Lietuvos statistikos departamento duomenimis, kas trečias lietuvis yra nors kartą pirkęs internetu. Kad elektroninė prekyba sparčiai populiarėja, pastebi ir draudimo brokeriai. Nuo 2011 metų vyraujančios tendencijos rodo, kad išrašomų polisų kiekis kasmet padidėja 50-60%, tačiau „Edrauda“ užsakymu atlikta apklausa rodo, kad apie virtualias paslaugas žino dar ne visi.
Didelę įtaką virtualiam draudimuisi padarė įstatymų pataisos, nurodančios, kad originalaus civilinio poliso automobiliuose turėti nebeprivaloma. Pakanka neišėjus iš namų apsidrausti, tai patvirtinantį dokumentą atsispausdinti buitiniu spausdintuvu ir judėti į kelią. Visgi 47% apklausoje dalyvavusių respondentų apie šią galimybė nežinojo. Tai yra ir viena pagrindinių priežasčių, savo sveikatą ir turtą saugančius žmones, nukreipiančių pas asmeninius brokerius. Jų paslaugomis naudojasi 37%, internetu draudimą perka 32%, o draudimo bendrovių padaliniuose 24%.
Kita priežastis, atbaidanti nuo elektroninių paslaugų – įsitikinimas, kad gyvai bendraujant su brokeriu galima gauti geresnį pasiūlymą ar išsireikalauti nuolaidų. Taip savo pasirinkimo priežastis įvardino didžioji dalis apklaustųjų, tačiau net 38% informavo niekada nelyginantys keleto Lietuvoje veikiančių draudimo bendrovių pasiūlymų, o sprendimą priimantys iš pirmo karto.
„Žmonių įpročiai nepasikeičia per dieną. Dalis jų internetu naudojasi ypač mažai arba išvis nesinaudoja, tikiu, kad virtualus draudimas tuomet skamba ganėtinai sudėtingai. Kita dalis gana konservatyvūs ir nenori atsisakyti metus iš metų pažįstamo brokerio,“ – svarstė penkių draudimo bendrovių paslaugas lyginantį įrankį vystančios įmonės „Edrauda“ vadovė Rima Kazlauskaitė. „Visgi tikiu, kad mitas apie gyvai suderamą daug geresnę kainą su laiku tik silpnės. Nes yra šiek tiek kitaip – sistemos kompiuterizavimas leidžia atsisakyti didelių patalpų ir būrio žmonių, tad jiems išlaikyti skirtus kaštus galima paskirti paslaugų kainų mažinimui.“
Pasak R. Kazlauskaitės šiuo metu sistemoje galima palyginti kelionių ir privalomojo civilinio draudimo kainas. Per „Edrauda“ tinklapio gyvavimo laiką tuo pasinaudojo tūkstančiai vartotojų, kuriems viso išrašyta per 80 tūkst. polisų. Artimiausiu metu internautus pasieks „Kasko“ ir nekilnojamo turto draudimo įrankiai.