• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo spalio 1 d. pasikeitė leidimo nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka. Specialistai pasakoja, kad po naujos tvarkos vairuotojų gudrybėms užkirstas kelias, tačiau ne visi naująja tvarka liko patenkinti. Be to, jau kitąmet vairuotojai gali sulaukti ir dar vienos staigmenos. 

Nuo spalio 1 d. pasikeitė leidimo nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka. Specialistai pasakoja, kad po naujos tvarkos vairuotojų gudrybėms užkirstas kelias, tačiau ne visi naująja tvarka liko patenkinti. Be to, jau kitąmet vairuotojai gali sulaukti ir dar vienos staigmenos. 

REKLAMA

Dar iki spalio pradžios visi vairuotojai, norėdami išsiimti laikiną leidimą ir nuvykti į techninių apžiūrų stotį, tai galėjo padaryti bet kada, o tam reikėjo tik sumokėti 4 eurus.

Tačiau specialistai pastebėjo, kad ne visi vairuotojai tokia galimybe naudojasi sąžiningai ir laikinus leidimus pasiima net 40 per metus.

Todėl nuo spalio įsigaliojus sugriežtintai tvarkai, laikiną leidimą gauti daugybę kartų nepavyks.

Lieja pyktį dėl įsigaliojusių pakeitimų

Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas naujienų portalui tv3.lt komentavo, kad daryti išvadas, ar naujoji tvarka pasiteisino, dar kol kas anksti.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau, kaip teigė pašnekovas, teigiami pokyčiai jau yra pastebimi ir dabar.

„Jei rugsėjį vidutiniškai per dieną būdavo užsakoma apie 1,1–1,2 tūkst. leidimų, tai per pirmąsias tris spalio savaites kasdien prašymų išduoti leidimus sumažėjo beveik 25 proc.“, – kalbėjo R. Gabartas.

REKLAMA

Tuo metu bendrovės „Tuvlita“ Vilniaus techninės apžiūros centro vadovas Tomas Bagdanavičius atkreipia dėmesį, kad po įsigaliojusio pakeitimo iš klientų buvo sulaukta daugiau užklausų telefonu ir el. paštu.

„Jiems yra paaiškinami nauji pasikeitimai ir dalis iš jų tai supranta bei juos priima. Tačiau yra dalis ir tokių, kurie mano, kad mūsų įmonės sprendimu ši tvarka buvo pakeista, todėl yra nepatenkinti ir pikti“, – kalbėjo pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Statys naują techninių apžiūrų stotį 

T. Bagdanavičius taip pat atkreipė dėmesį, kad vairuotojai kitąmet gali sulaukti ir dar vienos naujovės – žadama atidaryti naują techninių apžiūrų stotį ir taip sumažinti dabar susiformavusias eiles.

„Vilniaus apskrityje jau šiais metais buvo atlikti tam tikri darbo organizavimo pakeitimai t.y. prailgintas darbo laikas techninės apžiūros stotyse, tuo sudarant daugiau galimybių transporto priemonių valdytojams atlikti privalomąją techninę apžiūrą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bandoma ieškoti sprendimo būdų sumažinant eilių susidarymą piko metu balandžio–liepos mėn. Nuolat investuojama į personalą, ieškant naujų darbuotojų – kontrolierių. Taipogi kitais metais planuojama pastatyti ir atidaryti naują techninių apžiūrų stotį Vilniaus miesto pietinėje dalyje, kas sudarys daugiau galimybių transporto priemonių valdytojams atlikti techninę apžiūrą“, – teigė T. Bagdanavičius.

REKLAMA

Tuo metu R. Gabartas antrina ir sako, kad praėjusią savaitę mokymus baigė 30 naujų techninės apžiūros kontrolierių, kurie artimiausiu metu taip pat turėtų prisijungti prie komandos.

Laikiną leidimą pasiimdavo net 40 kartų per metus

Naujienų portalui tv3.lt techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas anksčiau komentavo, kad dabartiniai leidimai reikalingi motorinėms transporto priemonės ir jų priekaboms, kai jų techninės apžiūros dokumento galiojimas yra pasibaigęs ar panaikintas.

REKLAMA

Tačiau, kaip teigė R. Gabartas, nors leidimas skirtas vienam tikslui – nuvykti į techninės apžiūros stotį ir atlikti automobilio patikrą – pastaraisiais metais tapo akivaizdu, kad anksčiau galiojusia tvarka pradėta piktnaudžiauti.

