„What‘s Next in Music?“ koncertai prasidės rugsėjo 8-ąją, ketvirtadienį, 19 val., rašoma pranešime spaudai.
„WNIM Loftas“ scenoje pirmoji pasisveikins dark alternative ir post punk muziką kurianti bei ryškiais melodijos kontrastais hipnotizuojanti grupė „Katarsis“. Jų kūryboje daug eksperimentų ir meninių paieškų. Kiekviena daina turi savitą priešistorę, griausmingą kulminaciją ir palengvėjimo pajautimą sukeliantį katarsį.
Vėliau ant šios scenos pasirodys Rūta MUR – 2016 metais Lietuvos muzikos scenoje sėkmingai startavusi dainų autorė ir atlikėja, kuri savo kūrybai inspiracijos semiasi iš romantiškos 80-ųjų melancholijos. Ji pati savo muzikos stilių vadina „naująja nostalgija“. Tai – ir vienatvė, buvimas savimi, atsargus ryšio su žmonėmis mezgimas.
Pastarasis atlikėjos albumas „Love Story Short” sulaukė itin didelio dėmesio, ji surengė koncertus užsienio festivaliuose, jos veiklą seka stambiausios leidybos kompanijos. O šį rudenį Rūta MUR žada pristatyti naują albumą.
.
Jei reikėtų šokti baletą sulaužytomis kojomis? Tai darytų eksperimentinės muzikos „šarlatanais“ Lietuvoje vadinta grupė „PLIÉ“, 2021-aisiais sujudinusi vietinę alternatyviąją sceną drąsiu debiutiniu albumu „Never Took Place“. Įrašai sukėlė smalsumą dėl neįprasto požiūrio į fragmentišką muzikos kūrimo procesą.
Šešetas muzikantų, grūdintų skirtinguose black metal ir šiuolaikinės avangardinės muzikos cechuose, generuoja hardcore meną, kuriame galima užčiuopti jų egzistencinę filosofiją, gvildenančią klausimus ar kaip tik – keliančią dar daugiau jų. Kas tas pseudomuzikinis šarlatanizmas? Ar tai distopija? Ką sako „PLIÉ“? Ar reikia skirti laiko ir pastangų suprasti? Šiuo metu? Šioje ekonomikoje? Tikėtina, kad bent porą atsakymų pavyks rasti per jų pasirodymą „Lofte“.
Ketvirtadienį ant „Lofto“ scenos pakils ir svečiai iš Bratislavos „52 Hertz Whale”. Juos festivalis „What’s Next in Music?” pasikvietė, tęsdamas bendradarbiavimą su tarptautinėmis talentų mainų programomis „ESNS Exchange” ir INES.
„52 Hertz Whale“ muzikoje yra ir aštrumo, ir melancholijos, veržlumo ir nekantrumo. Grupės karjeroje jau būta gastrolių Slovakijoje, Vokietijoje, Belgijoje, Lenkijoje, Didžiojoje Britanijoje ir Čekijoje. Jie įgyjo aistringą undergroundo palaikymą, sugroję nepamirštamus koncertus festivaliuose „Liverpool Sound City“, „MENT Ljubljana“, „Sharpe“ ir daugelyje kitų, o po koncerto „Sound City“, grupės kūrinys „Fish In The Dead Sea“ buvo paskelbtas savaitės singlu.
Šiemet grupė pasirodė didžiausiame Europos showcase festivalyje „Eurosonic Noorderslag“, o rupgjūtį pristatė naujausią savo albumą, ir dabar su visomis naujienomis atvyksta į Lietuvą.
Dar vienas intriguojantis vardas iš „ESNS Exchange“ programos – latvių duetas „Bel Tempo“. Tai – Andis Ansons ir Julijs Raimonds Melngailis – indie dance kūrėjai, viena koja stovintys dulkėtame elektroniniame ritme, o kita – kažką epinio savy turinčiame pasakojime, kurį lengvai priglundančiais tekstais išdėlioja empatiškas balsas, patrauklus naujai klausytojų kartai visose Baltijos šalyse. Vilniuje jie sugros ir naujausius savo kūrinius iš šviežutėlio EP.
Festivalio antrąją – „WNIM Red Cat“ sceną ketvirtadienį atidarys intymaus, nostalgiško balso savininkas Martin Wall, kurio muzika tampa tikra dovana ieškantiems kažko šilto, gilaus ir maloniai klausomo. Atlikėjas savo koncertuose žavi skaidriu, virpuliukus keliančiu vokalu, įtraukiančiais tekstais bei savo aristokratiška povyza. Iki šiol ant scenos Martin‘as dirbo vienas, o dabar pirmą kartą ruošia pasirodymą su grupe. https://youtu.be/v5Lgb3IucpE
„Red Cat“ erdvėje pasirodys ir Nika Ganga. Ši muzikinės aikštelės gauja susibūrė iš labai skirtingų aplinkų: būgnininkas groja trash metal grupėje, bosistas dalyvauja afrobeat projekte ir t.t. Kažkokiu mistiniu būdu praėjusią liepą vienas kitam kelią kirtę penki puikūs muzikantai bei kūrėjai, išvien užmaišė nuostabų mišinį. Gimė švaraus skambesio, švelnios, melodingos, groovy kompozicijos. Jie nesiekia būti madingi, jie atitolę nuo standartų, tačiau savo koncertuose publikai padeda atsipalaiduoti ir pajusti funky jausmą.
Po jų pasirodys Liucė – atlikėja, supinanti švelnią melodiją bei tvirtą žodį. Tai muzika, dvelkianti gaivumu ir ypatingu melodingumu. Liucė ieško įkvėpimo alternatyvioje muzikoje, folklore, džiaze bei poezijoje. „Muzika man yra apie žmogiškumą. Kai ji tikra ir gili, kūnas pašiurpsta ir oras tampa gaivesnis. Ir kartais tam tereikia tik balso ir kelių skambančių stygų“, – sako Liucė. https://www.youtube.com/watch?v=tzYbdNwPeCk
„Red Cat“ sceną išbandys ir „Sirupas” – jaunų vaikinų grupė iš pajūrio, susibūrusi kurti prasmingą ir įkvepiantį alternatyvųjį roką gimtąja kalba. „Dainų žodžiai ir ritmai yra istorijos apie kiekvieno iš mūsų gyvenimus ir išgyvenimus, nuopuolius ir pakilimus, besibaigiančią vaikystę ir ateinančią brandą”, – sako jie.
„What‘s Next in Music?“ pirmosios dienos vakarėlį uždarys „Kosmosonic Konglomerate with Musical Blockchain“, atliekantis AI sugeneruotą garso ir vaizdo elektroninį, eksperimentinį lydynį. Tikslas – sukurti nepakartojamą, įtraukiantį potyrį klausytojams ir žiūrovams, parodyti kitą dirbtinio intelekto ir žmogaus kūrybinio bendradarbiavimo lygį.
Penktadienį, rugsėjo 9-ąją klausytojus pirmiausiai pakvies „WNIM open air” scena. Ir iškart galima tikėtis ypatingo pasirodymo, nes Lietuvoje puikiai žinomas kino ir teatro aktorius Marius Repšys kartu su gyvo garso grupe „Basas Pegasas” pristatys naują, dar niekur negirdėtą muzikos programą. Joje repo kūriniai persipins su alternatyvaus roko skambesiu ir tai taps trankiu rapcore’u. Taip pat nuskambės jau gerai žinomos Mariaus dainos – „Virš Debesų”, „Knygų mugė”, kurias jis išleido po pseudonimu Vandalaz.
