„Laivai su Rusijos, taip ir Kazachstano nafta, neturintys draudimo garantinių raštų ir norintys perplaukti sąsiaurį, priversti laukti. Dėl šios priežasties Bosforo sąsiaurio prieigose iš šiaurės susikaupė beveik 20 tanklaivių“, – pranešė agentūra, remdamasis turimomis atitinkamų dokumentų kopijomis.
„Bloomberg“ pažymi, kad gruodžio 5-ąją įsigaliojus Europos Sąjungos ir Didžiojo septyneto (G-7) sprendimams dėl rusiškos naftos eksporto kainų viršutinės ribos, Turkija nustatė reikalavimą, kad per jos vandenis tokią naftą gabenantys laivai turi pateikti krovinių draudikų garantinius raštus.
Tarptautinė draudikų grupė „London P&I Club“, kuriai apdraudžia 95 proc. pasaulio tanklaivių laivyno ir draudžia laivus nuo rizikos, pareiškė, kad Turkijos prašomų raštų šiuo metu pateikti negali.
Pirmadienį įsigaliojo Europos Sąjungos (ES), Didžiojo septyneto (G-7) ir Australijos suderintos rusiškos naftos kainų „lubos“ – 60 JAV dolerių už barelį, kuriomis siekiama apriboti Rusijos pajamas baudžiant Kremlių už invaziją į Ukrainą ir kartu užtikrinti, kad Maskva toliau tiektų „juodąjį auksą“ pasaulio rinkai. Šiose šalyse įsikūrusioms kompanijoms uždrausta teikti paslaugas, reikalingas tokių krovinių gabenimui jūra, pavyzdžių jų apdraudimo, jeigu naftos kaina viršija nustatytą viršutinę ribą.