Kinijos gamintojai pastaruoju metu siekia potencialius pirkėjus sudominti įspūdingomis charakteristikomis. Pradedant itin mažomis degalų sąnaudomis, įspūdingu nuvažiuojamu atstumu, galingiausiais procesoriais ar geriausiu pasipriešinimo orui koeficientu. Jie skelbia tokius duomenis, kurie priverčia japoniškus, vokiškus ar amerikietiškus automobilius atrodyti antrarūšiais.
Vis dėlto, Kinijos automobilių gamintojų daugelį duomenų pateikia be išsamesnės metodikos ar konteksto. Kol degalų sąnaudas ar nuvažiuojamą atstumą pirkėjai gali išbandyti patys, kiti parametrai, pavyzdžiui, 44,5 proc. šiluminis naudingumas, kuriuo didžiuojasi „Chery“, reikalauja sudėtingos ir brangios įrangos. Tas pats galioja ir aerodinamikai.
Įtarimų šešėlyje atsidūrė „Avatr“
Vienas „Avatr 12“ savininkas iš Kinijos nusprendė asmeniškai patikrinti gamintojo skelbiamus aerodinamikos duomenis. Tinklaraštininkas Zurich Bei Ye Le, socialiniame tinkle „Weibo“ turintis daugiau nei milijoną sekėjų, savo elektromobilį nuvežė į vėjo tunelį automobilių tyrimų centre Tiandzine, kuriame yra sumontuota aukščiausio lygio bandymų įranga, kurios patikimumą sunku kvestionuoti. Bandymą atliko centro darbuotojai pagal oficialų Kinijos CSAE 146-2020 standartą.
Gamintojas „Avatr“ tvirtina, kad jų elektrinis sedanas „Avatr 12“ pasiekia išskirtinai žemą oro pasipriešinimo koeficientą (Vos 0,21 cd). Šis rodiklis leidžia jį lyginti su tokiais automobiliais kaip „Porsche Taycan“ (0,22 cd) ar „Volkswagen XL“ (0,19 cd).
Tačiau tinklaraštininko atliktas matavimas parodė visai kitus duomenis. Realus pasipriešinimo koeficientas siekė 0,28 cd. Šiandien, tai – vidutinis rezultatas, kurį lengvai pasiekia daugelis paprastų automobilių. Pats tinklaraštininkas šį rezultatą palygino su senuoju „Volkswagen Passat B5“.
Gamintojas į kritiką sureagavo greitai. „Avatr“ socialiniuose tinkluose iškart paskelbė, kad siūlo 5 mln. juanių (apie 700 tūkst. eurų) atlygį tam, kas įrodys, jog tinklaraštininko testas – tai tyčinė reputacijos menkinimo kampanija.
Be to, bendrovė pažadėjo viešą bandymą, kuriame jų automobilis, pasak jų, pademonstruos oficialiai deklaruojamą koeficientą. Vienas iš gamintojo vadovų taip pat paminėjo, kad žinojo apie influencerio planus, tačiau atsisakė pasiūlymo bendradarbiauti.
„Avatr“ demaskavimas įplieskė audrą
Po to, kai Kinijos influenceris Zurich Bei Ye Le vėjo tunelyje atliktu bandymu suabejojo „Avatr 12“ elektromobilio deklaruojamu aerodinaminio pasipriešinimo koeficientu, situacija įgavo netikėtą mastą.
Zurich Bei Ye Le reikalavo, kad „Avatr“ paviešintų pirminio bandymo ataskaitą, kuri pagrindžia oficialiai skelbtą oro pasipriešinimo koeficientą, ir pasiūlė surengti dar vieną nepriklausomą testą, kuriame galėtų dalyvauti kaip stebėtojas.
Automobilio gamintoja reagavo ne mažiau drastiškai. Iš interneto dingo visi ankstesni įrašai, kuriuose buvo minimas itin žemas oro pasipriešinimo koeficientas. Į situaciją įsitraukė ir „Tesla“ vadovas Elonas Muskas.
Jis „Twitter“ paskyroje pasidalino kinų kalba nufilmuotu video apie bandymą, o „Avatr“ netruko atsakyti oficialiu pareiškimu: „Ponui Elonui Muskui, „Tesla“ įkūrėjui, buvo pateikta klaidinga informacija apie „Avatr 12“ aerodinaminį koeficientą, paskleista Kinijos blogerio. Netrukus vyks oficialus bandymas vėjo tunelyje, kviečiame p. Muską dalyvauti.“
Šis pažadas buvo įvykdytas. Vos po kelių dienų CAERI institute Čongčinge įvyko oficialus bandymas, kuris buvo transliuojamas tiesiogiai.
Elonui Muskui pakvietimas buvo išsiųstas viešai, tačiau pačiam tinklaraštininkui dalyvauti buvo griežtai uždrausta.
Rezultatai buvo netikėti: prie 120 km/val. greičio „Avatr 12“ pasiekė oro pasipriešinimo koeficientą 0,217.
Po to buvo atlikti papildomi bandymai keičiant ratlankius. Su didesnio skersmens ratlankiais oro pasipriešinimo koeficientas padidėjo iki 0,2326, o su įprastais veidrodėliais ir pakelta važiuokle šis rodiklis padidėjo iki 0,2509.
Vis dėlto, visa ši istorija dar labiau suaktyvino diskusijas Kinijos socialiniuose tinkluose. Daugybė naudotojų ėmė atvirai abejoti ne tik „Avatr“, bet ir kitų gamintojų skelbiamais duomenimis: nuo aerodinamikos iki baterijos talpos ir energijos vartojimo efektyvumo.
Kinijos įmonės neretai įtariamos duomenų „išgražinimu“, todėl šis skandalas tapo dar vienu priminimu apie būtinybę tikrinti reklamuojamą informaciją.
„Avatr“ – tai „Changan“ koncernui priklausantis prekės ženklas, į kurio kūrimą įsitraukę technologijų gigantai „Huawei“ ir „CATL“.