„WNIM open air“ scenoje penktadienį koncertuos jaunosios kartos kūrėjas Germanas Daškevičius-Gamka, muzikos pasaulyje gerai žinomas kaip grupių FSG ir „Flash Voyage” narys. Jis žengė naują žingsnį muzikinėje karjeroje – birželio 15 d. pristatė pirmąjį solinį cold wave ir indie rock žanro albumą „Šaltos bangos”, jau spėjo sugroti jį gyvai Vilniuje, Kaune, pajūryje bei didžiuosiuose vasaros festivaliuose, tokiuose kaip „Granatos live”, „Galapagai”, „Mėnuo Juodaragis”. Gamkos debiutinis kūrinys „Ne toks” ne vieną savaitę sėkmingai konkuravo platformos „Spotify” grojaraštyje „Lithuania Viral 50”.
„Brandinau šį jausmą ir idėją ne vienerius metus. Kelias bus ilgas, įspūdingas ir gražus. Atiduosiu savo duoklę pasauliui ir paversiu jį labiau mylinčiu”, – apie solinės karjeros pradžią pasakoja atlikėjas.
Daug meilės į festivalį atsiveš ir „Superkoloritas“ – praėjusį sausį Lietuvos muzikos apdovanojimuose M.A.M.A tradicinės pop muzikos kategorijoje nominuotas duetas, kuriantis naująją lietuvišką pajūrio muziką. Joje persipina nostalgiški senosios estrados aidai, tropiniai garsai ir surf-roko motyvai.
Duete groja ir dainuoja Giedrė Nalivaikaitė iš grupės „shishi“ ir „Planeta Polar“ narys Adomas Koreniukas. Patys savo atliekamą muzikos žanrą jie vadina „elektrine estrada“. Elektrine – nes čia nemažai retro futuristinio skambesio, jaukių elektrinių garsų, šiltų sintezatorių, pukšinčių ritmo mašinų, senoviškų vargonėlių, aidų ir aidelių. Estrada – nes čia pajūrio nostalgijai pasiduoda ir poetiniai lietuviški tekstų rimai.
Po atviru dangumi, o kartu – ir po „ESNS Exchange“ vėliava penktadienį gros estų duetas „Puuluup“, kurį 2014 m. įkūrė Ramo Tederis ir Marko Veissonas.
Ramo yra multiinstrumentalistas, loop‘o pradininkas Estijoje, šiuos įgūdžius įvaldęs dar prieš 20 metų. Marko Veissonas turi antropologo išsilavinimą, dirbo Šiaurės Ganoje. Jo meilė Vakarų Afrikos muzikai turėjo įtakos ir „Puuluup“ stiliui.
Jie groja savo kūrinius talharpomis – senosiomis lyromis, kokios buvo populiarios Šiaurės Europoje nuo ankstyvųjų viduramžių. Šis instrumentas skambėjo Vakarų Estijos salose iki XX amžiaus pradžios.
„Puuluup“ nukreipia talharpos ašutų stygų vibracijas per efektų blokus ir loop‘ą, naudoja alternatyvias perkusijos technikas. Švelnūs talharpos atodūsiai suporuojami su elektroniniu būdu pastiprintais aidais, bildesiais, traškesiais ir girgždėjimais, tuo pačiu išlaikant natūralų instrumento garsą. Gyvuose koncertuose kaip garnyrą jie pasiūlo dar ir choreografinį plazdenimą.
Dėl savo unikalaus požiūrio į šį tradicinį instrumentą „Puuluup“ pelnė ne vieną muzikos apdovanojimą Estijoje.
Penktadienį „WNIM open air” scenoje paskutiniai pasirodys „Dlina Volny“ – post-punk, new wave, brut-pop trio iš Minsko, šiuo metu gyvenantys Lietuvoje. „What‘s Next in Music?“ sceną šį grupė jau pasimatavo 2020-aisiais. Tik tuomet iki paskutinės dienos buvo neaišku, ar jie gaus leidimą atvykti į Vilnių, tiek dėl politinės padėties Baltarusijoje, tiek dėl Covid-19 apribojimų. Nemažai gerbėjų anąkart nė nespėjo išgirsti „Dlina Volny“, šįsyk apsilankymą jų koncerte galima susiplanuoti iš anksto.
