Lietuvos reklamos biuras (LRB) praneša, jog mobiliojo interneto „Mezon“ reklama, kurioje vartotojai lyginami su asilu, beždžione ir višta, Arbitražo komisijos sprendimu pažeidė Lietuvos reklamos etikos kodeksą.
Lietuvos reklamos biuras (LRB) sulaukė keturių vartotojų skundų, prašančių išnagrinėti mobiliojo interneto „Mezon“ reklamas, kuriose teigiama: „Tik asilas atsisakytų tokio pasiūlymo!“, „Tik beždžionė atsisakytų tokio pasiūlymo!“ bei „Tik višta atsisakytų tokio pasiūlymo!“.
LRB Arbitražo komisija nusprendė, kad AB „Lietuvos radijo ir televizijos centro“ (LRTC) mobiliojo interneto „Mezon“ reklama pažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso bendruosius principus ir 1 straipsnį „Padorumas“.
Arbitražo komisijos pirmininkas Saulius Tiškevičius teigia, kad reklamoje panaudoti teiginiai sudaro įspūdį, jog atsisakius „tokio pasiūlymo“ asmuo gali būti laikomas beždžione, asilu ar višta. „Reklamos yra neetiškos ir vienareikšmiškai žeminančios ir žeidžiančios žmogaus orumą. Panašu, kad reklamos kūrėjai, bijodami įžeisti moteris ir vyrus, pasirinko gyvūnus, simbolizuojančius moteriškąją lytį ir vyriškąją lytį, tačiau nepagalvojo, kad nesvarbu, kokia lytis, reklama žemina žmogų apskritai“, – pasakoja S. Tiškevičius.
Lietuvių kalbos žodyne teigiama, jog perkeltine prasme asilu vadinamas kvailas žmogus, višta – prastos išvaizdos, neišmananti, žiopla, nevykėlė, silpna moteris ar užuomarša, o beždžione perkeltine prasme vadinamas žmogus pamėgdžiojantis kitus ir mėgstantis maivytis. „Vartotojai savo skunduose vieningai teigė, jog lyginami su gyvūnais jautėsi įžeisti“, - teigia S. Tiškevičius.
LRB Arbitražo komisija rekomenduoja LRTC nutraukti neetiškų „Mezon“ reklamų sklaidą.
AB „Lietuvos radijo ir televizijos centras“ (LRTC) į prašymą pateikti reklamos teiginius pagrindžiančią informaciją nesureagavo ir atsakymo nepateikė.