Ūkio ir Teisingumo ministerijos, prieš dvejus metus pradėjusios verslą prižiūrinčių institucijų reformą, ketvirtadienį pristatė atliktą tyrimą, kaip reformą vertina verslininkai.
Rugpjūtį buvo apklausti 1000 verslininkų, teiraujantis, ar pas juos jau lankėsi inspektoriai, kaip jie vertina pastarųjų vizitus. 67 proc. apklaustųjų buvo įmonės, kuriose dar nebuvo apsilankiusios priežiūros institucijos, likusi dalis pripažino tokių vizitų sulaukę.
„Didžioji dalis apklaustųjų labai gerai įvertino prižiūrinčių institucijų veiklą. Verslas įvertino priežiūros institucijų geranoriškumą ir pagalbą“, – pristatydamas tyrimą sakė ūkio ministras Rimantas Žylius.
Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad apklausos metu įmonės, kurios buvo tikrintos inspektorių, pozityviau įvertino situacijos gerėjimą nei tos, kurios inspektorių vizitų dar nesulaukė.
Tyrimo metu buvo teirautasi, ar įmones žino, kas yra kontroliniai klausimynai. Teigiamai atsakė daugiau kaip 60 proc. apklaustųjų.
„Manome, kad tai yra geras rezultatas, bet nepakankamas. Tačiau rodo potencialą, – sakė ūkio ministras Rimantas Žylius.
Teisingumo ministras Remigijus Šimašius, akcentavo, kad visos vykdomos reformos ir verslą prižiūrinčių institucijų tikslas yra ne pagauti verslininkus, kai yra blogai, bet užtikrinti, kad viskas vyktų gerai.
„Du trečdaliai verslininkų ir dar daugiau tų, kurie buvo tikrinti, sako, kad verslo tikrintojų požiūris į verslą yra pagarbesnis. Tai, mano supratimu, yra didelis pasiekimas, ypač kai patys klientai sako, kad pagarbus santykis yra vienas iš svarbiausių dalykų. Analogiškai galime pasakyti, kad kai pas mus į namus ateina santechnikas ar elektrikas, sunkiai galime iš karto spręsti apie jų profesionalumą, bet nemažai galime spręsti iš to, ar jis paskambino dėl susitikimo, ar nusiavė batus atėjęs, ar elgėsi mandagiai... Lygiai tas pats galioja ir bet kurioje kitoje srityje“, – sakė teisingumo ministras.