„2023-ais metais vienadienių leidimų buvo užsakyta 398 200 (arba beveik dvigubai daugiau nei 2022-aisiais), o per aštuonis 2024-ųjų mėnesius – 393 tūkst.. Tačiau realiai į techninių apžiūrų stotis atvyko tik 54 proc. tai padaryti žadėjusių transporto priemonių savininkų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Techninė apžiūra BNS Foto

Kai kurie asmenys tokį leidimą pasiimdavo net po 30–40 kartų per metus, tačiau niekada nepristato savo technikos patikrai. Atlikta kai kurių tokių atvejų analizė leidžia daryti prielaidą, kad leidimai tapo priemone dalyvauti viešajame eisme techniškai netvarkingais automobiliais. Kai kuriais atvejais turinčiais dviženklį techninių trūkumų skaičių ir neabejotinai keliančiais padidintą pavojų aplinkiniams“, – kalbėjo R. Gabartas.

REKLAMA

Kas pasikeitė nuo spalio 1 d.?

Nuo spalio 1 d. laikiną leidimą nuvykti į techninės apžiūros stotį galima užsisakyti tik du kartus.

„Jei du kartus transporto priemonės savininkas nepasinaudos ir neatvyks – trečią kartą leidimas tiesiog nebus išduodamas. T. y. vėliau į techninės apžiūros stotį leidimo dalyvauti eisme neturintis automobilis turės būti transportuojamas autovežiu.

REKLAMA

„Jei su vienos dienos leidimu atvykusiai į techninės apžiūros stotį transporto priemonei bus nustatyta didelių techninių trūkumų, jos savininkas nepraras teisės tokį leidimą gauti dar kartą“, – anksčiau komentavo R. Gabartas.

Pašnekovas teigė, kad iš esmė paties leidimo vyktį į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka nesikeičia.

Leidimą galima gauti arba nuvykus į pasirinktą techninių apžiūrų stotį arba prisijungus prie Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos elektroninių paslaugų portalo itais.vta.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojai, norintys išsiimti laikiną leidimą, turI nurodyti svarbius duomenis:

  • automobilio valstybinį registracijos numerį;
  • registracijos liudijimo numerį;
  • pasirinktos techninės apžiūros stotį, į kurią planuojama vykti;
  • datą ir laiką.

Tiesa, nuo spalio 1 d. nereikia leidimo atsispausdinti ir jo pasirašyti. 

Primenama, kad transporto priemonių apžiūros periodiškumas nustatomas pagal transporto priemonės klasę ir jos paskirtį:

REKLAMA
  • motociklams ir mopedams privalomoji techninė apžiūra atliekama po trejų metų nuo pirmos registracijos datos, po to kas 24 mėn.;
  • lengviesiems automobiliams – po trejų metų nuo pirmos registracijos datos, po to kas 24 mėn.;
  • autobusams ir troleibusams – po metų nuo pirmos registracijos datos, po to kas 6 mėn.;
  • krovininiams automobiliams – po metų arba dviejų nuo pirmos registracijos datos, po to kas 12 mėn.

Šiuo metu už techninės apžiūros atlikimą vairuotojams, turintiems benzinu varomą lengvąjį automobilį (M1 klasė) tenka sumokėti 23 euru, už dyzelines transporto priemones (M1 klasė) 26,70 euro, o varomoms dujomis (M1 klasė) – 28,90 euro.

REKLAMA

Motociklams ar mopedams (L1, L3 klasė) savininkams už techninių apžiūrų atlikimą šiuo metu reikia susimokėti 11,20 euro.

O jeigu techninė apžiūra atliekama lengvojo automobilio priekabai (iki 750 kg, O1 klasė), už tai sumokėti reikės 8,60 euro.

Vairuotojams primenama, kad leidimas nepatvirtina privalomosios techninės apžiūros galiojimo, todėl nesuteikia teisės transporto priemonę eksploatuoti pagal jos paskirtį (pavyzdžiui, vykdyti keleivių ar krovinių vežimą, mokyti vairuoti).

„Regitra“ skaičiuoja, kad šiuo metu įregistruotų lengvųjų (M1 ir M2 klasės) automobilių, kurių privalomoji techninė apžiūra pasibaigusi, yra daugiau kaip 140 tūkst. 

REKLAMAAutobilis.lt
Pofik tas jūsų leidimas! Sunkvežimiai varo ištisus metus su Žvyru ir smeliu,o numeriai vokiški arba lenkiški. Jokie radarai nebaisūs ir niekam nemokam! Ir taip jau 3metai,taip kad nekniskit proto!
Sovietine sistema dar pas mus
Sovietine sistema dar pas mus
Pas mus viskas per ana gala. Kodel musu seimas dar laiko sita isisenejusia sistema kuri apsunkina vairuotojus, kodel nepanaikina si monopolija TA centrai, kodel paprasciausia nepadaroma, kad vairuotojai TA praeitu autorizuotose servisuose kaip yra įai visoje Europoje. O pas mus zmūgus gainiojamas us serviso i TA ir atvirkščiai.
Tu sau kakla uzsitrauk ziopli.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų