„Šiandien (ketvirtadienį - BNS) strateginio komiteto posėdyje priimtas sprendimas jau šiemet pradėti sukurti transporto holdingą. Holdingo kūrimas numatytas etapais - pirmiausiai bus pajungtos akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės, po to antrame etape, pakeitus įstatymus Seime, ateinančiais metais bus įtrauktos ir valstybės įmonės, kai jos turėtų akcinių bendrovių ar uždarųjų akcinių bendrovių statusą“, - ketvirtadienį žurnalistams po Vyriausybės strateginio komiteto posėdžio teigė premjeras.
Pasak jo, pirmajame etape būtų apjungtos tokios įmonės kaip „Lietuvos jūrų laivininkystė“, „Lietuvos geležinkeliai“, „Detonas“, Smiltynės perkėla, Lietuvos paštas ir „Problematika“.
Premjero teigimu, taip pat buvo diskutuojama sukurti mažesnį įmonių holdingą, į kurį galėtų įeiti ir bendrovės „Telecentras“ bei „Infostruktūra“.
„Daroma dėl naudos, matome, kad augs efektyvumas ir pelningumas tų įstaigų. (...) Numatyta, kad bus efektyviau naudojamos lėšos bendrovių valdyme“, - sakė A.Butkevičius.
Anot premjero, Lietuvos oro uostai, kuriems šiuo metu ieškoma koncesininko, galėtų būti įtraukti antrame holdingo kūrimo etape.
Balandį Susisiekimo ministerija siūlė Vyriausybei skirti 11 mln. eurų gelbėti daugiau kaip 20 mln. eurų skolų turinčią LJL, tačiau tuomet šios minties atsisakyta ir nuspręsta kurti transporto įmonių holdingą.
„Nuspręsta suburti transporto įmonių grupę, į kurią įeitų ir „Lietuvos jūrų laivininkystė“, ieškoti sąlyčio taškų ir pabandyti išgelbėti, konsoliduojant arba kuriant koncerno tipo įmonę“, - balandį žurnalistams sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Tačiau liepos pabaigoje tiek ministras, tiek premjeras tikino, kad holdingas kuriamas ne dėl LJL problemų.