2021-ųjų pabaigoje grupė išleido savo antrąjį albumą „Dazed“. Prieš pat pandemiją „Dlina Volny” surengė daugybę sėkmingų pasirodymų, dalyvavo Europos muzikos festivaliuose, įsiminti juos jau turėjo progos ir Lietuvoje vykstančio „Devilstone“ festivalio publika. Šią vasarą juos kvietėsi „Grauzone” festivalis Hagoje, „Pop Kultur” Berlyne, „Kalabalik på Tyrolen” Švedijoje ir kiti. Šiuo metu grupė planuoja Azijos turą.
Lygiagrečiai veiksiančią „WNIM Red Cat“ sceną penktadienį aplankys „Quark Effect” – šiuolaikinės improvizacinės muzikos trio, apjungiantis akustinės bei elektroninės muzikos principus į vieną bendrą muzikinę kalbą.
„Quark Effect” drąsiai migruoja nuo maksimalios laisvės iki griežtos sinchronizacijos, nuo meno iki mokslo, nuo lengvų dronų iki intensyvių „riksmų”, todėl kiekvienąsyk leidžia klausytojui pajusti vis kitą tam tikro kūrinio briauną.
Penktadienį su klausytojais susitiks Jausmė – reto, savito braižo atlikėja, pradėjusi garsinti liaudies instrumentą – koncertines kankles – už Lietuvos ribų. Savo kompozicijose ir dainose ji balsu, 29-iomis stygomis, lietuvių bei anglų kalbomis audžia jaukų folkloro, soulo, minimalizmo žanrų apklotą, padabintą kitų mėgiamų stilių (dub, džiazo, post-rock, elektronikos) elementais.
„Red Cat“ erdvėje bus proga išgirsti ir „Gentle Ropes“. Tai – ukrainiečių post-punk projektas, kurį muzikos prodiuseris Serj Kost vysto nuo 2017-ųjų. Įkvėptas 9-ojo dešimtmečio niūraus post-punk ir synthpop, jis pradėjo įrašinėti muziką autentiška įranga, naudodamas išskirtinius gotų atspalvių sintezatoriaus garsus. Tai lyg slenkantys sintezės sluoksniai, kupini aidinčių gitarų, hipnotizuojančių ritmų ir vokalo, kuriame daug niūrios šviesos ir tamsių atspalvių.
Festivalyje taip pat pasirodys tarp melancholiško ilgesio tam, ko nebuvo, tarp bręstančių ir besimainančių minčių užgimusi indie-soul grupė „dargana“. Priešpriešų įkvėpta, žaisminga ir nuoga grupės kūryba šiemet nuskambėjo jaunų grupių konkurse „Tamsta Garažas”, kuriame jie laimėjo 1-ąją vietą.
Be to, kolektyvas išleido debiutinį EP albumą „Gaudantys vėją”, kuriame pasakojama apie jauno žmogaus nepasitikėjimą savimi, perdegimą bei norą vėl tapti vaiku, kai gaudai vėją, nesiekdamas pakeisti jo krypties.
Po „darganos“ ant scenos lips „Orai“ – elektroninio ir gitarinio post-punko grupė, įkurta su intencija šokdinti klausytoją. Kartais tie šokiai būna greiti ir nuožmūs, kartais – lėti ir banguojantys ar net tamsūs ir klampūs.
Grupė ką tik atšventė savo pirmąjį gimtadienį. Per metus kolektyvui pavyko sugroti beveik 20 koncertų, sudalyvauti „Muzikos Inkubatorius NOVUS” ir „Tamsta Garažas” konkursuose, surengti koncertą Lukiškių kalėjime.
Šeštadienį, rugsėjo 10-ąją „What‘s Next in Music?“ taps „Kaunas 2022“ programos dalimi, tad veiksmas persikels į Kauno Rotušės aikštę. Ten veikiančioje vasaros scenoje 19 val. pasirodys festivalio dalyvė Clara Giambino – unikali prancūzų menininkė iš Marselio, šiuo metu geriau žinoma kaip televizijos šou „X Faktorius” finalininkė ir šokio teatro „Aura” šokėja.
Apsistojusi Kaune, jauna menininkė nusprendė pradėti karjerą Lietuvoje. 2021-ųjų kovą Clara išleido pirmąjį savo singlą „Širdis” lietuvių kalba. Vietos klausytojams tai tapo malonia staigmena ir leido atrasti jos kuriamą svajingą ir emocingą atmosferą. Tokios atmosferos bus kupinas ir Claros debiutinis albumas „Aquarium”.
Po prancūzės pasirodymo su publika sveikinsis vilniečių grupė „Local Blood“. 2017 metais vaikinai išleido debiutinį EP „A Lure Of Sights“, koncertavo visuose Lietuvos festivaliuose. Jiems teko apšildyti tokias grupes, kaip „Son Lux“ (JAV), „The Underground Youth“ (Vokietija), „Girls Names“ (JK).
2022-aisiais, po ilgo kūrybinio darbo studijoje, „Local Blood“ grįžo su šviežiu albumu „Dystopian Disco“. „Naujajame albume išlipome iš post-punk žanro, išlaikę esminius jo elementus. Taigi, pats albumas yra daug brandesnis, jis turi išgrynintą koncepciją ir daugiau sluoksnių tiek muzikiniu, tiek simboliniu požiūriu“, – kalbėjo „Local Blood“.
Dar vieni „What‘s Next in Music?“ Kauno rezidentai – „Shkodra Elektronike“. Tai – dviejų albanų imigrantų, užaugusių Italijoje, muzikinis projektas. Dueto nariai Kolė Laca ir Beatriçe Gjergji yra skirtingo amžiaus ir skirtingų gyvenimo istorijų, tačiau abiejų poreikiai labai panašūs: svarbu rasti būdą, kaip grįžti namo, neskraidant jokiems lėktuvams. Jų post-imigrant-pop projekto esmė – tradicinių Shkodros dainų interpretacija, taikant šiuolaikinės elektronikos raktus.
Pradėję darbus 2019 metais, per šį laiką jie pasirodė daugelyje svarbių renginių: „Exit“ festivalyje, Albanijos/Kosovo paviljono atidaryme 2019 metų Venecijos bienalėje, Viktorijos aikštėje Atėnuose ir daugelyje kitų. Kiekvienas pasirodymas buvo šiltai sutiktas įvairių tautybių žiūrovų ir įkvėpė tęsti balkanų muzikos kelionę originaliais elektronikos labirintais.
Ir desertui – unikalus atlikėjas iš Talino NOËP. Jo alternatyvioji pop muzika patraukė viso pasaulio melomanų dėmesį, – vien per „Spotify“ jis pasiekė beveik 57 milijonus parsisiuntimų. 2022 m. pradžioje NOËP buvo nominuotas net 6-iose Estijos muzikos apdovanojimų kategorijose, pelnė Metų atlikėjo ir popmuzikos atlikėjo prizus, taip pat susižėrė apdovanojimus už metų albumą ir geriausią pop albumą.
NOËP populiarumas auga tarptautiniu mastu – jo žavūs, gyvi pasirodymai vyksta visur – nuo Beiruto iki Orsė muziejaus Paryžiuje ir „The Great Escape“. NOËP – nuotykių ieškotojas. Jis niekada nesako „ne“ įdomiems projektams, nesvarbu, ar tai būtų pasirodymas 170 m aukštyje ant televizijos bokšto ar 2020 m. pasaulio ralio čempionato atidarymo šou. „What‘s Next in
Music?“ jis jau grojo 2017-aisiais, publika tąsyk estą tiesiog įsimylėjo, tad dabar įvyks abiems pusėms malonios sugrįžtuvės.
Muzikos mainų festivalį „What‘s Next in Music?“ organizuojančios Lietuvos muzikos verslo asociacijos veiklą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba. Projektą iš dalies finansuoja ir Vilniaus miesto savivaldybė.
Visi festivalio „What‘s Next in Music?“ koncertai – nemokami, tačiau būtina išankstinė registracija. Daugiau informacijos – wnim.lt.