Lietuvai įsivedant eurą jau dabar daugelis rinkodaros padalinių vadovų ir specialistų suka galvas, kaip padidinti kainas. Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė, grožio salono savininkė Jolanta Mačiulienė teigia, kad įsivedant eurą paslaugų kainas pakels „apvalindama“ į didesnę pusę.
Verslininkė tikina taip elgsis atsižvelgdama į augančias sąnaudas:
„Mes negalime dirbti nenaudingai sau ir savo verslui. Mes vis tiek turime pasiskaičiuoti savo sąnaudas. Mes nekelsime tų kainų, bet jeigu savikaina pabrangs, dujos, elektra pabrangs, Vyriausybė ir atlyginimus žada kelti kitais metais... Mes nesame tie žmonės, nuo kurių viskas priklauso“, - „Žinių radijo“ laidoje „Verslo akademija“ sakė J. Mačiulienė.
Verslininkė teigia nenori išvaikyti savo klientų, smarkiai didindama kainas, bet elgtis turės pagal situaciją:
„Už visus grožio specialistus, už kirpėjus, atsakyti negaliu, bet su tais, su kuriais mes bendraujame, kurie yra mokūs, tikrai galvojame, kad nesinorėtų padaryti didelių kainų žirklių, labai stipriai nukirpti aukštyn ar nuleisti kartelę žemyn. Euro įvedimas bus skausmingas visiems: ir vartotojui, ir paslaugų tiekėjui“, - kalbėjo J. Mačiulienė.
Verslininkė neabejoja, kad rinkoje bus tokių, kurie manipuliuos kainomis prisidengę euru, tačiau tai turėtų lengvai išspręsti konkurencija. Kiek kitokias manipuliacijas, kvepiančias melu, daro grupinių išpardavimų portalai ir kai kurie prekybininkai. Čia kainos pakėlimo modelis naudojamas kaip rinkodaros triukas, priviliojantis didelėmis nuolaidomis susigundžiusių vartotojų. Ekonomistė Aušra Maldeikienė teigia, kad Lietuvoje nėra vartotojų organizacijų, kurios būtų atsvara stipriems vartotojų susivienijimams:
„Jeigu mes turėtume rimtesnių verslo organizacijų, kurios gerai informuotų žmones, jeigu mūsų valstybė sugebėtų ne vien tik kalbėti, kad verslas yra gelbėtojas, bet vertinti verslą kaip vieną iš daugelio rinkos žaidėjų, koks jis ir yra, tada turėtume adekvatesnę, labiau subalansuotą ekonomiką“,- kalbėjo A. Maldeikienė.
Ji sako jau senai pastebėjusi grupinių išpardavimo portalų melą:
„Aišku, kad grupiniai portalai kainas stengiasi užrašyti nerealias, o po to parodo nerealias nuolaidas.
Keletą kartų mačiau akivaizdžius dalykus: iš pradžių būna viena kaina – nuolaidą mažesnę rodo, po to rodo tą pačią kainą, bet rodo, kad nuolaida yra gerokai didesnė. Kai žmogus pamato, kad nuolaida – iki 82 proc., jam atrodo, kad jis už dyką gavo daiktą, o reali nuolaida – apie 15 proc“, - kalbėjo A. Maldeikienė.
Rinkodaros konsultantas Linas Šimonis tikina, kad tokios manipuliacijos kainomis versle gali būti trumpalaikės, o nulaidos turėtų būti sąžiningos, stiprinančios vartotojų lojalumą. Be to, bet kokias kainų korekcijas būtina paaiškinti vartotojams:
„Toks manipuliavimas visuomet yra trumpalaikis. Matome beta.lt, grupinis.lt atvejį, kai gana greitai tai buvo išsiaiškinta. Tie uždirbti pinigai neverti tos blogos reputacijos ir t.t. Visi bandymai trumpuoju laikotarpiu staigiai uždirbti nėra teisingi ir didelių pinigų pasidaryti neįmanoma“, - kalbėjo L. Šimonis.
A. Maldeikienė mano, kad orientavimasis į mažiausią kainą Lietuvoje susiformavo dėl mažo verslo gebėjimo kurti konkurencingus produktus:
„Lietuva nesiorientuoja į aukštąsias technologijas, o į pigų perpardavimą: žodžiais deklaruodama save kaip aukštų technologijų, išsilavinusių žmonių šalį, ji iš tikrųjų neturi iš to grąžos. Verslas elgiasi taip, kaip jam elgtis leidžiama“, - kalbėjo A. Maldeikienė.
Rinkodaros konsultantas Linas Šimonis prognozuoja, kad šaliai įsivedant eurą labiausiai didės paslaugų kainos:
„Mano prognozė, kad produktuose, prekėse apčiuopiamo kainų didėjimo neturėtume jausti. Galbūt šiek tiek labiau turėtų jaustis paslaugose, bet tai iššaukė pati Vyriausybė su minimalaus atlyginimo padidinimu ir su skatinimu darbuotojams perskaičiuoti atlyginimus į didesnę pusę“, - teigė jis.
Pasak jo, lieka klausimas, kiek paslaugų kainų didėjimas bus susijęs su natūraliu darbuotojų atlyginimu kilimu, o kiek tai bus pretekstas kelti kaina įsivedus eurą.