Susisiekimo įmonė teigia negavusi jokių nusiskundimų dėl pavojingo Ganos piliečių vairavimo, esą priešingai – keleiviai juos netgi pagiria.
Daugiau apie tai – TV3 žinių reportaže.
Lietuvoje gyvenantis ir dirbantis Mohammed vairuoja autobusus ir kasdien vežioja vilniečius. Jis pasakoja, kad nors gimtojoje Ganoje turėjo vairuotojo pažymėjimą, atvykus į Lietuvą, jis turėjo išsilaikyti papildomą testą ir tik tada gavo leidimą sėstis prie vairo mūsų šalyje.
„Reikia susiplanuoti egzamino laiką, išlaikyti testą, vairavimo mokykla patvirtina ir tuomet atspausdina pažymėjimą“, – sakė autobuso vairuotojas Mohammedas Danah.
Mohammedas pasakoja, kad testas yra panašus į vairavimo egzaminą Ganoje, tačiau šiek tiek sunkesnis.
„Reikalavimai šiek tiek aukštesni, nei mano šalyje, bet tai yra puiku, nes jie turi gerus įrenginius ir viskas vyksta sklandžiai. Ir beveik 100 proc. mūsų grupės išlaikė egzaminą sėkmingai“, – pasakojo M. Danah.
Įmonėje „Transrevis“ šiuo metu autobusų vairuotojais dirba 41 Ganos pilietis. Tiesa, Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“ išplatino viešą pranešimą, kuriame kaltina Ganos piliečius vairuojant autobusus be teisių, keliant grėsmę keleivių saugumui.
„Jie daro daug pažeidimų, reiškia, kad jie nelabai žino tų taisyklių. Tai klausimas, tos teisės pirktos, nepirktos? Mūsų duomenimis, tai „Transrevis“ pirmauja pagal pažeidimus. Aš nežinau, ten oficialių aš neturiu, bet kiek teko girdėt“, – teigė profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovas Ričardas Garuolis.
„Be abejo, kreipsimės į atitinkamas institucijas, kadangi straipsnis iš dalies iš tikrųjų yra diskriminacinio pobūdžio. Kadangi jis pabrėžia vairuotojų pilietybę, o ta aplinkybė iš tikrųjų nėra reikšminga nustatytiems pažeidimams“, – tikino įmonės „Transrevis“ teisininkas Darius Kazinec.
Abejojama kompetencijomis
Profesinė sąjunga „Solidarumas“ pranešime teigia, neva policija tikrino šios įmonės darbuotojus ir aptiko, kad dalis jų neturi teisės vairuoti. Profsąjungos aiškina, esą juodaodžiai vairuotojai iš Afrikos nemoka vairuoti, daro pažeidimus ir gąsdina keleivius.
„Galit kreiptis į UAB „Susisiekimo paslaugos“ ir paklaust, kokios transporto įmonės, teikiančios viešąsias paslaugas, padaro daugiau pažeidimų. Ir konkrečiai pažiūrėkit, kiek daro pažeidimų vietiniai vairuotojai ir tie iš Ganos“, – kalbėjo R. Garuolis.
Tiesa, „Susisiekimo paslaugų“ direktorė griežtai neigia tokius kaltinimus. Sako, kad tikrai nėra jokių duomenų, patvirtinančių prastą Ganos piliečių kompetenciją.
„Būtent tie vairuotojai, kurie atvykę yra iš Ganos, jie savo darbą atlieka gerai, ir netgi gaunam iš keleivių tam tikrų atsiliepimų, kad viskas kaip tik yra labai gerai ir džiaugiasi“, – prakalbo JUDU direktorė Loreta Levulytė-Staškevičienė.
Įmonė „Transrevis“ tvirtina, kad visi jų darbuotojai dirba atsakingai, teisę vairuoti turi.
„Ganos vairuotojai nenukrypsta nuo vidurkio, statistinio vidurkio nuo vietinio vairuotojo. Netgi galima būtų teigti tam tikrais atvejais, kad jie vairuoja atsargiau, kadangi nauja šalis, naujas miestas, naujas transportas“, – pareiškė D. Kazinec.
Iššūkiai visuomenei
Policijos atstovė aiškina, kad praėjusią savaitę pareigūnai vykdė reidą, kurio metu tikrino krovininių automobilių ir autobusų vairuotojus. Kartu patikrino ir įmonės „Transrevis“ vairuotojus iš Ganos. Paaiškėjo, kad tik vienas Ganos pilietis su savimi neturėjo dokumento, patvirtinančio teisę vairuoti.
„Buvo sustabdytas ne Lietuvos pilietis, kuris neturėjo reikiamų dokumentų ir jam buvo pradėta administracinė teisena ir surašytas protokolas“, – pasidalijo Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato atstovė Julija Samorokovskaja.
Visi įmonės „Transrevis“ darbuotojai atitiko reikalavimus ir pateikė reikiamus dokumentus, vienintelis iš jų sustabdytas nepateikė vairuotojo pažymėjimo, nes tiesiog neturėjo jo su savimi.
„Esminių rimtų pažeidimų nenustatė, darbo nenutraukė“, – teigė D. Kazinec.
Mohammed pasakoja, kad jį ir kolegas toks patikrinimas nustebino, išgąsdino.
„Tai dalykas, kurio anksčiau nesame matę, tai pirmasis kartas. Tai iškart, kai viskas prasidėjo, jie išsigando ir puolė skambinti, bet mes juos visada turime nuraminti, tai tik reidas, viskas pasibaigs iškart, kai visi bus patikrinti“, – sakė autobuso vairuotojas.
O profsąjungos niršta dėl didėjančio migrantų skaičiaus šalyje, nes galimai bijo, kad vairuotojai iš Afrikos nukonkuruoja vairuotojus lietuvius ar prisideda prie to, kad lietuviams nedidėja atlyginimai.
„Tai Lietuvos vairuotojai už tą algą jie nesutinka dirbt, kai jie turi, kur gyvent dauguma. O čia jiems tas tinka?“ – kalbėjo R. Garuolis.
Visi įmonėje „Transrevis“ dirbantys vairuotojai, taip pat kaip ir Ganos piliečiai, uždirba apie nuo 1200 iki 1700 eurų „į rankas“ per mėnesį. Jie dirba viešojo transporto vairuotojais, aptarnaudami autobusų maršrutus Vilniuje.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje
Vertinkite džihadistų anketas 1 balu, budami vieningi esame stiprus.