Praėjusį mėnesį Vokietijos muitinės pareigūnai iš 33-ejų moters konfiskavo net 90 kg šio skanėsto, o dabar jai teks sumokėti šimtus eurų importo muitų.
Pasak Reuters, moteris, kurios policija neįvardijo, nebuvo deklaravusi 460 šokolado plytelių, išdalintų į tris lagaminus. Vokietijos muitinės atstovas teigė, kad ji policijai sakė už kiekvieną 200 g plytelę mokėjusi 4,60 eurų. Moteris nebuvo sulaikyta, tačiau prieš ją pradėtas tyrimas dėl galimo mokesčių vengimo.
Muitinės pareigūnai pranešė, kad konfiskuotos šokolado plytelės arba bus eksportuotos atgal, arba sunaikintos. Jie pridūrė, jog dėl didelio importuoto kiekio tikėtina, kad plytelės buvo skirtos komercinei prekybai, rašo independent.co.uk.
Pareigūnai nenurodė, kokiam prekės ženklui priklauso šokoladas, tačiau bendra konfiskuotų plytelių vertė siekia virš 2 tūkst. eurų.
Be to, muitinės darbuotojai ant šokolado pakuočių nerado informacijos apie sudedamąsias dalis ar alergenus, todėl šios prekės galėjo kelti grėsmę vartotojų sveikatai.
„Be galimo mokesčių vengimo, kai nesumokėta daugiau nei 330 eurų importo muitų, šiuo atveju muitinė daugiausia dėmesio skiria Vokietijos piliečių sveikatos apsaugai,“ – teigiama muitinės tarnybos pareiškime.
Skanėstas tapo fenomenu
Dubajaus šokoladas yra naujovė, sukurta 2021 m. britų-egiptiečių verslininkės Sarah Hamouda, gyvenančios Dubajuje. Įkvėpimą ji atrado nėštumo metu, ieškodama kažko ypatingesnio nei „tipiškas“ šokoladas.
Šokoladas išgarsėjo po to, kai 2023 m. „TikTok“ maisto nuomonės formuotojų žvaigždė Maria Vehera pasidalijo vaizdo įrašu, kuriame ragauja šį desertą.
Originalus šokoladas gaminamas „Hamouda“ prekės ženklo „Fix Dessert Chocolatier“ ir vadinamas „Can’t Get Knafeh of It.“ Šis išskirtinis skanėstas parduodamas tik Dubajuje.
Tačiau visame pasaulyje pradėjo plisti šio šokolado kopijos. Praėjusiais metais Šveicarijos šokolado gamintojas „Lindt“ ribotam laikui išleido 1 tūkst. šokolado plytelių Vokietijos parduotuvėse. Žmonės eilėse laukė valandas, kad galėtų įsigyti bent vieną plytelę.
Socialinių tinklų, tokių kaip „Instagram“ ir „TikTok“ dėka šio šokolado paklausa sparčiai išaugo. Vien Dubajuje užsakymai išaugo nuo 6 per dieną iki maždaug 100 per minutę.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!