Farnboro tarptautinės aviacijos parodos išvakarėse „Airbus“ pristatė naujausias dvejus metus trukusios pasaulinės apklausos, kurioje dalyvavo daugiau kaip 1,75 milijono žmonių, išvadas, atskleidžiančias, kad keleiviai ateityje tikisi tvaresnių orlaivių, mažiau streso, daugiau galimybių keliauti, nepaisant to, kad ryšio priemonės iš esmės keičia mūsų bendravimo galimybes.
63 proc. respondentų teigia, kad iki 2050 m. ketina skraidyti daugiau; 60 proc. respondentų nemano, kad modernios ryšio priemonės išstums būtinybę žmonėms susitikinėti; 96 proc. respondentų mano, kad lėktuvai turės būti tvaresni arba ekologiškai efektyvesni; Beveik 40 proc. respondentų mano, kad kelionės lėktuvu kelia vis daugiau įtampos.
„Aviacija – tai tikrasis pasaulinis tinklas. Nuo tada, kai paskelbėme ataskaitą „Ateitis su „Airbus“, kalbėjomės apie kelionių lėktuvu ateitį su žmonėmis iš 192 šalių. Žvelgiant į apklausos rezultatus, gimė idėja apie perversmingąjį „Airbus“ koncepcinį lėktuvą ir saloną, leidusi pažvelgti į kai kurias naujoves, kurios galėtų patenkinti naujus keleivių poreikius ir aplinkosaugos reikalavimus. Akivaizdu, kad žmonėms labai rūpi tvarių kelionių lėktuvu ateitis, o mes norime, kad jie dalyvautų kuriant tokią ateitį“, – sako Charles Champion, „Airbus“ vykdomasis viceprezidentas inžinerijos reikalams.
Apklausos rezultatai rodo, kad už tiesioginį bendravimą nieko geriau nėra. Pasaulis susietas skrydžių tinklu, kuris kuria tebesiplečiančius socialinius ir ekonominius tinklus: 57 milijonus darbo vietų, 35 proc. pasaulio prekybos ir 2,2 trilijono JAV dolerių pasaulinį bendrąjį vidaus produktą.
86 proc. respondentų mano, kad svarbiausia yra sudeginti mažiau degalų; 85 proc. mano, kad svarbiausia yra mažinti anglies dvideginio emisiją; 66 proc. norėtų, kad lėktuvai būtų tylesni; 65 proc. - kad lėktuvai būtų visiškai perdirbami.
Pasak Ch. Champion, kuo dažniau ir kuo daugiau žmonių skraidys, tuo didesni bus jų lūkesčiai, o pagrindiniai nepasitenkinimai, „Airbus“ konsultacijų tarnybos teigimu, bus eilės prie pasų kontrolės punktų, lėta registracija ir bagažo išdavimas, laukimas ant pakilimo tako, ratų sukimas aplink oro uostus, laukiant leidimo nusileisti. Tikimasi, kad per ateinančius 15 metų aviacijos pramonės apimtis padvigubės, todėl šiuo metu sutelkiamas dėmesys į ateities problemas ir keleivių poreikius.