Kaip pastebi „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, augantys kelių mokesčiai Vokietijoje Lietuvos vežėjų veiklą palies labai greitai, kadangi šia kryptimi važiuoja viena didžiausių Lietuvoje registruotų sunkiasvorių transporto priemonių dalių.
„Svarbiausia, kad to, kas vyksta kitose šalyse, mes niekaip nepakeisime, tad norėdami, jog pasekmės būtų kuo švelnesnės, privalėsime dar intensyviau dirbti ties problemomis, kurias turime Lietuvoje. Pavyzdžiui, spręsti nelegalios vairuotojų nuomos problemą, persvarstyti šiuo metu taikomas kvotas vairuotojams iš trečiųjų šalių ar koeficiento sistemą, kuri išskirtinai transporto sektoriuje ženkliai augina MMA. Tik tokiu atveju našta Lietuvos vežėjams bus mažesnė“, – asociacijos pranešime cituojamas Z. Buivydas.
Vokietijos krovinių gabenimo ir logistikos asociacija skaičiuoja, kad daugiausia mokesčiai padidės „Euro VI“ standarto, daugiau nei 18 tonų sveriančioms ir bent 5 ašių transporto priemonėms, kurioms už vieną kilometrą gali tekti mokėti net 80 proc. brangiau – nuo dabar apytiksliai mokamo 0,19 iki 0,35 euro už kilometrą.
Tuo metu „Euro V“ standarto transporto priemonėms, kurios sveria daugiau nei 18 tonų ir turi bent 5 ašis už vieną kilometrą teks sumokėti beveik 70 proc., o „Euro IV“ – kiek daugiau nei 60 proc. brangiau.