• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

12 metų amžiaus mergaitės vidutiniškai jau yra matę 77 500 reklamų. Ar dėl to jos tampa laimingesnės? Ne, liudija bendrovės „Dove“ finansuoto tyrimo rezultatai. Na, o „Dove“ iš šio fakto pasidarė reklamą, rašo britų dienraštis „The Independent“ .

REKLAMA
REKLAMA

Kol statistiškai vidutinė mergaitė sulaukia 12 metų, jos imlus protas jau būna susidūręs su daugiau nei 77 tūkstančiais reklaminių skelbimų, tvirtinama praėjusią savaitę paskelbto tarptautinio tyrimo išvadose. Šis tyrimas patvirtino egzistuojant ryšį tarp žiniasklaidos formuojamų moters tobulumo siekiamybės įvaizdžių ir vis labiau didėjančios žemos mergaičių savivertės.

REKLAMA

Pasak dienraščio, tyrėjų grupė apklausė 2 tūkstančius D. Britanijos ir JAV mergaičių, kurių amžius siekė nuo 10 iki 14 metų. Apklausos rezultatai atskleidė, kad 77 proc. jų save laiko storomis ir baisiomis, o gražių manekenių ir žvaigždžių atvaizdai kelia joms depresiją. Daugiau nei pusė apklaustųjų paauglių apibūdino save kaip „šlykščias“, „negražias“ ar kitais neigiamą atspalvį turinčiais žodžiais.

REKLAMA
REKLAMA

Šis tyrimas paskatino bendrovę „Dove“ pradėti vykdyti paslėptą reklaminę kampaniją, kuria siekiama pabrėžti, su kokiu grožio industrijos spaudimu susiduria mergaitės. Šis reklaminis klipas pasirodė esąs labai užkrečiantis ir tapo tikru „YouTube“ hitu, rašo „The Independent“. Per 4 pirmąsias jo rodymo dienas klipą peržiūrėjo daugiau nei 380 tūkst. žmonių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Onslaught“ („Puolimas“) pavadinta „Dove“ reklama prasideda besišypsančios septynerių metų mergaitės kadrais, kuriuos netikėtai pertraukia visas grožio pramonės sritis atspindinčių siužetų srautas. Žiūrovą iš reklaminių skydų užgriūva maisto trūkumo iškamuotos manekenės, kosmetikos priemonių reklama žada merginas paversti „jaunesnėmis, lengvesnėmis, liesesnėmis, labiau pasitikinčiomis“, po to rodomi šiurpūs kadrai, kaip moterys chirurginėmis operacijomis keičia savo kūną. Klipas baigiamas žodžiais: „Pasikalbėkit su savo dukra, kol to dar nepadarė grožio pramonė“.

REKLAMA

Knygos „Laikas pakalbėti“ („Time to Talk“) autorė psichoterapeutė daktarė Susie Orbach ją skyrė siekdama padėti motinoms, ketinančioms pradėti kalbėtis su savo mažomis dukterimis apie jų išvaizdą ir savęs vertinimą, rašo dienraštis. Knyga pasakoja apie galimas reklamos poveikio jautriems žmonėms pasekmes. „Mergaitės iš visų pusių apsuptos milijonų kompiuteriais sukurtų ir „išvalytų“ grožio atvaizdų. Tyrimas liudija, kad šitoks „puolimas“ dažnai tampa žemos savivertės priežastimi“, - teigia ji.

REKLAMA

Pasak dienraščio, tyrimo metu mergaitės buvo prašomos rašyti dienoraštį, kuriame turėjo papasakoti apie tuos grožio atvaizdus, su kuriais buvo susidūrusios per 3 praėjusias dienas, o taip pat apibūdinti savo reakciją į juos. Viena 14-metė parašė: „Žurnalų paveikslėliai man sukelia liūdesį, nes aš žinau, kad niekados nebūsiu tokia graži“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didžiosios dalies fizinių ir psichinių negalavimų, kurie kamuoja apklausoje dalyvavusias mergaites, simptomais tampa žema savivertė ir atgrasiu tampantis savo pačios kūnas, rašo „The Independent“. Daugiau nei 90 proc. skundžiasi „įtampa ir susirūpinimu“ dėl savo išvaizdos, be to, 76 proc. reklama sukelia maitinimosi sutrikimus, skatina fizinį savęs skaudinimą bandant įveikti tokias emocijas bei kitas nesveikas apraiškas.

REKLAMA

„Savo kūno „nepripažinimas“ gali pradėti formuoti depresinį charakterį, o tai gali tapti labai pavojingo elgesio priežastimi“, - tvirtina psichoterapeutas Philippas Hodsonas. Jis – knygos „Augimo skausmai“ („Growing Panes“), kurioje pateikiami patarimai į sunkią situaciją patekusiems paaugliams, autorius.

„Aš nemanau, kad turime pradėti koneveikti reklamos verslo veikėjus, tačiau be jokių abejonių jiems atitenka didžioji atsakomybės už kūno įvaizdžio formavimą dalis. Tokie klipai, kaip naujausia „Dove“ reklama, yra labai geri, tačiau ir jie galų gale bando jums parduoti ką nors, kas turėtų padaryti jus dar gražesnius“, - sakė jis „The Independent“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų