Europa yra vienintelis regionas pasaulyje, kuriame automobiliams keliami itin aukšti reikalavimai. Kiekvienas senojo žemyno gyventojas, pirkdamas automobilį įvertina ne tik kaip jis atrodo ar elgiasi kelyje. Jis taip pat įvertina medžiagų ir surinkimo kokybę, eksploatacijos kaštus, garantijos sąlygas.
Kadangi europiečiai yra išrankūs, mes nusprendėme surinkti dešimt automobilių, kurie senojo žemyno rinkoje pasirodė prasčiau negu tikėjosi gamintojas. Kai kurių modelių pasirodymas šiame sąraše jus nustebins, kai kurių likimas buvo nulemtas tą pačią dieną, kuomet jie pasirodė prekybos salonuose.
Volkswagen Jetta
Pirmasis siurprizas - automobilis, kurį labai dažnai galima išvysti mūsų šalies keliuose. Vis dėlto, 2011 metais pasirodžiusi „Volkswagen Jetta“ didesnio dėmesio sulaukė tik dvejose šalyse - Jungtinėse Valstijose ir Kinijoje. Tuo tarpu Europoje situacija yra žymiai prastesnė.
Praėjusiais metais „Volkswagen“ visoje Europoje pardavė 8947 modelio vienetus. Palyginimui, 2006 metais „Volkswagen Jetta“ populiarumas buvo pasiekęs savo piką - buvo parduoti 48 829 vienetai. Nuo tol, automobilio populiarumas sumenko kelis kartus.
Honda Accord
Dar vienas geras automobilis, kuris Europoje nesulaukė tinkamo pripažinimo. Sedanai senajame žemyne niekuomet neužimdavo didžiulės naujų automobilių rinkos dalies, tačiau „Honda Accord“ pardavimų statistika atrodė apgailėtinai.
Pavyzdžiui, 2004 metais, kuomet „Honda“ gamino septintos kartos „Accord“ modelį, japonų kompanija per vienerius metus sugebėjo parduoti 48 346 vienetus. Pasukame laikrodį dešimt metų į priekį,į 2014 metus, ir matome, jog pardavimai sumenko iki vos 3499 vienetų.
Hyundai Veloster
Sportiškas, išvaizdus, patraukliai įkainotas - skamba kaip idealaus jaunatviško automobilio receptas, tačiau europiečiams šis modelis nerūpėjo. Tikrąja to žodžio prasme.
Kuomet „Hyundai“ pradėjo „Veloster“ modelio prekybą Europoje 2011 metais, „Hyundai“ džiaugėsi, jog per vienerius metus pardavė 3010 vienetų. Metais vėliau - 6175 vienetus.
2014, 2015 ir 2016 metai „Hyundai Veloster“ tapo tik dar vienu nuostolingu modeliu. 2014 metais į gatves išriedėjo 794 modeliai, 2015 metais - 377, o 2016 metais - tik 218 automobilių.
Renault Latitude
Puikus įrodymas, jog gamintojų mėgstama formulė - „Uždedu naują ženkliuką ir parduodu kaip naują“ senajame žemyne neveikia. Sukurtas ne „Renault“, bet „Samsung“ inžinierių, į Europą iš Pietų Korėjos atvykęs „Renault Latitude“ sulaukė tik vieno ryškaus momento savo gyvenime - turėjo garbės pavėžinti Arvydą Sabonį.
Norint suprasti kokio dydžio prisvilęs blynas buvo „Renault Latitute“, užtenka pažvelgti į 2015 metų pardavimų statistiką. 2015 metais visoje Europoje buvo parduoti TIK 83 sedano vienetai.
Lancia Thema
Kuomet „Lancia“ markę valdantis koncernas nusprendė iš Europos ištrinti „Chrysler“ vardą, o jo vietoje pasodinti „Lancia“, visi automobilių pramonės ekspertai sukiojo rodomąjį pirštą ties smilkiniu.
Jungtinėse Valstijose tokie triukai nieko nenustebins, nes amerikiečiams nerūpi nei markės istorija, nei tradicijos. Tuo tarpu Europoje situacija yra visiškai kitokia. „Lancia“ vardas eiliniam europiečiui asocijuojasi su „Ferrari“, raliu ir stiliumi, o ne amerikietišku mėsainiu.
2015 metais „Lancia“ pardavė 38, o 2016 metais - 25 šio sedano vienetus.
Peugeot 207+
„Peugeot“ visuomet žinojo kaip sukurti populiarų kompaktišką hečbeką. „Peugeot 206“ ir „207“ buvo puikūs pavyzdžiai, tad kaip ir kodėl dienos šviesą išvydo „Peugeot 207+“?
Nuo 2006 iki 2012 metų, kuomet gamyboje buvo „207“ modelis, prancūzai Europoje kasmet parduodavo po maždaug 200 000 modelio vienetų. 2013 metais pasirodžius „208“ hečbekui, prancūzai nenutraukė „207“ modelio gamybos. Jie ją pratęsė - tiesiog prie „207“ pavadinimo pridėjo + ženklą. Vis dėlto, tai nebuvo pats geriausias sprendimas, nes niekas šio modelio nenorėjo. Tačiau kas gali norėti pirkti seną modelį už tą pačią kainą, kai šalia stovi absoliučiai naujas produktas, kuris yra vos, vos brangesnis.
Mazda 5
„Mazda 5“ buvo tas vienatūris, kuriam gerų atsiliepimų negailėjo automobilių aprašantys žurnalistai. Iš pradžių šiltus jausmus rodė ir europiečiai, tačiau situacija pasikeitė 2010 metais, kuomet pasirodė naujos kartos modelis. Pardavimai sumenko, bet „Mazda“ vadovus tai išgąsdino? Žinoma, kad ne.
MINI Coupe / Roadster
„Mini“ automobiliai žavi išskirtinumu ir charizma, bent jau taip buvo anksčiau. Dabar „Mini“ automobiliai asocijuojasi su išpūstomis kainomis ir išpūstais automobilių išmatavimais, kurie neturi nieko bendro su žodžiu „Mini“.
„Mini Coupe“ ir „Roadster“ buvo tie modeliai, kurie bandė sudominti išskirtinių sportiškų automobilių ieškančių vairuotojų. Ar jiems pavyko? Toli gražu.
Nissan Cube
Automobilis, kuris buvo sukurtas ne Europoje, o Japonijoje, ne visuomet gali būti tinkamas europiečiams. „Nissan Cube“ nuo pat pirmos dienos buvo kuriamas atsižvelgiant į Japonijos vairuotojų skonį ir poreikius ir tik po to buvo pradėtas eksportuoti į JAV bei Europą.
Neįprasta išvaizda europiečiams patiko ne ilgai - vos vienerius metus. 2010 metais Europoje buvo parduoti 4359 vienetai, metais vėliau - 1259 vienetai. 2012 metais - vos 70.
Seat Exeo
„VAG“ koncernas gali būti laikomas pavyzdiniu automobilių pramonės egzemplioriumi. Visos koncernui priklausančios markės dalinasi tam tikrais komponentais, varikliais ir netgi platformomis. Šie sprendimai leidžia gamintojams sumažinti gamybos išlaidas, o vairuotojams džiaugtis mažesnėmis detalių kainomis. Tačiau „Seat Exeo“ buvo blogas komponentų dalinimosi pavyzdys.
Tai nebuvo blogas automobilis, tačiau žvelgiant iš pirkėjo perspektyvos, ispanų sprendimas uždėti naują veidą ant senos kartos „Audi A4“ atrodė akiplėšiškai. 20 000 - 30 000 eurų už „naują“ automobilį - ačiū, bet ne.