• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Vytenis Radžiūnas

Praėjusiais metais didžiausias pajamas šalies kino teatrams nešė animaciniai filmai visai šeimai. Darbuotojai sako, kad kiekviena animacinė premjera tiek mažiesiems, tiek suaugusiems yra nauja šventė. Kino kritikas ir istorikas Gediminas Jankauskas tikina, kad šio žanro filmų populiarumą didina personažus įkūnijantys lietuvių aktoriai, be to, animaciniai filmai turi tęsinius, kuriuos mėgsta žiūrėti ne tik vaikai, bet ir tėvai.

REKLAMA
REKLAMA

Laurus skynė „Ledynmetis“ ir „Madagaskaras“

Kaune įsikūrusio kino teatro „Cinamon“ sales praėjusiais metais dažniausiai užpildydavo tėvai ir vaikai. „Galbūt dėl prekybos centro vietos, kurioje įsikūręs mūsų kino teatras, dažniausi mūsų žiūrovai buvo šeimos nariai. Todėl šie filmai surinko daugiau pajamų nei veiksmo filmai“, – LRT.lt komentuoja Asta Norvilienė, kino centro „Cinamon“ vadovė. Tuo metu komedijas lietuviai mėgsta metai iš metų ir šio žanro filmai yra populiariausi po animacinių.

REKLAMA

„Cinamon“ kino teatre populiariausi filmai 2012-aisiais buvo „Ledynmetis 4: žemynų atsiradimas“, „Madagaskaras 3“, „Monstrų viešbutis“ ir „Batuotas katinas Pūkis“. A. Norvilienė sako, kad tai yra stipriausi metų filmai, kurie buvo rodomi 2D ir 3D formatu. Visų jų lankytojų skaičius buvo didesnis nei 10 tūkst. žiūrovų. Tuo metu tarp 2D formato ne animacinių filmų sėkmingiausiai pasirodė „Miegančių drugelių tvirtovė“, „Brėkštanti Aušra. 2 dalis“, „Tedis“, „Amerikietiškas pyragas: klasės susitikimas“, „007 Operacija „Skyfall“.

REKLAMA
REKLAMA

Panašiai atrodo ir „Multikino“ kino teatro populiariausiųjų sąrašas. Pagal surinktas pajamas 2012-aisiais „Multikino“ daugiausiai žiūrovų sulaukė „Ledynmetis 4: žemynų atsiradimas“, „Madagaskaras 3“, „Hobitas. Nelaukta kelionė HFR 3D“, „007 Operacija Skyfall“ ir „Monstrų viešbutis“. Skaičiuojant pagal lankytojų skaičių populiariausias taip pat buvo „Ledynmetis 4: žemynų atsiradimas“. Toliau rikiuojasi „Madagaskaras 3“, „007 Operacija Skyfall“, „Brėkštanti aušra 2 dalis“, „Debesų žemėlapis“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šis sąrašas mus labiau nudžiugino nei nustebino, nes atspindi mūsų tikslinę auditoriją. Akivaizdu, kad esame šeimos kino teatras, ir lietuviškai dubliuoti animaciniai filmai yra patys lankomiausi. Kiekviena animacinė premjera tiek tėvams, tiek ir mažiesiems žiūrovams yra nauja šventė. Vakarais kiną lanko vyresnė auditorija, jaunimas, studentai“, – LRT.lt tinklalapiui sako „Multikino“ rinkodaros vadovas Raimundas Bilinskas.

REKLAMA

Lemia įgarsinimas ir tęsiniai

Kino kritikas ir istorikas G. Jankauskas šypsosi – esą lengva paaiškinti, kodėl animaciniai filmai yra tokie populiarūs ir įgarsinti lietuviškai sugeba surinkti dideles pajamas.

„Animacinių filmų sėkmės paslaptis yra ta, kad jie įgarsinami lietuvių aktorių. Tai praplečia žiūrovų auditoriją, nes mažyliai, kurie su tėveliais ateina pažiūrėti „Batuoto katino“ ar „Ledynmečio“, ne visada turi kantrybės ar moka skaityti subtitrų, todėl kur kas patraukliau, kai filmą su intonacijomis įgarsina aktoriai. Tokius filmus smagiau žiūrėti ir patiems suaugusiems.

REKLAMA

Kita priežastis – šie filmai yra universalūs. Jų žiūrovas yra nuo mažylio iki paties seniausio, nes suaugę žmonės taip pat yra vaikai. Nėra kito tokio žanro, kuris aprėptų didžiausią žiūrovų auditoriją. „Madagaskaro“ trečia dalis visada daugiau surenka nei antra, o „Ledynmečio“ ketvirta – daugiau nei trečia. Visame pasaulyje šio žanro filmai yra populiariausi. Be to, animaciniai filmai turi tęsinius. Vieną kartą pamėgtus personažus papildomai reklamuoti nereikia – visi jų nekantriai laukia”, – LRT.lt kalba G. Jankauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak kino kritiko, dėl tokio populiarumo filmų platintojai jau nebegaili mokėti didelių honorarų aktoriams, nes praktika rodo, kad įgarsinti filmai sulaukia perpus daugiau lėšų nei subtitruoti.

„Psichiką perkraunančios emocijos neviliojo“

Animacinių filmų išsidėstymas populiariausiųjų sąrašo viršūnėje nenustebino ir A. Norvilienės. Kaip ji teigia, jei filmas vertas laiko jį žiūrėti, tai rezultatas proporcingas įdėtų reklamai pinigų sumai, o reklama nacionaliniu mastu yra kino platintojų darbas.

REKLAMA

„Jei platintojas „įsuko“ gerą, tikslinę auditoriją pasiekiančią reklamą su gerai užkoduota emocine žinute „būtinai turi pamatyti“, ir jei per pirmą savaitę nepasirodo labai prastų komentarų internete, filmas neabejotinai renka savo žiūrovus“, – filmo populiarumo receptą atskleidžia A. Norvilienė.

Pasak kino centro vadovės, pastebimas siaubo filmų žanro atsigavimas. Per krizę esą šie filmai buvo menkai lankomi, mat „greičiausiai žmonėms užteko savų rūpesčių ir psichiką perkraunančios emocijos neviliojo“.

Kino teatrų darbuotojai prognozuoja, kad 2013-aisiais lietuviai išvys nemažai lietuviškos produkcijos – naujieji metai pradedami režisierės Kristinos Buožytės sukurta mokslinės fantastikos romantinė drama „Aurora“, netrukus turi pasirodyti režisieriaus Mario Martinsono „Tyli naktis“, kiek vėliau – keturių lietuvių režisierių kurta komedija „Valentinas vienas“, Mariaus Ivaškevičiaus „Santa“ bei Igno Jonyno juosta „Lošėjas“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų