Lietuvos verslininkai sulaužė jau ne vieną ietį kovodami su Vyriausybe dėl šalies turizmo sektoriaus gaivinimo, o latviai ėmė ir sutarė.
Lapkričio 5 dieną į Latvijos sostinę Rygą žurnalistus iš Baltijos ir Skandinavijos šalių susikvietę Rygos turizmo plėtros departamento atstovai pristatė turizmo skatinimo planą.
Rygos išsišokimą lėmė skirtingi prioritetai
Latvijos sostinės ambicijos didelės. Miesto meras Nilas Ušakovas sakė norįs matyti Rygos reklamas visame pasaulyje. Ir ne bet kokias reklamas, o Rygos, kaip Šiaurės Europos metropolio. „Šalies turizmo sektoriuje aptarnavimo lygis vakarietiškas, kainos krenta, todėl tampame išties konkurencingi“, − didžiavosi N. Ušakovas.
Pasak miesto vicemero Ainarso Šleserso, Rygos valdžios iniciatyvos prireikė dėl to, kad Latvijos ekonomikos ministras turizmo nelaiko atskiro dėmesio reikalaujančiu šalies ūkio segmentu. „Girdėjome netgi kaltinimų, kad sunkmečiu švaistome pinigus. Mes juos ne leidžiame, o investuojame“, − pabrėžė A. Šlesersas.
Populiarės visas Baltijos regionas
Rygos turizmo plėtros departamentas iš turizmo plėtros tikisi labai gerų rezultatų. „Atskiri verslininkai dėl asmeninių interesų viliojo turistus į Latviją, bet nebuvo bendros turizmo plėtros, miesto įvaizdžio koncepcijos. Tikimės, kad dėl vieningos programos turizmo sektorius išaugs iki 15−20 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP). Taip pat, kad bus sukurta daug naujų darbo vietų. Ūgtelės ir susiję verslai: kultūros renginių organizatorių, restoranų, barų, transporto paslaugų teikėjų ir kitų“, − miesto valdžios lūkesčius vardijo Rygos vicemeras.
A. Šlesersas tikino, kad naudos bus ir šalims kaimynėms. „Turistai, kurie atvyks į Rygą, domėsis ir kitais didžiaisiais Baltijos regiono miestais. Kita vertus, kuo labiau šalys konkuruos, tuo geresnės darysis, daugiau sieks“, − šypsojosi vicemeras.
Lietuviams liks tik stebėti, ką patys galėjo padaryti
Viliamasi, kad miesto populiarinimo programa turės nemažai įtakos ruošiantis 2014 metams, kai Ryga bus Europos kultūros sostinė.
Taigi, iki tapdama kultūros sostine, Ryga reklamuosis penkerius metus. Vilnius to pakankamai nedarė ne tik iki 2009-ųjų, bet ir jiems atėjus reikalai blogėjo. Šių metų rugsėjį Europos kultūros sostinių atrankos komisija pareiškė, kad Vilnius po šalies biudžeto apkarpymų ir nacionalinių oro linijų bankroto kaip kultūros sostinė patyrė fiasko. „Galimybė, kad miestas taptų kultūros sostine ir tuomet nedarytų savo darbo, įžiebė karštas diskusijas“, − apie Vilnių, kaip pirmąjį miestą, po kurio kultūrinio „karaliavimo“ komisijai teks pagalvoti apie kultūros sostinių atsakomybės kontrolę, kalbėjo atrankos komisijos vadovas Robertas Scottas.
Nebuvo įvykdyti ir daug kartų Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos (LVRA) Vyriausybei siųsti siūlymai, kaip atgaivinti šalies turizmo verslą. Be raginimo mažinti mokesčius verslui, LVRA prašė kurti bendrą šalies turizmo skatinimo strategiją, o vietoj esančios ir, pasak LVRA, neefektyviai veikiančios Lietuvos turizmo plėtros agentūros skubos tvarka įkurti VšĮ Lietuvos turizmo biurą.
Kadangi prašymai liko neišgirsti, šią vasarą viešbučiai ir restoranai vitrinas puošė ne turistams patrauklios šalies reklamomis, bet protesto akcijos „Lietuva užsidaro! Grįžtame 1000 metų atgal“ plakatais.
TIK FAKTAI
TROU - Tarptautinis Rygos oro uostas, TVOU - Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Balsas.lt lentelė
Rygos plėtros departamento steigėjai ir akcininkai yra Rygos miesto savivaldybė (70 proc.), nacionalinės oro linijos „airBaltic“ (10 proc.), Latvijos viešbučių ir restoranų asociacija (10 proc.), Latvijos kelionių agentūrų asociacija (10 proc.). Jie bus atsakingi už turizmo plėtros strategijos kūrimą ir įgyvendinimą.
Savivaldybė 2009-iesiems skyrė 1 mln. latų, daugiausia šių lėšų bus skiriama reklamos kampanijoms užsienyje. 2010 metais Rygos plėtros departamento steigėjai planuoja skirti 10 mln. latų. Administravimo išlaidoms iš skiriamų lėšų teks apie 5 proc. šiemet ir apie 2 proc. kitąmet.
Turizmui į Latviją skatinti sukurtas naujas Rygos prekės ženklas LIVE RIGA. Jo įvaizdį kūrė paskelbtą konkursą laimėjusi Vokietijos agentūra „Embassy“, kuri 2008-aisiais sukūrė įvaizdžio kampaniją „Be Berlin“ Berlyno miestui.
LIVE RIGA tikslinės rinkos – Vokietija, Švedija, Suomija, Norvegija, Rusija, Ukraina, Lietuva, Estija.
LIVE RIGA planus pristatė (iš kairės) A. Šlesersas, N. Ušakovas ir „airBaltic“ prezidentas Bertoltas Flickas.
LIVE RIGA dalyvauja ir Latvijos nacionalinė opera
Latvijos karo muziejuje šiuo metu eksponuojama bendra Latvijos ir Lietuvos paroda „Latvija ir Lietuva kovoje su Bermontu“
LIVE RIGA simbolis - širdelė