• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojų gudrybėms laikas išseko – jau nuo spalio 1 d. keičiama leidimo nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka. Tad pasiimti laikinų leidimų net 40 kartų per metus nepavyks.

Vairuotojų gudrybėms laikas išseko – jau nuo spalio 1 d. keičiama leidimo nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka. Tad pasiimti laikinų leidimų net 40 kartų per metus nepavyks.

REKLAMA

Iki šiol vairuotojai išsiimti laikiną leidimą ir nuvykti į techninių apžiūrų stotį galėjo bet kada. O tokios paslaugos kaina iki šiol siekia 4 eurus.

Tačiau, kaip pastebi specialistai, vairuotojai dabartine tvarka pradėjo piktnaudžiauti. Todėl Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė įsakymo projektą, kurio tikslas – sumažinti tokių atvejų skaičių. 

Laikina leidimą pasiima net 40 kartų per metus

Naujienų portalui tv3.lt Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas paaiškino, kad dabartiniai leidimai reikalingi motorinėms transporto priemonės ir jų priekaboms, kai jų techninės apžiūros dokumento galiojimas yra pasibaigęs ar panaikintas.

Tačiau, kaip teigė R. Gabartas, nors leidimas skirtas vienam tikslui – nuvykti į techninės apžiūros stotį ir atlikti automobilio patikrą – pastaraisiais metais tapo akivaizdu, kad galiojančia tvarka pradėta piktnaudžiauti.

REKLAMA
REKLAMA

„2023-ais metais vienadienių leidimų buvo užsakyta 398 200 (arba beveik dvigubai daugiau nei 2022-aisiais), o per aštuonis 2024-ųjų mėnesius – 393 tūkst.. Tačiau realiai į techninių apžiūrų stotis atvyko tik 54 proc. tai padaryti žadėjusių transporto priemonių savininkų.

REKLAMA

Kai kurie asmenys tokį leidimą pasiima net po 30–40 kartų per metus, tačiau niekada nepristato savo technikos patikrai. Atlikta kai kurių tokių atvejų analizė leidžia daryti prielaidą, kad leidimai tapo priemone dalyvauti viešajame eisme techniškai netvarkingais automobiliais. Kai kuriais atvejais turinčiais dviženklį techninių trūkumų skaičių ir neabejotinai keliančiais padidintą pavojų aplinkiniams“, – kalbėjo R. Gabartas.

Kas keičiasi nuo spalio 1 d.?

Tad jau nuo spalio 1 d. laikiną leidimą nuvykti į techninės apžiūros stotį bus galima užsisakyti tik du kartus.

REKLAMA
REKLAMA

„Jei du kartus transporto priemonės savininkas nepasinaudos ir neatvyks – trečią kartą leidimas tiesiog nebus išduodamas. T. y. vėliau į techninės apžiūros stotį leidimo dalyvauti eisme neturintis automobilis turės būti transportuojamas autovežiu.

„Jei su vienos dienos leidimu atvykusiai į techninės apžiūros stotį transporto priemonei bus nustatyta didelių techninių trūkumų, jos savininkas nepraras teisės tokį leidimą gauti dar kartą“, – paaiškino R. Gabartas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovas teigia, kad iš esmė paties leidimo vyktį į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka nesikeičia.

Leidimą bus galima gauti arba nuvykus į pasirinktą techninių apžiūrų stotį arba prisijungus prie Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos elektroninių paslaugų portalo itais.vta.lt

Vairuotojai, norintys išsiimti laikiną leidimą, turės nurodyti svarbius duomenis:

  • automobilio valstybinį registracijos numerį;
  • registracijos liudijimo numerį;
  • pasirinktos techninės apžiūros stotį, į kurią planuojama vykti;
  • datą ir laiką.

Tiesa, nuo spalio 1 d. nereikės leidimo atsispausdinti ir jo pasirašyti. 

REKLAMA

Transporto priemonių apžiūros periodiškumas nustatomas pagal transporto priemonės klasę ir jos paskirtį:

  • motociklams ir mopedams privalomoji techninė apžiūra atliekama po trejų metų nuo pirmos registracijos datos, po to kas 24 mėn.;
  • lengviesiems automobiliams – po trejų metų nuo pirmos registracijos datos, po to kas 24 mėn.;
  • autobusams ir troleibusams – po metų nuo pirmos registracijos datos, po to kas 6 mėn.;
  • krovininiams automobiliams – po metų arba dviejų nuo pirmos registracijos datos, po to kas 12 mėn.

Šiuo metu už techninės apžiūros atlikimą vairuotojams, turintiems benzinu varomą lengvąjį automobilį (M1 klasė) tenka sumokėti 23 euru, už dyzelines transporto priemones (M1 klasė) 26,70 euro, o varomoms dujomis (M1 klasė) – 28,90 euro.

REKLAMA

Motociklams ar mopedams (L1, L3 klasė) savininkams už techninių apžiūrų atlikimą šiuo metu reikia susimokėti 11,20 euro.

O jeigu techninė apžiūra atliekama lengvojo automobilio priekabai (iki 750 kg, O1 klasė), už tai sumokėti reikės 8,60 euro.

Vairuotojams primenama, kad leidimas nepatvirtina privalomosios techninės apžiūros galiojimo, todėl nesuteikia teisės transporto priemonę eksploatuoti pagal jos paskirtį (pavyzdžiui, vykdyti keleivių ar krovinių vežimą, mokyti vairuoti).

„Regitra“ skaičiuoja, kad šiuo metu įregistruotų lengvųjų (M1 ir M2 klasės) automobilių, kurių privalomoji techninė apžiūra pasibaigusi, yra daugiau kaip 140 tūkst. 

Panaikinti ta monopoli ir bus tvarka
Panaikinti ta monopoli ir bus tvarka
Pvz. UK nuvarai i autoservisa, apziuri ir jei reikia patvarko, o jei viskas gerai, tai sumoki 45 svarus ir vazinek. Pas mus pridaro visokiu kliuciu. Tai nors autoservisai turetu buti prie TA stociu, kad zmogui nereiketu kazkur vaziuoti.
Jeigu už leidimą buvo mokami 4 eurai, tai reiškia, kad leidmų išdavimas - visai neblogas biudžeto pajamų šaltinis. Kad pasiėmęs leidimą neatvyksta techninę apžūrą - čia jau blogas dalykas, nes serviso darbuotoja rezervuoja laiką vairuotojo atvykimui. O ka vairuotojas neatvyksta jam skirtu laiku, be reikalo dega elektra, o svarbiausia - susidaro laiko nuostoliai - darbinio laiko, kurį būtų galima panaudoti darbiniam rezultatui. Tačiau mažinti leidimų skaičių yra visiška kvailystė - tik buki, jokio darbo niekada nedirbę ir nieko dirbti nemokantys ladnsbergyno nevispročiai gali sugalvoti tokią nesąmonę. Reikia keisti registravimo sistemą: vairuotojui į techninč apžūrą reikia leisti registruotis tiek kartų, kiek jis nori, bet kai vairuotojas užsiregistruoja tech. apžiūrai, jis turi pristatyti tech. apžoiūros dokumentaciją kokia nors valstybinei įstaigai - sakykime, Automobilių registrų tarnybai arba Ekonomikos ministerijos Transporto padaliniui. Kad autoservisai nedalintų texh, apžiūros dokumentacijos už kyšius, jie taip pat privalo registruoti būsimąsias tech. apžiūras specialiame skaitmeniniame registre. Jeigu leidimą tech. apžiūrai pasiėmęs vairuotojas į tech. apžiūrą atvykti negali, jis privalo apie ta informuoti autoservisą. Jeigu vairuotojas neatvyksta dėl kokių nors ekstremalių aplinkybių - negalavimas, autoįvykis ir t.t., jis privalo pateikti atitiniamą situacijos patvirtinimą. O jeigu vairuotojas į tech. apžiūrą neatvyksta be pateisiniamos priežasties, tuomet jam turi juntamai pabrangti automobilio draudimas ir sekančiai tech. apžiūrai jam būtų leista registruotis tik po 4 mėnesių. Su šita sistma dar reikia gerai padirbėti, čia yra daug sprendimo variantų, bet mažinti leidimų tech. apžiūrai skaičių - tikrai ne išeitis. Leidimų tech. apžiūrai skaičiaus mažinimas yra tolygu bausmei, o bausti reikia tik tuos, kurie pažeidinėja nustatytą tvarką. Dori žmonės neprivalo kentėti dėl kitų asmenų prasižengimų.
galesi ziema stumdyti per sniega ir butinai nuzsivilk pufaike
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų