„Vabalo“ sukūrimas ir gyvavimas - vienas įdomiausių ir margiausių puslapių automobilizmo istorijoje. Šis technikos kūrinys serijiniu būdu gamintas daugybę dešimtmečių, o savo gamybos kiekiais ilgą laiką nebuvo pavejamas.
1931 metais Vokietijos motociklų gamykla pasiūlė Ferdinandui Porsche sukurti pigų, mažo litražo keturvietį automobilį. Pirmieji trys automobiliai buvo pagaminti asmeninėse konstruktoriaus dirbtuvėse, tačiau masinė gamyba pradėta vėliau, kai Vokietija pradėjo plačią socialinę programą. Pirmieji egzemplioriai sunaikinti per karą.
1934 metais F.Porsche įsipareigojo Reichui sukurti pirmąjį „liaudies automobilį“.
Jam buvo keliami konkretūs reikalavimai: automobilis du suaugusiuosius ir tris vaikus turėjo vežti ne didesniu nei 100/h greičiu, sunaudodamas ne daugiau kaip 7 litrus kuro. „Liaudies automobilis“ turėjo kainuoti 990 Reichsmarkių (tiek tuo metu kainavo nedidelis motociklas).
1938 metais stebint 70 000 žmonių pirmąjį akmenį į „vabalus“ gaminusios gamyklos fabriką įmūrijo Adolfas Hitleris. Jis paskelbė ir „liaudies automobilio“ vardą - „KdF“ (Kraft durch Freude - stiprybė per džiaugsmą).
1938 metų pradžioje automobilis įgavo galutines ir išbaigtas kėbulo formas. Po metų A. Hitleris šį automobilį gavo dovanų gimtadieniui.
Naujai statomos VW gamyklos finansavimui sukuriama to meto unikali taupymo sistema. Pageidaujantys įsigyti šį automobilį, kas savaitę į taupomąją sąskaitą atidėdavo po 5 Reichsmarkes. Jau po metų būsimųjų savininkų skaičius viršijo 330 tūkstančių.
Per karą visa produkcija nukreipta tenkinti kariuomenės poreikiams, automobilį stengtasi gaminti kuo mechaniškai paprastesnį bei patvaresnį. Civilinėmis mašinomis naudojosi tik nacių elitas. Nuo 1948 metų gaminta vėl plačiajai auditorijai.
Į „Beetle“ automobilis pervadintas tik 1967 metais.
1998 metais pradėtas gaminti „New Beetle“. Nors techniškai jis neturi nieko bendro su klasikiniu „Vabalu“, nes sukonstruotas ant Volswagen Golf platformos, automobilis primena dailias savo pirmtako formas.
Daugiau kaip per 6 dešimtmečius pasaulį išvydo 21,5 milijonų „Vabalų“. Dėka savo populiarumo ir neįprastų kėbulo formų „Vabalas“ tapo kultiniu automobiliu.
News Bridgepix nuotraukos