius. Jų emisija taip pat dvigubinasi.

REKLAMA
REKLAMA

Renault CMF-EV


Ar visiems gamintojams galioja tos pačios taisyklės?
95 gramų riba nėra taikoma visiems automobilių gamintojas. Priešingai, kiekvienas gamintojas turi savo viršutinę ribą, kurios neturi viršyti. Tai priklauso nuo vidutinio parduodamo automobilių parko svorio. Tokiu būdu siekiama kompensuoti automobilių gamintojų modelių gamos skirtumus, todėl nenuostabu, jog aukštesnės klasės automobilių gamintojai kenčia labiausiai, nes jie daugiausiai uždirbdavo iš didžiulio pajėgumo ir itin sunkių transporto priemonių.
Kiekvienais metais šie skaičiavimai atliekami metų pradžioje, kai tik gaunama ankstesnių metų statistika. Tuomet gamintojai naudojasi štai šios formulės pavyzdžiu: 95g CO2/km + 0.0457 x (vidutinis parduotų automobilių svoris – 1,372 kg). 1372 kg buvo vidutinis automobilių svoris ES 2015 m.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hibridinis Land Rover Defender


Tai naudinga gamintojams, kurie parduoda ypač daug sunkių automobilių, pavyzdžiui, „Jaguar-Land Rover“. Britų koncernas šiemet turi neperlipti 130,6 g/km CO2 siekiančios ribos, tačiau bendras parduotų automobilių skaičius ES taip pat turi ypač didelį svertą. „PA Consulting“ prognozuoja, kad jeigu britai 2021 metais nustatytą ribą viršys 4,4 g/km CO2 ribą, gamintojui gresia 93 mln. eurų bauda. Tuo tarpu „Volkswagen“ turėtų sumokėti net 1,57 milijardo eurų baudą, jeigu koncernas viršytų tą pačią CO2 ribą.
Vis dėlto, vargu ar „Jaguar-Land Rover“ pasieks savo tikslą. Britų koncerno atstovas Adrianas Mardellas atskleidė, jog „Jaguar-Land Rover“ jau sumokėjo 90 milijonų svarų (maždaug 99,5 milijono eurų) už numatomas baudas. Per vėlai rinkoje pasirodę hibridiniai „Jaguar“ ir „Land Rover“ modeliai nepadės gamintojui šiemet pasiekti užsibrėžto tikslo, tačiau kitąmet, visu pajėgumu įsivažiavusi hibridinių, mažiau taršių automobilių gamyba turėtų padėti britams išlipti iš nuobaudų duobės.

REKLAMA

Visapusiškai atnaujintas Jaguar XF sedanas


Kokių baudų gali sulaukti gamintojai?
Remiantis „PA Consulting“ prognoze, „Volkswagen“ nustatytą CO2 ribą viršys 12,7 g/km CO2 ir jai gresia didžiausia bauda iš visų Europos automobilių gamintojų. Pagal dabartinius skaičiavimus, Vokietijos koncernas turėtų sumokėti net 4,5 mlrd. eurų siekiančią nuobaudą.
Milžiniškos baudos gresia ir kitiems gamintojams. „T&E“ liepos mėnesio duomenimis, „Ford“ bendrovė šiuo metu nustatytą ribą viršija 2 g/km CO2, „Hyundai-Kia“ viršija 7 g/km CO2,  „Daimler“ ir „Jaguar-Land Rover“ ribą viršija 9 g/km ir 13 g/km CO2. Tuo tarpu „PSA“, „Volvo“, „FCA“, „BMW Group“ ir „Renault“ gali džiaugtis, jog 2020 metus užbaigs išvengę drakoniškai atrodančių nuobodų ar netgi sugebės iš šios situacijos pasipelnyti.
„Mazda“ siekdama išvengti nuobodų, sukirto rankomis su „Toyota“, kuri savo kolegoms iš „Mazda“ parduos CO2 kreditus, leisiančius sumažinti „Mazda“ parduotų automobilių CO2 vidurkį. Tokį patį „triuką“ atliko jungtinis JAV ir Italijos „FCA“ koncernas, kuris CO2 kreditus įsigijo iš „Tesla“, bei „Ford“, kuri sukirto rankomis su „Volvo“.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų