• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Artimiausios prezidento ir Dūmos rinkimų kampanijos Rusijoje gali tapti paskutinės, kai televizija atliks pagrindinio propagandos įrankio vaidmenį. Paskui jaunimą nuo televizorių ekranų traukiasi ir prie kompiuterių persėda ir vidutinio amžiaus žmonės.

2010 m. rugsėjį – 2011 m. birželį vyresnis kaip 4 metų Rusijos gyventojas televiziją žiūrėjo vidutiniškai 229 minutes per dieną – lygiai tiek, kiek 2007 m. rugsėjį – 2008 m. birželį – apskaičiavo rinkos tyrimų kompanija TNS. Tačiau žiūrėjimo laikas išsilaikė stabilus dėl pagyvenusių žiūrovų, nurodo TNS Analitikos ir konsultavimo skyriaus vadovė Irina Suanova.

REKLAMA
REKLAMA

Jaunimas nežiūri

Anot I. Suanovos, sparčiausiai televizija praranda jaunuosius žiūrovus (4–17 metų). Per pastaruosius penkerius metus kiekvieną sezoną šios amžiaus grupės žiūrovai televiziją žiūri 5–10 minučių mažiau, o pastarąjį sezoną – net 20 minučių. Bet svarbiausia, pastebi ji, kur kas mažiau laiko prie ekranų praleidžia ir vidutinio amžiaus žiūrovai. Kol kas tai pastebima Maskvoje ir Peterburge, kur plačiai paplitęs internetas, tačiau ta pati situacija bus ir regionuose, rašo vedomosti.ru.

REKLAMA

„Mes jau keletą metų stebime, kaip sensta auditorija, ir nuo 2007 metų eksperimentuojame su turiniu, stengdamiesi pritraukti jaunesnių ir aktyvesnių žiūrovų“, – sakė birželį „Pirmojo kanalo“ generalinis direktorius Konstantinas Ernstas. Nuo 2012 m. sausio 1 dienos kanalas pradės pardavinėti reklamą, skirtą naujai auditorijai – 14–59 metų žiūrovams (dabar parduoda vyresniems kaip 18 metų žiūrovams).

REKLAMA
REKLAMA

Anot „Video international“ generalinio direktoriaus Sergejaus Vasiljevo, kontaktui su 14–59 metų auditorija reklamos davėjai išleidžia 95 proc. biudžeto. Naujajai auditorijai skirta reklama „Pirmajame kanale“ atsieis brangiau, perspėjo K. Ernstas ir S. Vasiljevas.

Naujoji „Pirmojo kanalo“ auditorija – tikslesnis pataikymas į MTS ir „Vympelkomo“ tikslinę auditoriją, leidiniui „Vedomosti“ sakė šių kompanijų atstovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Su jauna dinamiška auditorija eksperimentuoja ir Rusijos valstybinė televizijos ir radijo kompanija (VGTRK): performatuotas kanalas „Rossija-2“, paleistas žinių kanalas „Rossija-24“, veikia internetiniai projektai.

Renkasi internetą

Auditorijos pasitraukimas prie interneto kol kas neatsilieps televizijos pajamoms, gaunamoms iš reklamos, įsitikinusi Rusijos investicinės kompanijos „Troika dialog“ analitikė Ana Lepetuchina: pasitraukimas nuo ekranų dar nedidelis, o alternatyvos didžiausiems kanalams pagal aprėptis nėra.

REKLAMA

Tikėtis, kad valdžia pakeis ikirinkiminę taktiką dėl auditorijos pasitraukimo nuo ekranų, neverta, mano politologas Valerijus Chomiakovas, 2011 metų rinkimuose jie, kaip ir seniau, pasikliaus „dėže“ ir administraciniu resursu, efektas gali būti priešingas, bet valdžia to nesupranta.

Kitokios nuomonės laikosi buvęs vyriausybės aparato vadovo pavaduotojas Aleksejus Volinas. Dauguma žmonių, kurie dalyvauja rinkimuose, lieka prie televizoriaus, nuolatiniai interneto vartotojai yra politiškai neaktyvūs, o kadangi nėra nustatyta riba, kiek mažiausiai žmonių turi balsuoti ir nėra skirsnio „Prieš visus“, toks pasyvumas parankus valdžios partijai. Tačiau televizijos auditorijos pasitraukimo nuo ekranų tendenciją valdžia mato ir aktyviau dirba su internetine aplinka, su internautais, kviečiasi į Kremlių blogerius ir atidaro vis naujų internetinių portalų, atkreipia dėmesį A. Volinas.

REKLAMA

Interneto pasiekiamumo lygis greitai kyla, jo auditorija apimtimi artėja prie televizijos, sako „Vieningosios Rusijos“ atstovas. Partija jau sukūrė patogesnį oficialųjį tinklalapį ir tai iš karto atsiliepė jo lankomumui, atliekamas darbas socialiniuose tinkluose. „Vieningoji Rusija“ nuolat deda kontrapropagandines medžiagas tinklalapiuose, kurie oficialiai su ja nesusiję, tarp jų ir „Gyvajame žurnale“. Tačiau pagrindinis partijos ramstis rinkimuose – vis dėlto televizija, sako leidinio „Vedomosti“ pašnekovas: vien „Pirmojo kanalo“ pasiekiamumas – beveik 100 procentų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Virusines akcijas internete skleidžia ir eserai, tokios kampanijos efektyvios, sako Valstybės dūmos deputatas nuo „Teisingos Rusijos“ Ilja Ponomariovas: anksčiau internetas buvo poveikio, daromo elitinei auditorijai, kanalas, dabar jo poveikis tampa vis masiškesnis.

FAKTAI: Internetas prieš televiziją

Žiniasklaidos tendencijų konsultacinės grupės „Deloitte“ atlikta 14–75 metų amžiaus JAV gyventojų apklausa parodė, kad dauguma vartotojų savo kompiuterius laiko labiau pramoginiais įrenginiais nei televizorius.

REKLAMA

Tos pačios apklausos duomenimis, Brazilijoje vartotojai internetui skyrė du kartus daugiau asmeninio laiko nei televizijai.

Penkiose šalyse atlikta studija, kurios metu buvo apklausta apie 9 000 vartotojų, parodė panašias rinkos pokyčių tendencijas. Visose šalyse televizija užleidžia vietą internetinėms pramogoms.

JAV trys ketvirčiai vadinamųjų „tūkstantmetininkų“ („millenials“), t. y. 14–19 metų amžiaus vartotojų, užaugusių internetinių technologijų suklestėjimo laiku, teigia, kad kompiuteriai pateikia daugiau pramogų nei televizija. Tokios nuomonės laikosi ir pusė gimusiųjų praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje. Jiems taip pat pritaria net 42 proc. knygų kartos atstovų, kuriems šiuo metu yra per 62 metus.

L. Grybauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų