Kada susižavėjote mezgimu bei nėrimu?
Dar vaikystėje. Mano išmokė mane nerti vąšeliu, kai buvau septynerių. Savo pirmąjį megztinį nunėriau būdama paauglė. Žinote, mezgimas man yra tarsi gimtoji kalba. Žaviuosi šiomis technikomis, nes jos suteikia galimybę sukurti skirtingas ir spalvingas kombinacijas, naujas formas ir sluoksnius. Norėčiau motyvuoti mūsų merginas ir moteris megzti (šypsosi). Drabužiai, sukurti jūsų pačių, yra unikalūs. Ir kupini prisiminimų.
Mokėtės prestižiniame „Central Saint Martins“ koledže, įsikūrusiame Londone. Apie studijas šioje mokslo įstaigoje sklando įvairių gandų...
Įstoti į „Central Saint Martins“ nebuvo paprasta. Per universitete vykusį interviu turėjau pristatyti darbų aplanką, kurį sudarė keturių kolekcijų modeliai ir daugybė mano mezginių pavyzdžių.
Šio koledžo studentai dirba beprotiškai daug, profesoriai nuolat reikalauja naujų idėjų ir mano, kad studentai turėtų laužyti nusistovėjusias taisykles. „Central Saint Martins“ būdingi itin specifiniai mokymo metodai. Pavyzdžiui, koledže nebūna teorinių paskaitų. Studentų niekas nemoko, kurioje pusėje turi būti įsiūvami užtrauktukai. Kodėl? Todėl, kad dėstytojai tiki, kad sugebame sukurti kažką įdomesnio, nematyto. Čia nėra ribų išreikšri savo kūrybiškumui. Tačiau turėdavome tik keletą savaičių naujai kolekcijai sukurti. Bet pasakysiu štai ką – stresas ir moralinis spaudimas yra puiki parengiamoji mokykla ateičiai, akimirkai, kai „Central Saint Martins“ studentas užvers universiteto duris.
Ką galėtumėte patarti žmonėms, svajojantiems apie studijas šiame koledže?
Turėti individualų stilių ir jį maišyti su Londono stiliumi. Deja, kalnas solidžių darbų negarantuoja vietos šioje mokslo įstaigoje. Interviu su komisija yra labai svarbi stojimo į universitetą dalis. Jo metu turi atskleisti savo asmenybę ir norą tapti dizaineriu. Komisija stengsis tave gaudyti su suktais klausimais, pavyzdžiui, ar nori patekti į koledžą tik todėl, kad jame mokėsi Johnas Galliano? Turi sugebėti susidoroti su tokiu spaudimu.
Kurią karjeros akimirką galėtumėte pavadinti didžiausiu įvertinimu?
Praėjusią vasarą buvau pakviesta į „The Elephant Family“ labdaros vakarą, organizuotą Clarence House. Labdaros vakaro organizatoriai buvo princas Čarlzas ir jo žmona Camilla. Patraukti karališkosios šeimos dėmesį man buvo didžiulė garbė.
Ar kurdama savo kolekcijas bendradarbiaujate su kūrėjais iš Lietuvos?
Norėčiau bendradarbiauti daugiau. Svajoju kurti savo mezginius Lietuvoje. Kadangi mano kuriamų produktų kiekiai yra maži, Lietuvoje nepavyko rasti mezgimo fabriko, kuris sutiktų bendradarbiauti. Esu labai patenkinta ryšiais su Lietuvos mezgėjomis. Mūsų šalyje mezgimas yra daugiau nei laisvalaikio praleidimo būdas, tai gyvenimo stilius. Dėl šios priežasties yra įmanoma išpildyti net ir pačias sudėtingiausias idėjas. Kas įkvepia Jūsų kūrybą?
Tolimųjų rytų šalys, nacionaliniai kostiumai, tradiciniai mezginiai, fantastiniai filmai. Kai keliauju aplink pasaulį, neinu į muziejus. Man kur kas įdomesnis miesto gyvenimas. Mėgaujuosi vaikščiodama, tirdama vietinius turgelius, kalbėdama su žmonėmis, fotografuodama ir, žinoma, lankydamasi vietos siūlų ir medžiagų parduotuvėse.
Vokietijoje debiutavote kaip baleto kostiumų kūrėja. Papasakokite daugiau apie šį naują savo projektą. Ar skirtumai tarp drabužių ir teatro kostiumų dizaino egzistuoja? Jei taip, kokie jie?
Baleto „Sparnai“ premjera įvyko praėjusių metų spalį, Sarbriukeno operos ir baleto teatre, Vokietijoje. Kūriau kostiumus Margueritte Donlon, žymios arių choreografės, baletui „Sparnai“, Margueritte buvo įkvėpta airių, negalėjusių kurį laiką džiaugtis savo kultūra, tačiau sugebėjusių atsitiesti, stiprybe.
Skirtumai tarp drabužių ir baleto dizaino iš tiesų egzistuoja. Didžiausias skirtumas yra tas, kad mados dizaineris turi numatyti ir sukurti gaminius, kuriuos moteris dėvėtų ir ateinantį sezoną. Jis turi galvoti ne tik apie tai, kaip atskleisti savo kūrybiškumą, bet ir apie pardavimą. Kai kuri scenos kostiumą, tavo tikslas yra atskleisti personažą, jo charakterį. Gali dirbti nepaisydama jokių tendencijų. Mados dizaineriai kuria madingus ir modernius drabužius. Kostiumo dizainerių tikslas – sukurti autentišką kostiumą, skirtą konkrečiam vaidmeniui. Vokietė scenaristė Anja von Wetzler yra pasakiusi, kad kosiutmų dizaineriai pasakoja istoriją per savo darbą, o mados dizaineriai ne tik pasakoja, bet ir ją interpetuoja.
Ar turite mados ikoną? Kokių dizainerių kūryba žavitės?
Neturiu mados ikonos, nes savo drabužius kuriu tikrovėje neegzistuojančiai moteriai. Tai moteris vizija, kuria visos siekiame tapti. Kalbant apie mėgstamiausius dizainerius, man patinka mados namų „Missoni“ ir „Alexander McQueen“ kūriniai. Seku ir Juoso Statkevičiaus kūrybą. Žaviuosi jo kostiumais, kuriamais teatrui ir baletui. Manau, šis darbas reikalauja itin specifinių sugebėjimų.
Pakalbėkime apie mezginių bei nėrinių mados tendencijas šiltuoju sezonu. Kaip skoningai derinti šiuos drabužius?
Nėriniai ir mezginiai šį sezoną taps privaloma kiekvieno garderobo dalimi. Artėjančią vasarą bus madingi romantiški kiauraraščiai, palaidinės, suknelės, trumpi megztukai. Kiauraraščiu nertą palaidinę kiekvieną kartą galima atgaivinti ją derinant su džinsais, klasikinėmis kelnėmis ar sijonu. Netą suknelę patarčiau dėvėti su plonyčiu dirželiu ir priderinti prie jos plonos odos arba džinsinę striukę. Megztinių šiltuoju sezonu patarčiau vengti. Neįsupkite savęs į šiuos šiltus drabužius. Saikingai derinkite juos su medvilniniais, lininiais, šilkiniais drabužiais.
Kokie Jūsų ateities kūrybiniai planai? Ar galvojate grįžti į Lietuvą ir, pavyzdžiui, pristatyti savo kolekcijas čia?
Neplanuoju grįžti į Lietuvą artimiausiu metu. Deja, dėl laiko stokos, savo gimtąją šalį per metus pavyksta aplankyti tik keletą kartų ir kelioms savaitėms. Tačiau norėčiau savo kolekcijas pristatyti ir Lietuvos žmonėms.